värvningar
Frisco: Utan några särskilda kommentarer kommer här min 10 i topp-lista
1. Karol Krizan
2. Miroslav Horava
3. Frantisek Kaberle
4. Miroslav Hlinka
5. Martin Hostak
6. Juha Tuohimaa
7. Kim Staal
8. Timo Blomqvist
9. Pekka Arbelius
10. Mika Lehtinen
Magnus Wernblom, Markus Näslund och Sedinarna mfl Järfvedssöner?
Eller är det utomsocknes öviksmänniskor som man ska räkna in?
Rutuu hade jag gärna haft före Kallio, gillade honom när han spelade i Frölunda. iof bara en säsong men han var riktigt bra !
Wild West Support har radat upp Frölundas 10 bästa importer genom tiderna.
www.wildwestsupport.se/newscenter/newsread/?newstypeid=2&nid=1175
Jag vill att nån/några ger sig på en lista med Modos 10 bästa.
hållberg ja, honom kan man ju aldrig önska hem. jag menar med den silvermagneten vill man ju inte ha honom i sitt lag i en final. nu har karln inte ens varit med på flera månader å ändå kommer det en silverdollar å dimper ner i knät på honom. för frölunda vinner!
vi får väl se efter finalen hur många av dom som fortfarande är hel å kan sluta upp i vm laget.
kärran: Har någon boende utanför Karlstad, och som är icke-FBKare någonsin hållt på FBK om ens eget lag redan varit ute från SM-slutspelet?
Det finns vissa lag som aldrig förtjänar några sympatier. FBK är ett typexempel på just det.
Ledin och Strömberg förstår säkert varandra, jag menar med deras ordfattiga språk. När man måste ha pissa och arslet med i meningar som har att göra med hockeytaktik, då ligger man lågt.
Hoppas att Frölunda kan spela ut det numera fulspelande FBK. Håller på Påhlsson, Alavaara och Högardh, de har i alla fall spelat i MODO en gång i tiden.
Hållberg får nog ett till silver, som skadad detta år.
Tycker att Frölundas ledare har en mycket trevligare stil än FBK.
Mycket bättre tevesändningar från Göteborg, det filmas från bättre vinklar.
Två lag i finalen som dragit in massor med pengar under hela ES-året, som nu får ännu större chans att välja vilka de skall köpa till sig.
Tippar på att det blir 4-1 till Frölunda.
Du har någonting, litegrann av ett svenskt Inter måntro?
Men ändå - de där nöjespalatsen som Salle visst hade koll på i Karlstad: vem vill inte quitta sitt dayjob för att få en chans att komma förbi alla köer där?
Poffa: Men Ledin var ju Luleås bästa poängplockare fick ju jag itutat mig tidigare under säsongen så då platsar ju han in dårå.
Paddan: Chara värvades för att lära de andra spelare att slå folk i ansiktet/huvudet utan att åka ut. Tyvärr för Nordström så var det svårt att lära en gammal hund sitta.
Eller kan Håkan Loob kanske skylla på någon form av personlighetsklyvning som gör att den ena handen inte riktigt vet vad den andra handen gör? Detta gäller tydligen enbart vid spelarvärvningar.
Salle:
Hur kan du säga så? FBK är ju ett spelande lag, det har ju Vovivovvov berättat till leda.
Paddan: Förresten, jag tradar Lehtinen mot Jouko Narvanmaa och låter Narvanmaa ta Arbelius plats. Den reviderade 10 i topplistan blir då:
1. Karol Krizan
2. Miroslav Horava
3. Frantisek Kaberle
4. Miroslav Hlinka
5. Martin Hostak
6. Juha Tuohimaa
7. Kim Staal
8. Timo Blomqvist
9. Jouko Narvanmaa
10. Pekka Arbelius