« Föregående · 2880552 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Silly: Verkar som att Gradin gör en bra värvning för ovanlighetens skull. Kolla om ni kan signa Schroeder också, eller om han väljer att gå i pension.
+ 1
Sv: Silly season
+ 1
Sv: Silly season
+ 4
Sv: Silly season
DrCox: Är väl bara dom som är från byggden som kan tänka sej att återvända eventuellt.
Bara supportrar som fantiserar/spekulationer om återkomster, inträffar väldigt sällan.
Bara supportrar som fantiserar/spekulationer om återkomster, inträffar väldigt sällan.
+ 1
Sv: Silly season
Heyerdal: Kelleher detaljer från att skriva på för Mooooo!
hockeynews.se/nyheter/avslojar-har-ar-kellehers-val
hockeynews.se/nyheter/avslojar-har-ar-kellehers-val
+ 6
Sv: Silly season
{10873}: Lite nytt avseende Woods, MoDo och Woods är överens om det ekonomiska, men ser sig som en SHL spelare och där skon klämmer.. I övrigt lite nytt i allehanda idag angående nyförvärv. Fitz, Kelleher?
"Sedan Modo presenterade Adam Werner som ny målvakt den 2 maj har det varit stiltje på värvningsfronten.
– Några har signat, som vi inte kommer kunna gå ut med av olika anledningar förrän om tidigast en månad till. Vi är inte oroliga, men sen förstår jag att det är tråkigt för våra supportrar att alla namn inte kan presenteras.
Av vilka skäl måste de presenteras senare?
– Utan att gå in på det för mycket så kan det vara skattemässiga av skäl, men även personliga skäl. Det beror lite på om spelaren kommer från utlandet."
"Sedan Modo presenterade Adam Werner som ny målvakt den 2 maj har det varit stiltje på värvningsfronten.
– Några har signat, som vi inte kommer kunna gå ut med av olika anledningar förrän om tidigast en månad till. Vi är inte oroliga, men sen förstår jag att det är tråkigt för våra supportrar att alla namn inte kan presenteras.
Av vilka skäl måste de presenteras senare?
– Utan att gå in på det för mycket så kan det vara skattemässiga av skäl, men även personliga skäl. Det beror lite på om spelaren kommer från utlandet."
+ 2
Sv: Silly season
MP skriver i hockeynews chatten att det är andra klubbar i förarsätet än MoDo gällande Kelleher.
Sv: Silly season
DrCox: Bra där. Håller med. Knalla i väg. Brukar vara tolerant. Bättre att nu ta in nya skallar som vill vara i klubben.
+ 2
Sv: Silly season
Hinken är ärlig och rak iaf. Och det oroar mig aningen.
”Upplever du att ni får bättre spelare till er än senast ni var i Hockeyallsvenskan?
– Nej, det upplever jag inte. Däremot upplever jag att folk vill ha betydligt mer betalt för att vi åkt ner i Hockeyallsvenskan.”
”Upplever du att ni får bättre spelare till er än senast ni var i Hockeyallsvenskan?
– Nej, det upplever jag inte. Däremot upplever jag att folk vill ha betydligt mer betalt för att vi åkt ner i Hockeyallsvenskan.”
+ 2
Sv: Silly season
Bebas: Sant. Ivar Stenberg som hade två poäng per match(!) i J20 och dessutom överglänste Milton i U18-VM, såg inte riktigt redo ut i A-laget där han hade -14 på 25 matcher. Gjorde förvisso ett mål.
Sen är det stor skillnad på SHL och HA, så nu tror jag det går bättre för Milton trots allt. Men säger lite om att det kan ta tid att växa in i det och hitta rätt tajming på seniornivå.
Sen är det stor skillnad på SHL och HA, så nu tror jag det går bättre för Milton trots allt. Men säger lite om att det kan ta tid att växa in i det och hitta rätt tajming på seniornivå.
Sv: Silly season
M0D00000: Han är väldigt lovande och det är fantastiskt kul att han blir kvar men det är också otroligt viktigt att ha rimliga förväntningar på honom. Det är större skillnad än man tror mellan junior och seniorhockeyn, särskilt när det gäller de som alltid gjort mycket mål. Men han kommer att att bli riktigt stor över tid, helt klart.
