Västerås - Modo 2021-10-20
« Föregående · 2241352 · Nästa » Till forumet
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{8384}: haha han suger ju fan fast klubban^^ jaja där kanske karlsson skulle slppt klubban. Kämpa nu modo
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Rytter: Ja sjukt väl genomarbetad situation från start till mål av Lindewall där, inte för att frånta Jacobsson något där men det är Lindewalls mål, typ :-)
+ 2
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Vackert anfall av våra juniorer, kolla Lindewalls jobb, tar in pucken bra spelar jacobsson och driver sedan stenhårt mot mål. Ett bra hockeymål.
Vackert anfall av våra juniorer, kolla Lindewalls jobb, tar in pucken bra spelar jacobsson och driver sedan stenhårt mot mål. Ett bra hockeymål.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{7639}: Isen verkar dålig, puckarna rullar och studsar, vissa har vaselin på bladen och Jacobsson är kung
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}: Fan vad många målchanser vi måste skapa för dom få målen vi gör!
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gött! Snygg avslutning.
Men alltså Dahlroth.. karln kommer kosta oss poäng. Maken till last därbak.
Men alltså Dahlroth.. karln kommer kosta oss poäng. Maken till last därbak.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Bra se till att förvalta ledningen bättre än man har gjort tidigare.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
snowden: fast jävlar vad snyggt arbetat, läst och avslutat av hackkycklingen Svenningsson
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Steken84: Dallas börjar bytet med en fin passning, för att sedan bjuda två gånger i rad..
Tex!
SVENNIS!!
Tex!
SVENNIS!!
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe: Dalle dribblar, ramlar, friläge, tv granskning!
Tex räddar situationen!
Tex räddar situationen!
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: dahlrot tappar bort pucken två ggr i samma tilfälle i egen zon. Snygg räddning av tex
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Steken84:
Det där kan ju aldrig bli mål, omöjligt att se ifall den är över innan handsken kommer över.
Det där kan ju aldrig bli mål, omöjligt att se ifall den är över innan handsken kommer över.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
puffe:
Är det inte bättre att ha näsen på kanten i powerplay ? Varför ska man slösa en högerskytt i mitten av banan?
Är det inte bättre att ha näsen på kanten i powerplay ? Varför ska man slösa en högerskytt i mitten av banan?
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Tarasov: Ja, alltid, bara vi slipper spela PP. Snart dax att ta in 2 hårdskjutande backar och bombardera från blå. Kan inte HV-killen i båset förorda det?
Skotten från kanten, som alltid missar målet och därför går ur anfallszon är inte humörförgyllande
Fast, hoppas Vikaren fortsätter ta urkorkade utvisningar, nån gång smäller det
Skotten från kanten, som alltid missar målet och därför går ur anfallszon är inte humörförgyllande
Fast, hoppas Vikaren fortsätter ta urkorkade utvisningar, nån gång smäller det
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Ta bara situationen när han är 2m före Lavoie till puck, han tar det långsamt och väntar in honom sedan är han aldeles för mjuk i närkampen och förlorar den enkelt, detta leder till en av VIK:s farligaste chanser i perioden med ett direktskott från nära håll.
Ska man spela så måste man göra som t.ex Folin, man måste vara 100% säker att man har styrkan att ta spelaren och sedan pucken, styf kan inte spela så.
Vet inte vad det sitter i om han vill försöka göra något snyggt och vända bort motspelaren och vara offensiv eller om han är rädd att gå först in för att få en smäll.
Oavsett håller det inte att spela så, han måste verkligen jobba bort dessa bitar och använda sina styrkor, se till att vara först till puck och spela enkelt om man tror att man inte kan vända bort och vårda puck.
Annars tycker jag verkligen att vi tagti steg framåt jämfört med två första mot Troja, vi har släppt väldigt lite kontringar och vändningar mot oss och VIK har inte haft så mycket chanser.
Sedan tycker jag att det är härligt att se att Woods kommer mer och mer, han har haft ett par fina aktioner i offensivzon som lett till lägen.
Negativt är att vi inte kan utnyttja vårt PP i en tät period, ska vi kunna vinna täta matcher måste man ha ett fungerade PP.
Ta bara situationen när han är 2m före Lavoie till puck, han tar det långsamt och väntar in honom sedan är han aldeles för mjuk i närkampen och förlorar den enkelt, detta leder till en av VIK:s farligaste chanser i perioden med ett direktskott från nära håll.
