Truppen 15/16
spud: Tog dessa spelare som exempel, men vi måste ju ändå kunna hitta en bättre grund än Hedman, Öberg och Torp för våra juniorer att ta efter?
För övrigt tror jag att du borde ta dig en frukt, du verkar ha vaknat på fel sida. :)
Carl Lejonkräk:
Jag har skrivit ner den fullständiga sanningen på ett papper som jag stoppat ner i ett kuvert som får sprättas tidigast år 2025.
Redigerad kommentar
Men är inte omöjlig, ta fram några nyheter som inte står i var och varannan tidning så blir det ju upp till bevis.
Lär ju diskuteras friskt med flertalet AHL-spelare, släng in ett namn innan ryktet når allehanda, eller någon kvällstidning så är du i hamn. Att du lyckas? En högoddsare!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nej, stora bomber som inte är realistiska är ju precis som du säger inte så konstruktivt, men inte heller din taktik att kladda ner självklar information som redan är given och inte kräver någon källa över huvud taget.
Du kan ju börja med att droppa 2 övergångar som är ruskigt nära, borde vara enkelt med din lunchätande källa. Welch som redan är klar räknas givetvis inte.
Nu kommer du givetvis med en "bra" undanflykt, men sorry din tillförlitlighet är 0.
Vem är du att klanka ned på det jag skriver?
Självklart är det ingen bomb att han inte kommer att spela i Modo nästa säsong men det har jag inte skrivit heller. Jag delger bara vad min källa delgivit mig och han har aldrig haft fel tidigare. Jag garanterar dig att han spisat många luncher med Svarten och Co.
Från mitt sätt att se det så är det snarare du som beter dig som en tioåring när du klankar ned på det jag skriver. Det är väl bättre att komma med små sanningar än stora bomber som inte är realistiska? Ta det för vad det är men Cumiskey är inte på något sätt aktuell för Modo.
Jag ser hellre att vi signar Sidney Crosby än förlänger med p. Öberg.
Ska man bidra med "rykten" så är det ju intressantare att bidra med något konstruktivt, istället för att sitta på Google och sedan dra självklara slutsatser som vilken 10-åring som helst kan dra.
Antingen får CK ett erbjudande i Nordamerika och stannar vilket det lutar emot, eller så lär han spela för Modo. 80/20 på den, sannolikhet snarare än källa, men är väl roligare att låtsas sitta med en "källa".
Carlson och Djuse är bra men att sätta 3årskontrakt på dessa är jag tveksam till, vill att de ska ha utvecklats lite mer innan dess.
Runesson är junior + att Lindgren, Flood och Leman förtjänar chansen att prova SHL i vinter/kommande år.
Jag ser hellre att vi tar in Welch/Cumiskey/Viklund som förebilder och spets på 2/3 år än att förlänga med Torp/Hedman/Persson
Tyvärr skapar Modos musselliknande tysta tillstånd andra rubriker - kanske inte alltid så smickrande - för sportjournalisterna i Allehandan måste ju ha något att förtjäna sitt levebröd på.
Spud: du skrev nån gång att du tyckte jag kommit med en massa idiotiska inlägg(minns inte exakt vad du skrev, men nåt i den stilen). Baserat på en ironisk kommentar om Ahnelöv till Brynäs.Upplever inte att jag kritiserar Svartvadet eller gnällt om att att nyförvärv inte kommit. Vad var dit problem med det jah skrev?
Så fort Perra landat en spetsspelare så placeras denne bland breddspelare och man hänvisar till att vi ska ha högre ambitioner. För höga ambitioner går ju aldrig att argumentera emot. Tyvärr är höga ambitioner inte alltid förenligt med låg budget. Och visst kan scouting vara en väg framåt, men det är ju också dyrt.
Men jag förstår inte varför vissa här har så svårt att gilla det arbetet som utförs av klubbens ledare. Tror ni det är så jävla enkelt? Drar ni paralleller till era framgångar i manager spel eller hur kommer det sig att det aldrig går att tycka att någon gör ett gott jobb? Är verkligen känslan när man säger, vad var det jag sa? Så himla fantastisk?
Vi är en klubb som behöver bygga en gemenskap kring klubben. Inte en distans mellan supportrar och ansvariga ledare och spelare. Det kommer aldrig gå om man inte tar sitt ansvar och förstår hur marknaden och förutsättningarna på densamma, som man ger sig på att kritisera så rutinmässigt.
Redigerad kommentar
J F K: Vad gäller dålig stämning så beror det i mitt fall på att jag blir frustrerad. Jag vet att Svartvadet talar sanning, men jag vet inte exakta anledningarna till att spelarna inte kan presenteras.
När små barn tjatar "varför det? Varför det? Varför det?" kan det ett tag vara charmigt, men när vuxna (nåja) människor hela tiden ifrågasätter saker man inte kan förklara är det inte längre charmigt. När vuxna människor börjar insinuera att ledningen/Svartvadet ljuger blir det direkt störigt.
Jag ber om ursäkt om jag trampade på ömma tår och hoppas att vi kan bli lite mer konstruktiva. Jag upplever det inte som konstruktivt när man ständigt ställer precis samma frågor och man framför samma gnäll:
Varför kan man inte presentera de spelare som är klara. Svartvadet har ljugit för oss tidigare så vi tror inte han har spelare klara. Osv.
spud: Nu frågade jag honom om Toronto så nog tycker jag han är i sin fulla rätt att svara på den. Det innebär inte att jag håller med Sawchuk i fallet Nylander.
Jag tror för övrigt inte en sekund på Ledin-ryktet. Inte än i alla fall. Foppa var väl i Luleå och tittade på fastigheter, pratade innebandyklubbor/stavar eller någonting annat relaterat till de företag han sysslar med. Alternativt är det fråga om en storsponsring från Facebook som finns där uppe. Vad vet jag.
Redigerad kommentar
Vill inte ha varken Jämtin/Ledin i Modo, pga deras personligheter. Så hoppas verkligen det är utan substans
Tror inte det har något med bristen på nyförvärv att göra, snarare att det är enklare att vara "tuff" och "hård" bakom en skärm. Svårare att vara konstruktiv
Han bidrar sällan till nån diskussion. Men att komma in och bidra med dålig stämning är han en maistro på. :-)
Får du bekräftat på hossa lön så är du på något sätt förlåten
Carl Lejonkräk: He he. Många har skrivit saker med säker källa och haft rätt ett par gånger, för att senare skriva någonting som visat sig felaktigt.
Nu var det verkligen ingen högoddsare då indikationen redan inför förra säsongen var att Ahnelöv pga barnsituationen ville ha ett år till i trygga Sverige innan han ville satsa på pengar i utlandet (Ryssland).