Vart är...
« Föregående · 79705 · Nästa » Till forumet
Sv: Vart är...
scim: Rulla en boll som svävar. Haha! Vad ska du hitta på härnäst scim? Du är värst du.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Sker inte en flygning uppförs då? Kanske bollen är mer lättrullad om man först fyller den med helium. (Vätgas är explosivt)
Sker inte en flygning uppförs då? Kanske bollen är mer lättrullad om man först fyller den med helium. (Vätgas är explosivt)
Sv: Vart är...
poffa:
Förstod inte att ironiska i det hela låg i felräkningen och inte i frakten till Övik av den mest opersonliga idrottsarenan jag nånsin besökt. För min del kan ni hellre fixa hit Johanneshovs Isstadion. Borde inte vara några problem att fixa en pråm från Hammarbykanalen till Framnäsudden med den i särklass bästa Hcokeyarenan i sverige nånsin publikt och stämningsfullt sett.
Förstod inte att ironiska i det hela låg i felräkningen och inte i frakten till Övik av den mest opersonliga idrottsarenan jag nånsin besökt. För min del kan ni hellre fixa hit Johanneshovs Isstadion. Borde inte vara några problem att fixa en pråm från Hammarbykanalen till Framnäsudden med den i särklass bästa Hcokeyarenan i sverige nånsin publikt och stämningsfullt sett.
Sv: Vart är...
poffa & NuM:
Ge inte upp! Bry er inte om bakåtsträvarna:
Fortsätt Upptåget - Globen till Elitserien!
Var är ni, har ni kommit förbi Solna än...?
Frisco:
Kan den omstörtande knasvinkel-teorin kan ha ett finger med i spelet i dessa beräkningar? Beroende på doseringen vid kalkylering och operatörens relativa förhållande till matemikens grundprinciper kan lätt olika resultat uppstå.
Speciellt om man frivilligt eller ofrivilligt inandats olika gaser...
Ge inte upp! Bry er inte om bakåtsträvarna:
Fortsätt Upptåget - Globen till Elitserien!
Var är ni, har ni kommit förbi Solna än...?
Frisco:
Kan den omstörtande knasvinkel-teorin kan ha ett finger med i spelet i dessa beräkningar? Beroende på doseringen vid kalkylering och operatörens relativa förhållande till matemikens grundprinciper kan lätt olika resultat uppstå.
Speciellt om man frivilligt eller ofrivilligt inandats olika gaser...
Sv: Vart är...
Poffa o NuM:
Varför flyga, det ligger ju i bollars natur att rulla.
/scim, tillbaka efter en tids inaktivitet.
Varför flyga, det ligger ju i bollars natur att rulla.
/scim, tillbaka efter en tids inaktivitet.
Sv: Vart är...
Frisco:
Aha, den ironiska ådran frös alltså till is under helgen. Ja se det är inte lätt. Men det blir bättre nu när ÖSK får flytta till Kempis och MODO flyttar in i den hitfraktade jättegolfbollen.
Aha, den ironiska ådran frös alltså till is under helgen. Ja se det är inte lätt. Men det blir bättre nu när ÖSK får flytta till Kempis och MODO flyttar in i den hitfraktade jättegolfbollen.
Sv: Vart är...
Frisco:
Vi vill flytta Globen med hjälp av en liten propellermotor, snöre och vätgas och du klagar på våran matte?
Har Frisco måhända efter två kalla kvällar i Skyttis inre tappat sin ironisk ådra? Vart är världen på väg egentligen?
Vi vill flytta Globen med hjälp av en liten propellermotor, snöre och vätgas och du klagar på våran matte?
Har Frisco måhända efter två kalla kvällar i Skyttis inre tappat sin ironisk ådra? Vart är världen på väg egentligen?
Sv: Vart är...
NuMountain skriver:
om vi dessutom tar passagerare så kan vi nog få in en tusenlapp/sittplats. Avrundat 14ooo gånger tusen kronor= 177 000kr . faan, det täcker upp kostnaden för gasen.
poffa svarar:
Inte för att jag vill skryta med mina matematiska kunskaper men nog borde 14ooo gånger tusen kronor bli = 144 000 kr. Du räknar för högt. poffa från Kroksta
Frisco spekulerar:
Nog för att mina betyg i matte inte var speciellt mycket ögongodis men dessa två skulle nog få varsitt IG.
om vi dessutom tar passagerare så kan vi nog få in en tusenlapp/sittplats. Avrundat 14ooo gånger tusen kronor= 177 000kr . faan, det täcker upp kostnaden för gasen.
poffa svarar:
Inte för att jag vill skryta med mina matematiska kunskaper men nog borde 14ooo gånger tusen kronor bli = 144 000 kr. Du räknar för högt. poffa från Kroksta
Frisco spekulerar:
Nog för att mina betyg i matte inte var speciellt mycket ögongodis men dessa två skulle nog få varsitt IG.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Ingen aning faktiskt. Försökte få en prisuppgift från ahlsell men de lämnade inte ut priser till kunder med gästlogin.
