« Föregående · 2880745 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Modo har ju fått behålla lika många spelare som Brynäs och Hv71 6 resp 5
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Vi har alltså tappat nu 19 spelare från fjol årets trupp !!!!
Galet !!!
Livet som MoDo it i andra ligan !!!🤮🤮🤮
Galet !!!
Livet som MoDo it i andra ligan !!!🤮🤮🤮
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Moberg: Med risk för att få skit men....
Tycker Woods är en tämligen begränsad spelare, svag i närkampsspelet, kan inte göra mycket på egen hand, helt beroende av rätt omgivning annars är han i mitt tycke osynliga mannen.
Övertygad att vi kan få en mycket mer komplett spelare för de pengar som Hinken nu sparade in på Woods kontrakt.
Tycker Woods är en tämligen begränsad spelare, svag i närkampsspelet, kan inte göra mycket på egen hand, helt beroende av rätt omgivning annars är han i mitt tycke osynliga mannen.
Övertygad att vi kan få en mycket mer komplett spelare för de pengar som Hinken nu sparade in på Woods kontrakt.
+ 14
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vad less man är på dessa hockey spelare !!
Hur lyckas Brynäs och typLöven få behålla alla sina spets spelare i Allsvenskan för
Sjukt bitter hur det blev som !!
Hur lyckas Brynäs och typLöven få behålla alla sina spets spelare i Allsvenskan för
Sjukt bitter hur det blev som !!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sett till att Woods lämnar skulle nog detta inte vara ett allt för orealistiskt lag att ställa ut 25/26
Förstamålvakt: Adam Werner
Andramålvakt: Edvin Olofsson
Kedja 1
LW: Jesper Olofsson | C: Kyle Topping | RW: Tyler Kellerher
LB: Carl-Johan Lerby | RB: Victor Berglund
Kedja 2
LW: Lukas Wernblom | C: Gerry Fitzgerald | RW: Linus Andersson
LB: Sverre Rønningen | RB: David Rundblad
Kedja 3
LW: Måns Carlsson | C: Milton Gästrin | RW: Liam Hawel
LB: Jakob Noren | RB: Viktor Persson
Kedja 4
LW: Sebastian Ohlsson | C: Jacob Bjerselius | RW: Oscar Pettersson
LB: Hugo Hallin | RB: Oliver Svensson
Extraspelare
Forwards: William Falkenhäll, Milan Sundström
Målvakt: Ebbe Lundberg
Förstamålvakt: Adam Werner
Andramålvakt: Edvin Olofsson
Kedja 1
LW: Jesper Olofsson | C: Kyle Topping | RW: Tyler Kellerher
LB: Carl-Johan Lerby | RB: Victor Berglund
Kedja 2
LW: Lukas Wernblom | C: Gerry Fitzgerald | RW: Linus Andersson
LB: Sverre Rønningen | RB: David Rundblad
Kedja 3
LW: Måns Carlsson | C: Milton Gästrin | RW: Liam Hawel
LB: Jakob Noren | RB: Viktor Persson
Kedja 4
LW: Sebastian Ohlsson | C: Jacob Bjerselius | RW: Oscar Pettersson
LB: Hugo Hallin | RB: Oliver Svensson
Extraspelare
Forwards: William Falkenhäll, Milan Sundström
Målvakt: Ebbe Lundberg
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Moberg: Med all respekt för Woods men Modo behöver ändå bygga ett helt nytt lag för att klara kommande utmaningar. Över är dagarna där vi rent fysiskt är underlägsna 52 matcher på en säsong.
Foten måste sättas ner och vi måste våga köra över motståndarna och inte be om ursäkt vilket var känslan under våra två SHL-säsonger. Ett tyngre och elakare lag.
Hoppas bara inte Hinken känner sig nöjd med dom tyngre pjäser han redan plockat in så att han inte bara värvar Kelleher-spelare hädanefter. För det kommer inte gå
Foten måste sättas ner och vi måste våga köra över motståndarna och inte be om ursäkt vilket var känslan under våra två SHL-säsonger. Ett tyngre och elakare lag.
Hoppas bara inte Hinken känner sig nöjd med dom tyngre pjäser han redan plockat in så att han inte bara värvar Kelleher-spelare hädanefter. För det kommer inte gå
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Moberg: Så den enda toppspelaren Modo lyckades få att stanna är Olofsson det är svagt Just nu känns det inte trovärdigt när Modo säger att vi ska upp direkt Hinken känns mest uppgiven och defaitistisk i intervjuer.Om vi ska etablera kunna oss i SHL är jag tveksam om Hinken är rätt sportchef.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov:
Verkar som den här killen inte har hittat nytt?
M.C in i mitten i 3:e, Gästrin på höger
Och den här killen på vänsterkanten
Kan väl inte vara så dyr?
Kopplingen är Gradin från Coloradotiden!
Verkar som den här killen inte har hittat nytt?
M.C in i mitten i 3:e, Gästrin på höger
Och den här killen på vänsterkanten
Kan väl inte vara så dyr?