Ska man spela så måste man göra som t.ex Folin, man måste vara 100% säker att man har styrkan att ta spelaren och sedan pucken, styf kan inte spela så.
Vet inte vad det sitter i om han vill försöka göra något snyggt och vända bort motspelaren och vara offensiv eller om han är rädd att gå först in för att få en smäll.
Oavsett håller det inte att spela så, han måste verkligen jobba bort dessa bitar och använda sina styrkor, se till att vara först till puck och spela enkelt om man tror att man inte kan vända bort och vårda puck.
Annars tycker jag verkligen att vi tagti steg framåt jämfört med två första mot Troja, vi har släppt väldigt lite kontringar och vändningar mot oss och VIK har inte haft så mycket chanser.
Sedan tycker jag att det är härligt att se att Woods kommer mer och mer, han har haft ett par fina aktioner i offensivzon som lett till lägen.
Negativt är att vi inte kan utnyttja vårt PP i en tät period, ska vi kunna vinna täta matcher måste man ha ett fungerade PP.
+ 3
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Nu är jag en kritiker av Styf, men..
Först går han inte in i närkamper sä de får en chans. Sedan backar han hem alldeles för långt så Västerås kan vända lätt i mittzon.
Det hade kunnat vara vem som helst, men det där med mittzon MÅSTE vi tänka på.
Och återigen ger Dahlroth bort pucken för att han spelar inte enkelt direkt, utan tittar upp
Först går han inte in i närkamper sä de får en chans. Sedan backar han hem alldeles för långt så Västerås kan vända lätt i mittzon.
Det hade kunnat vara vem som helst, men det där med mittzon MÅSTE vi tänka på.
Och återigen ger Dahlroth bort pucken för att han spelar inte enkelt direkt, utan tittar upp
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
jonsson: Alltså är isen usel eller är det slipningen, folk ramlar ju till höger och vänster.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Vi behöver ett fungerade PP för att ta kommandot i dessa täta matcher, vi har nu fått två PP med oss och de måste vi utnyttja i täta matcher mot bra lag för att sätta oss i förarsätet.
VIK kommer få sina lägen i PP och säkert utnyttja dessa.
Vi behöver ett fungerade PP för att ta kommandot i dessa täta matcher, vi har nu fått två PP med oss och de måste vi utnyttja i täta matcher mot bra lag för att sätta oss i förarsätet.
VIK kommer få sina lägen i PP och säkert utnyttja dessa.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: ..Alla domare är väl gamla hockeyspelare, kanske inte tog sig till allsvensk nivå men ändå.
Starten känns stabil.
Starten känns stabil.
+ 1
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Vi har faktiskt inte släppt till en enda målchans. Ja, backarna backar hem för långt så det blir väldigt avlångt och lätt att spela upp, men om vi jämför med många andra matcher så tycker jag att det ändå ser bra ut.
Sedan har vi skärpt spelet i mittzon eller snarare försvarsspelet från anfallszon.
Sedan har vi skärpt spelet i mittzon eller snarare försvarsspelet från anfallszon.
+ 3
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}:
Den där österrikaren som VIK värvade som en toppcenter verkar bara kunna tacklas i ryggen, feg spelare.
Den där österrikaren som VIK värvade som en toppcenter verkar bara kunna tacklas i ryggen, feg spelare.
+ 2
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
{5647}: Jag tycker vi spelar svagt, speciellt i mittzonen, måste bli bättre där så ser det bra ut.
Men hur många gånger har Modospelare ramlat, har redan ser 5-6 st och vi har spelat 10 minuter ungefär.
Men hur många gånger har Modospelare ramlat, har redan ser 5-6 st och vi har spelat 10 minuter ungefär.
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Och Styf som spelar fast forward och vi höll på att få en kontring mot oss
Sv: Västerås - Modo 2021-10-20
Gavelo: Tycker dock att vi spelar bättre.
Egentligen även hela banan än så länge. bra fokus än så länge
Egentligen även hela banan än så länge. bra fokus än så länge
+ 2
« Föregående · 2241352 · Nästa »
Hatar verkligen de där utvisningarna när motståndarna nyper fast klubban under armen. Bara göra det och slänga sig så får man med sig ett PP.
Ganska rejäl filmning för annars är EJK sjukt stark som kan få VIK spelaren att rotera ett halvt varv innan han ramlar.