+ 2
Sv: Silly season
Smurfen: Det spelar ingen roll hur långa kontrakt dom skriver hit ska dom inte igen
+ 10
Sv: Silly season
M0D00000: Nu skriver alla dom som har lämnat oss 2 år med alla klubbar , får dom inge kontrakt om dom skulle bara skriva ett år med klubben !
Jag är inte bitter !!!!
Jäklar vad jag skulle önska att det gick åt hel×ete för dom !
Jag är inte bitter !!!!
Jäklar vad jag skulle önska att det gick åt hel×ete för dom !
+ 1
Sv: Silly season
Milton ser stundtals dominant ut på den här nivån: www.youtube.com/watch?v=AecWwvOCtxA
Ska bli så sjukt kul att se vad han kan uträtta i HA med rätt förtoende.
Ska bli så sjukt kul att se vad han kan uträtta i HA med rätt förtoende.
+ 5
Sv: Silly season
Janne G: Uppfattade honom som rätt lat spelare som inte kämpade ihjäl sig på isen. Tycker han började bra här men föll bort mer å mer under säsongen
+ 1
Sv: Silly season
Tarasov: Rockwood var hos oss en säsong, jag gillade honom, kanske lite ojämn, men blev hela tiden bättre, mycket fint spelsinne
+ 1
Sv: Silly season
Nicklas Lundstrom: Är det någon som minns varför Rockwood som värvades sent som spets till vårsäsongen lämnade så snabbt? Glader sa nånting om att det var bäst för bägge parter.
Sv: Silly season
Hinkens svar i allehanda om Linus Andersson innehåller ett mått av självrannsakan som fick mig att dra på munnen:
"Hockeynews uppger att man är nära att komma överens. Men riktigt så långt vill inte Gradin sträcka sig.
– Jag har inte varit allt för länge i den här branschen. Men jag tycks ha sagt flera gånger att ”det där tror jag är klart”, sen blir det inget. När kritan är på pappret är vi i hamn. Jag har gått på nitar där det känns nära. Men vi har en bra dialog i alla fall."
"Hockeynews uppger att man är nära att komma överens. Men riktigt så långt vill inte Gradin sträcka sig.
– Jag har inte varit allt för länge i den här branschen. Men jag tycks ha sagt flera gånger att ”det där tror jag är klart”, sen blir det inget. När kritan är på pappret är vi i hamn. Jag har gått på nitar där det känns nära. Men vi har en bra dialog i alla fall."
+ 16
Sv: Silly season
steveroper: Vi sjunker inte. Viligger på yttan och nu ska vi bestiga mount everest mot toppen:) Vi har bra ekonomi. Var lite possetiv snart är det klart nytt nyförvärv, Garanterat har Gradin ess i rockärmen. Bara tidsfråga.
Sv: Silly season
Nucky: Aha, du tänker så. Nä det är nog sant, det är långsiktighet rakt över som gäller för oss. Så ett debacle som skulle innebära degradering för oss skulle absolut sätta oss i en position där vi skulle behöva skynda långsamt för att ta oss tillbaka
+ 2
Sv: Silly season
steveroper: Ni är inte i en akut fara och har en trupp som bör klara sig från kval, men OM ni skulle trilla ner har ni inte ekonmin för en toksatsning.
Men jag hoppas ni klarar er. Vill ha derbyn sen när vi går upp
Men jag hoppas ni klarar er. Vill ha derbyn sen när vi går upp
Sv: Silly season
Smurfen: Eftersom killen skrev ”säkra OBEKRÄFTADE uppgifter” och hänvisade till siffror ”utan underlag” antog jag att han bara trollade.
Vi får hålla ut lite till!
Vi får hålla ut lite till!
Sv: Silly season
Nucky: 😂
Förstår dock inte vad du menar med att vi inte orkar med nån satsning. Vi är ju mitt inne i en långtgående process där vi har ett väldigt intressant lagbygge som i det närmaste är klart.
Förstår dock inte vad du menar med att vi inte orkar med nån satsning. Vi är ju mitt inne i en långtgående process där vi har ett väldigt intressant lagbygge som i det närmaste är klart.
+ 3
Sv: Silly season
erjo: Finns fler klubbar. Leksand och Timrå lär inte orka med nån större satsning heller. Djurgården helt beroende på privata aktörer.