Men nog tror jag vi klarar oss med 30 000 kronor för inköp av rep.
Ingen aning faktiskt. Försökte få en prisuppgift från ahlsell men de lämnade inte ut priser till kunder med gästlogin.
Men nog tror jag vi klarar oss med 30 000 kronor för inköp av rep.
Sv: Vart är...
westerlind: Om vi byter ut vätgasen mot helium så kommer allt att låta lustigt. Eller är det tvärtom. Bortse i sådana fall från det här inlägget. (Det kanske till ochmed är metangas. Nä skit i det nu.)
Sv: Vart är...
westerlind:
Det är nog ingen fara. NuM la ju ner 30 000 kronor på snöre så nog har vi högre markfrigång än så.
Det är nog ingen fara. NuM la ju ner 30 000 kronor på snöre så nog har vi högre markfrigång än så.
Sv: Vart är...
NuM & poffa (& GLMC?):
Se upp så ni inte trasslar in er i Y:et när ni passerar kvalhockeyns hemmamarker - Skulle inte se bra ut med en glasstrut vid infarten till Midlanda...
Se upp så ni inte trasslar in er i Y:et när ni passerar kvalhockeyns hemmamarker - Skulle inte se bra ut med en glasstrut vid infarten till Midlanda...
Sv: Vart är...
GLMC:
Fördelen med Globen är att den är Plug N Play. Billy-arenan kommer som byggsats med två skruvar för lite. Sånt gör mig alltid lite irriterad.
Fördelen med Globen är att den är Plug N Play. Billy-arenan kommer som byggsats med två skruvar för lite. Sånt gör mig alltid lite irriterad.
Sv: Vart är...
poffa:
Men Globen stinker USA ju! Då föredrar jag faktiskt hemvävda Billy-arenan med en lätt dragning åt formaldehyd-hållet...
Men Globen stinker USA ju! Då föredrar jag faktiskt hemvävda Billy-arenan med en lätt dragning åt formaldehyd-hållet...
Sv: Vart är...
GLMC:
Det blir nog inget av den arenan. Jag och NuM har ju bestämt oss för att ta hit Globen istället. Om du är snäll kan du få vara med och flytta på ballongen. Du kan till och med få hålla i snöret en stund.
Det blir nog inget av den arenan. Jag och NuM har ju bestämt oss för att ta hit Globen istället. Om du är snäll kan du få vara med och flytta på ballongen. Du kan till och med få hålla i snöret en stund.
Sv: Vart är...
poffa&arenan:
Jaha, så enkelt var det! Släpper genast taget om allt mitt gnäll och lägger första 50-öringen i sparbössan för en vip-loge hösten 2005. Man undrar väl bara vad smålänningarna skall säga?
Tråkigheter finns ju faktiskt om detta skulle gå igenom - ingen ny tröja nödvändig, vilket ju innebär ett svårt avbräck för oss som vill hålla på gamla goda MODO-traditioner. Skulle man kunna få en blågul bortatröja iaf? - med tanke på hur de onämnda varuhusen har börjat se ut på de flesta nya ställen de tar sig till.
Jaha, så enkelt var det! Släpper genast taget om allt mitt gnäll och lägger första 50-öringen i sparbössan för en vip-loge hösten 2005. Man undrar väl bara vad smålänningarna skall säga?
Tråkigheter finns ju faktiskt om detta skulle gå igenom - ingen ny tröja nödvändig, vilket ju innebär ett svårt avbräck för oss som vill hålla på gamla goda MODO-traditioner. Skulle man kunna få en blågul bortatröja iaf? - med tanke på hur de onämnda varuhusen har börjat se ut på de flesta nya ställen de tar sig till.
Sv: Vart är...
westerlind:
Du har missuppfattat det här, det är inte vi som svävar i det blå, det är Globen som skall sväva i det blå. Sväva hela vägen upp till Övik.
Du har missuppfattat det här, det är inte vi som svävar i det blå, det är Globen som skall sväva i det blå. Sväva hela vägen upp till Övik.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Inte för att jag vill skryta med mina matematiska kunskaper men nog borde 14ooo gånger tusen kronor bli = 144 000 kr. Du räknar för högt.
Inte för att jag vill skryta med mina matematiska kunskaper men nog borde 14ooo gånger tusen kronor bli = 144 000 kr. Du räknar för högt.