Kopplingen är Gradin från Coloradotiden!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Moberg: Nu saknas väl bara att Werner går sönder i sommar och rundblad åker till skeå
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: ja, lika små lirare. Behöver klasscentrar o tyngd nu! Plus rundblad där bak!
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Robin Moberg:
Antagligen det som gör att vi tar in Kelleher då.
Antagligen det som gör att vi tar in Kelleher då.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Woods lämnar enligt öa 😭 fan!
Såg nu att MoDo bekräftat det...
Såg nu att MoDo bekräftat det...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Bärs i bastun i div3 låt mannen njuta vafan! Tar säkert 2-3 järn innan match med
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Frågan är nu. Gör Krizan sin 9:e säsong i slovakiska tredjeligan? Vilken kung detta är! Bjud upp honom till Ö-vik nån match, MoDo!
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Även en fin intervju i dagens ÖA med nya målvakten Edvin Olofsson om hans stora MoDo intresse och om hur glad hans Farfar blev när Edvin berättade om att han hade skrivit på för MoDo , det kom en och en annan tår i från farfars öga då 😪😀
+ 11
Sv: Silly season
JoakimE:
Det är ju inte bara sportchefen och spelaren som vet om att förhandlingar pågår. Spelare runt laget, personal, släktingar till dem, agenter osv…
Sen finns ju också möjligheten att agenter läcker uppgifter för att få andra klubbar att desperat agera.
Det är ju inte bara sportchefen och spelaren som vet om att förhandlingar pågår. Spelare runt laget, personal, släktingar till dem, agenter osv…
Sen finns ju också möjligheten att agenter läcker uppgifter för att få andra klubbar att desperat agera.
Sv: Silly season
Hur fungerar sillyn för tex MP? När han säger att Kelleher och Modo endast är detaljer ifrån att signa, hur fan kan han veta någonting under en förhandling? Går agenten och pratar med media eller sitter det någon person och tjuvlyssnar på samtalen mellan agent och sportchef? Jag förstår fan inte hur man kan veta sånt
+ 1
Sv: Silly season
Kan nån sammanfatta här vad som hänt och om Kelleher är klar på riktigt? Jag orkar inte läsa igenom X och allt kladd här! :D
Räknar givetvis med McDavid i en tredjekedja.
Räknar givetvis med McDavid i en tredjekedja.
+ 2
Sv: Silly season
Vikingmodo :
Har du sådan bra koll på vad Hinken och co har på radarn...
Eller är det vad journalisterna pekar och tror på vad MoDo jagar... 😉😂
Och dom vet inte allt vet vi ju....
Har du sådan bra koll på vad Hinken och co har på radarn...
Eller är det vad journalisterna pekar och tror på vad MoDo jagar... 😉😂
Och dom vet inte allt vet vi ju....
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Majbrasan: Det gör Foppa också, då han travesterar Pär Elofsson när han säger "Det är bara att bryta ihop och komma igen" och vill att vi ska ta oss upp så fort som möjligt.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Oj, vad jag är förbi och klar med det här tycka synd om sig själv-stadiet. Jag säger inte att det är en offerkofta-artikel, men jag reflekterar bara i stort nu och inser att jag fullständigt skiter i dessa spelare. Nu blickar vi framåt!
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jan-Erik : Bra att Foppa vill ge på slynglarna utan skägg en smäll!
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Confusius: Foppa i dagens Aftonbladet ang. att 14 spelare bara några dagar senare sa att de skulle lämna. "Tråkigt gjort, många packade ihop och gick, spelare som var med och åkte ned men packade ihop sakerna och gick till andra klubbar". Även kritiskt till att Ranta redan i december kunde krita på för Öret.
+ 5
Sv: Silly season
Vikingmodo : Med tanke på att varje kedja har dubbelt så många yttrar som centrar känns det väl rimligt att det avspeglas i värvningsjakten. Vi vet att Modo jagar Fitzgerald och Topping samt att Albin Lundin ”har intresse från allsvenska klubbar” där Modo borde vara en av dem.
I befintlig trupp har vi Bjerselius som SKA spela center samt Gästrin och Carlsson som KAN göra det.
Bland dem som Modo redan kontrakterat, men inte kommer presentera förrän i juni, kan det ju också finnas centrar som vi inte känner till.
I befintlig trupp har vi Bjerselius som SKA spela center samt Gästrin och Carlsson som KAN göra det.
Bland dem som Modo redan kontrakterat, men inte kommer presentera förrän i juni, kan det ju också finnas centrar som vi inte känner till.
+ 6
Sv: Silly season
Nucky: Han verkar ha svårt att få till vettiga centrar. Det är nästan bara ytterforwards som är på radarn
Sv: Silly season
*1921*: Gillar att Hinken ofta är brutalt ärlig, på gott och ont.
Intressant att vi har "några" klar som av skattetekniska eller privata skäl ej kommer släppas förrän om tidigast en månad.