MoDo med sin ekonomi sitter i en bra position över tid
MoDo med sin ekonomi sitter i en bra position över tid
+ 2
Sv: Silly season
JonathanF: Tycker att Malmö är det lag som har störst chans att åka ur nästa år, speciellt om dom inte får tillbaka Kuokkanen. Och dom har verkligen inte råd att satsa på att ta sig tillbaka direkt.
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Utan att veta hur Milton föredrar för position men nog vore Lundin vara en utmärkt mentor till Milton.
Jag har varit svag för Lundin i många år, hjärnan bakom Timrås framgång i Ha med Lööke och Dahlén och även en pålitlig spelare i Luleås ”stjärnlag”
Lundin är extremt smart, spelar med lugn och är fantastiskt bra på att göra sina medspelare bättre, i Ha är han en klass Center och skulle kunna leda våra ungdomar lite längre ned i hierarkin.
För att spara pengar inför februari förstärkningar kanske Falken - Lundin - Gästrin skulle kunna vara en extremt spännande 3:e kedja.
Jag har varit svag för Lundin i många år, hjärnan bakom Timrås framgång i Ha med Lööke och Dahlén och även en pålitlig spelare i Luleås ”stjärnlag”
Lundin är extremt smart, spelar med lugn och är fantastiskt bra på att göra sina medspelare bättre, i Ha är han en klass Center och skulle kunna leda våra ungdomar lite längre ned i hierarkin.
För att spara pengar inför februari förstärkningar kanske Falken - Lundin - Gästrin skulle kunna vara en extremt spännande 3:e kedja.
+ 4
Sv: Silly season
Röda dagar :
Jo jag tror ju att bernardt kommer hamna minst i 2:a eller tilloch med spela till sig en plats i 1:a KANSKE?
Jo jag tror ju att bernardt kommer hamna minst i 2:a eller tilloch med spela till sig en plats i 1:a KANSKE?
+ 1
Sv: Silly season
Silly: Kommer nog gå bra för båda, det är bra killar som förtjänar framgång.
Gjort mycket bra för oss.
Båda gjorde riktigt bra om till och med överraskande bra ifrån sej förra säsongen.
Sedan är Södergran inte i närheten av att vara en 1 line spelare även om han fick en sådan roll hos oss förra säsongen.
Gjort mycket bra för oss.
Båda gjorde riktigt bra om till och med överraskande bra ifrån sej förra säsongen.
Sedan är Södergran inte i närheten av att vara en 1 line spelare även om han fick en sådan roll hos oss förra säsongen.
+ 5
Sv: Silly season
Monno: Kan som se att Milton kommer att bli en stor spelare bara genom att lyssna på honom. Lugn och cool. Det vi sett och hört från andra storheter från andra i klubben.
+ 3
Sv: Silly season
Smurfen:
Vilket kliv/val Södergran och Bernardt har gjort i sin karriär?
Södergran gick från MoDo:s 1 kedja till att blivi en brunkare i LHC 4:e lina?
Och Bernie gick från att ha en topproll i MoDo:s 1 backpar och i PP till LHC 3:e backpar?
Dom måste vara så nöjda med sina val!
GRATTIS Grabbar!
Vilket kliv/val Södergran och Bernardt har gjort i sin karriär?
Södergran gick från MoDo:s 1 kedja till att blivi en brunkare i LHC 4:e lina?
Och Bernie gick från att ha en topproll i MoDo:s 1 backpar och i PP till LHC 3:e backpar?
Dom måste vara så nöjda med sina val!
GRATTIS Grabbar!
+ 8
Sv: Silly season
Costanza: Nu är Milton livegen och ytterst är det väl hans beslut. Men har hört Magnus prata om sin syn på Miltons istid under fjolåret och han har en väldigt sund inställning till det hela "Bra att bara få sitta med under en match och se hur det funkar" lät det där, inte "Han måste få istid när man ser hur dåliga NN är.
Rätt övertygad om att tongångar hemifrån påverkar många unga spelares beslut. Och agenter såklart..
Rätt övertygad om att tongångar hemifrån påverkar många unga spelares beslut. Och agenter såklart..
+ 11
« Föregående · 2880552 · Nästa »