Sv: Vart är...
westerlind: Givet. Då får vi in lite stå också framför scenen.Upp med tändarna, publiken! för nu blir det drag.
Sv: Vart är...
poffa, NuM m fl:
Svävar nu inte lite uppe i de blå nu?
Men jag är inte omöjlig - lägg undan en biljett till invigningen för mig, konsert med Led Zeppelin är väl givet...?
Svävar nu inte lite uppe i de blå nu?
Men jag är inte omöjlig - lägg undan en biljett till invigningen för mig, konsert med Led Zeppelin är väl givet...?
Sv: Vart är...
poffa: om vi dessutom tar passagerare så kan vi nog få in en tusenlapp/sittplats. Avrundat 14ooo gånger tusen kronor= 177 000kr . faan, det täcker upp kostnaden för gasen.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Naturligtvis är det så vi skall fixa det. Skulle tro vi slår ett nytt världsrekord på samma gång. Världens största vätgasballong. Inte illa.
Naturligtvis är det så vi skall fixa det. Skulle tro vi slår ett nytt världsrekord på samma gång. Världens största vätgasballong. Inte illa.
Sv: Vart är...
poffa: Om man fyller den med vätgas så räcker det ju med ett snöre och en propeller där bak.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Talade just med Öviks TungTransport. De skulle fixa det där. De behövde dock en vecka på sig ungefär för att förbereda.
Talade just med Öviks TungTransport. De skulle fixa det där. De behövde dock en vecka på sig ungefär för att förbereda.
Sv: Vart är...
poffa: det kanske blir billigare att köpa loss, ta loss och frakta globen till Ö-Vik. Frågan är hur. Kanske med några helikoptrar, eller man kanske ska rulla den. Fast det blir ju uppförs.
Sv: Vart är...
poffa:
Man tackar. Har även hört att varuhuset i ett land västerut med torn och stora Ben blivit omdöpt efter en tränare uppvuxen i Sverige.
Man tackar. Har även hört att varuhuset i ett land västerut med torn och stora Ben blivit omdöpt efter en tränare uppvuxen i Sverige.
Sv: Vart är...
poffa: Skulle tro att Modo är på väg åt samma håll som AIK. Men naturligtvis hoppas jag inte detta. Att byta så mycket spelare varje år är det nog bara DIF som klarar. Fast nu blir det kul med nya möten nästa år, vem vet vi kanske går förbi er en dag. Röd o vit, hockeydynamit!
Sv: Vart är...
sorken:
Du är på rätt spår. Jag är imponerad. Med så dåliga ledtrådar som jag gav är det starkt att komma så nära på första försöket.
Du är på rätt spår. Jag är imponerad. Med så dåliga ledtrådar som jag gav är det starkt att komma så nära på första försöket.
Sv: Vart är...
Ang. ny arena och dess sponsor.
Kommer vi att bli hårda konkurrenter med Kinnarps arena?
Kommer vi att bli hårda konkurrenter med Kinnarps arena?
Sv: Vart är...
NuMountain:
Tänk storleksmässigt, inte bokstavligt. Eller så tar vi det bokstavligt och bygger ett Globen II eller ännu bättre vi flyttar den nuvarande med slakthusområdet och allt.
Jag ringer Öviks TungTransport om du skaffar lite yta att ställa skiten på.
Tänk storleksmässigt, inte bokstavligt. Eller så tar vi det bokstavligt och bygger ett Globen II eller ännu bättre vi flyttar den nuvarande med slakthusområdet och allt.
Jag ringer Öviks TungTransport om du skaffar lite yta att ställa skiten på.
Sv: Vart är...
poffa: Känns lite onödigt att fylla globen när det finns så stort intresse på hemmaplan. Vi får väl bygga en utomhushall.
Sv: Vart är...
NuMountain:
Jobbar och jobbar, sitter mest hemma och funderar på frälsarens återkomst. Rysningar...
Jobbar och jobbar, sitter mest hemma och funderar på frälsarens återkomst. Rysningar...
Sv: Vart är...
NuMountain:
Ja, betänk när frälsaren kommer åter. Då skulle vi kunna fylla Globen varje match. Ja, tänk när Karlin kommer hem igen. Wow!
Ja, betänk när frälsaren kommer åter. Då skulle vi kunna fylla Globen varje match. Ja, tänk när Karlin kommer hem igen. Wow!
Sv: Vart är...
poffa: Självklart ska vi ha en ny arena. Tänk er hur Kempehallen kommer att se ut om tvåhundra år. Bygg nytt så fort det fins finansiell täckning.
« Föregående · 79705 · Nästa »