Har ryktats om Linus A , Topping och Kelleher..
Intressant att vi har "några" klar som av skattetekniska eller privata skäl ej kommer släppas förrän om tidigast en månad.
Har ryktats om Linus A , Topping och Kelleher..
+ 4
Sv: Silly season
Apropå följetongen Woods tycker jag detta sköna Hinken-citat förtjänar att uppmärksammas:
”Riley tycker att han är en SHL-spelare, han vill ju gärna ta alla chanser för att vara det. Jag försöker övertyga honom om att han ska vara det med Modo om ett år.”
”Riley tycker att han är en SHL-spelare, han vill ju gärna ta alla chanser för att vara det. Jag försöker övertyga honom om att han ska vara det med Modo om ett år.”
+ 13
Sv: Silly season
Faktoriseringen: George följer MoDo.. och TIK och Löven. Idioterna behöver ha lite översikt.
+ 1
Sv: Silly season
TickledDonkey: Bra försök men går du in på hans instagram profil så ser du att den användaren följer typ 20 andra svenska lag
+ 2
Sv: Silly season
Är det silly season så är det. Så här kommer ett låååångskott.
Spanade in följare på MoDos Instagram. Var väl främst om det var något namn man kände igen, eller kanske namn med utländsk klang.
Sååååå, efter lite eliteprospectande hittade jag denna spelare (spelaren i sig följer inte MoDo vad jag vet, men efternamnet fanns bland en av följarna som jag TROR nyss börjat följa MoDo).
Lite sämre poängsnitt än vad Aagaard hade i samma liga.
Är det silly season så är det som sagt, och man får försöka roa sig själv och självspåna i brist på annat😉
Spanade in följare på MoDos Instagram. Var väl främst om det var något namn man kände igen, eller kanske namn med utländsk klang.
Sååååå, efter lite eliteprospectande hittade jag denna spelare (spelaren i sig följer inte MoDo vad jag vet, men efternamnet fanns bland en av följarna som jag TROR nyss börjat följa MoDo).
Lite sämre poängsnitt än vad Aagaard hade i samma liga.
Är det silly season så är det som sagt, och man får försöka roa sig själv och självspåna i brist på annat😉
+ 2
Sv: Silly season
Golden boy : Han har ju spelat några år i Shl och inte gått till det. Grejen med att värva Kelleher är ju också att om inte vi värvar kan han hamna i Löven, AIK eller Södertälje. Så även om vi får Woods bör vi även värva Kelleher så att inte konkurrenterna tar honom i st f någon oprövad transatlant. Vi får helt enkelt spräcka budgeten…
+ 4
Sv: Silly season
Gillar verkligen spelare som Ohlsson. Flyter lätt mellan SHL och HA utan att gnälla. Gör sitt jobb oavsett.
+ 10
Sv: Silly season
M0D00000: ”Kelleher var stundtals helt dominant i det här slutspelet. Var nästan fusk att ha honom i laget.”
Han var även sjukt bra förra året hos oss och blev MVP i slutspelet när vi förnedrade Diffet i finalen.
Han var även sjukt bra förra året hos oss och blev MVP i slutspelet när vi förnedrade Diffet i finalen.
+ 3
Sv: Silly season
Silly: Frondell är väl inte riktigt i samma kategori som Grewe, Brodén och Rehnfeldt?
Han av Sveriges mest lovande juniorer. Det ska nog bråkas mycket innan man skeppar en sån.
Han av Sveriges mest lovande juniorer. Det ska nog bråkas mycket innan man skeppar en sån.
Sv: Silly season
Kelleher var stundtals helt dominant i det här slutspelet. Var nästan fusk att ha honom i laget.
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Han har 49 poäng på 44 slutspelsmatcher i HA. Säger allt. Den produktionen i tighta slutspelsmatcher och MVP 2024. Vet inte om man är överskattad då.
+ 9
Sv: Silly season
Gusse:
I slutspelet där Kellerher dominerade så bilda han linje med Trötta halvskadade Dick och Filip Eriksson...
Eriksson hade inte många poäng i den linan...
Men det var ändå den linan aom var vägvinnande åt DIF och aedan deras PP med Kellerher Kruger, Klasen och Sisson
I slutspelet där Kellerher dominerade så bilda han linje med Trötta halvskadade Dick och Filip Eriksson...
Eriksson hade inte många poäng i den linan...
Men det var ändå den linan aom var vägvinnande åt DIF och aedan deras PP med Kellerher Kruger, Klasen och Sisson
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Woods har ju varit beroende av en skicklig center. Jag vet inte om Kelleher är lika beroende av det. Men det känns som ska vi få lika bra nytta av Kelleher som dom andra lagen haft så måste nog Hinken landa en bra center. Woods och Kelleher med en spelskicklig center skulle bli en sevärd kedja
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Kelleher har 1,1p/match i HA-slutspel. 49p på 44 matcher. Det är grejen. Väldigt ofta viktiga mål också.
+ 8
« Föregående · 2880745 · Nästa »