Västerås - MoDo 2022-10-01
« Föregående · 2381771 Till forumet
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9742}: Hoppas att trenden från förra året gäller. Visst spelade vi mer stabilt mot s.k. bättre motstånd. Hoppas på rejält lagjobb idag. En observation, visst är vi usla försvarsmässigt, men ska man bli topp 3 i MoDos poängliga för backar i år så lär inte futtiga 40 poäng räcka.....
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9742}: En sak är säker, vi kommer få en riktig värdemätare i kväll
Denna match blir ett bra kvitto på både vår försvars och anfallsspel.
Hoppas guden visar att han är att lita på
Denna match blir ett bra kvitto på både vår försvars och anfallsspel.
Hoppas guden visar att han är att lita på
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Robin Ztorken L: Personligen tror jag inte på Gud , så hoppas kollektivet gör det lite lettare att stå i mål framöver
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
KB: Vill du vinna stabilt får du byta lag, haha. Här vinner vi bara i full berg- o dalbana. Man ser inga trender innan sista visslan är blåst
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
hockey_21: Min magkänsla säger 0-2. All Karlinhockey bara förlöses. Fast min mage är alltid lös, så inget att lita på alls. Too much information, så garderar med 6-9 då för att vara på säkra sidan
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
jag tror på en stabil seger för modo idag
10-12 ( 4-4,4-4, 2-4.)
10-12 ( 4-4,4-4, 2-4.)
+ 11
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9108}: Hoppas du har rätt, så vi får slut på de tåkiga trenderna i mittenperioden
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9742}: allt handlar bara om att göra fler mål än motståndarlaget , sen hur det ser ut tidigt på säsongen spelar ingen roll , bara hoppas på att spelarna lär sig till när det hettar till vilket är i slutspelet
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9108}: Är man på denna hysteriskt höga nivå bör man vara medveten om att spelarna är full-lärda(juniorer undantagna) från dag 1.
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9742}: Knappast. Det är alltid nya saker att lära sig eller kanske snarare anpassningar som görs. avvägningar i väldigt många situationer kanske framförallt.
Josh inte bara leder poängligan. Han har bäst plus/minus också där han varit inne på sju mål framåt och inte ett enda bakåt. Han ser verkligen inte lika dominant ut som Vigge, men det är svårt att inte imponeras över siffrorna.
Josh inte bara leder poängligan. Han har bäst plus/minus också där han varit inne på sju mål framåt och inte ett enda bakåt. Han ser verkligen inte lika dominant ut som Vigge, men det är svårt att inte imponeras över siffrorna.
+ 5
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{5647}: Menade mest attityd. Alla kan såklart lära, men att kriga för en vinst lär man sej knappast efter 46 omgångar(juniorer undantagna). Antingen har man det, eller inte. Om Josh slutar försöka samma dragning i PP framför mål lär hans plus/minus äka ännu mer. Helt klart en stor tillgång hitentills
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9742}: pp-mål räknas inte in i den statistiken...
Sedan är det tyvärr så att det är lättare att motivera sig när man möter bättre lag eller i slutspelet.
Sedan är det tyvärr så att det är lättare att motivera sig när man möter bättre lag eller i slutspelet.
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{5647}: känns lite Benny guldfot över Dick, rör sig rätt o vips dimper pucken ner o han gör mål/ass. Slump? Ja efter 3 matcher kan vi inte spika det, men lovar ju gott. En del "har det".
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{5647}: Lite det jag menar, Emil Wahlberg exempelvis, spelar uppoffrande och käkar puck om det behövs, i omgång ett eller i slutspel. Förutom Magnus Wernblom minns jag få som exploderar positivt när det gäller. Antingen har man krigar-genen eller inte, vilket blir tydligt i ett slutspel.
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
dempa: Fast nu var det ju inte Benny själv som sniffade till sig lägen, utan Kanon-Keen´s magiska skor som styrde honom rätt ;)
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Confusius: Är oerhört spänd på vilken typ av match vi får se ikväll.
Fortsätter det defensiva haveriet, eller får vi se ett stabilare MoDo.
Första perioden igår var ju faktiskt ganska bra.
Fortsätter det defensiva haveriet, eller får vi se ett stabilare MoDo.
Första perioden igår var ju faktiskt ganska bra.
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Confusius:
Vi har släppt anmärkningsvärt lite skott emot oss under de 3 matcherna iofs mött två kanske lite sämre lag.
Vi har släppt anmärkningsvärt lite skott emot oss under de 3 matcherna iofs mött två kanske lite sämre lag.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
jonsson:
Ja då skall vi se om vi kan få ett vettigt BP, dessutom uppdelat mellan perioder vilket kan vara skönt
Ja då skall vi se om vi kan få ett vettigt BP, dessutom uppdelat mellan perioder vilket kan vara skönt
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
jonsson: Södergran hade inget bra byte. Först dribbla nästan på blå i farligt läge istället för att spela lite säkrare. Sedan lätt rundad av ganska långsamma Zetterberg.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Vet att det är en skitsak. Men är det nån som vet vem som aktiverar dem där mållamporna när nån gör mål? Är det automatiskt eller är det nån snubbe som sitter ivrigt och trycker på en knapp manuellt eller nåt. Blev fundersam efter VIK klackens buande.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{9233}: Modo börjar perioden riktigt bra och 1-0 kunde varit nått mål till, sen tycker jag Västerås kommer in i matchen och Modo får börja slå sarg ut sista 6-7. Adams utvisning kom lite som ett brev på posten.
En bra period från båda lagen.
Guden ser hittills väldigt mycket tryggare ut än Nygren iaf
En bra period från båda lagen.
Guden ser hittills väldigt mycket tryggare ut än Nygren iaf
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Gavelo: Utvisad pga att Frycklund inte knäppt hjälmen, helt vanlig kamp vid sargen annars.
+ 5
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{7639}:
Bra första, tycker vi äger och kontrollerar matchen till ca 5-6min kvar då Västerås får sin bästa period. Vi skapade för att göra 2 mål till.
Gäller att hålla upp detta 40 min till.
Bra första, tycker vi äger och kontrollerar matchen till ca 5-6min kvar då Västerås får sin bästa period. Vi skapade för att göra 2 mål till.
Gäller att hålla upp detta 40 min till.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Gavelo: Precis som igår tycker jag att vi gör en riktigt bra första period!
Frågan är nu om vi får se den patenterade andra-period-kollapsen, eller om vi får ett trendbrott.
Gudlevskis ser väldigt flaxig ut, är dock en klart bättre keeper än Nygren.
Frågan är nu om vi får se den patenterade andra-period-kollapsen, eller om vi får ett trendbrott.
Gudlevskis ser väldigt flaxig ut, är dock en klart bättre keeper än Nygren.
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Tarasov: J20 verkar också ha andra periods syndromet i 6-3 vinsten mot Brynäs idag. Vann första med 4-0, andra 0-3 och sista 2-0.
+ 2
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{7639}: 2-0 ledning? Det har man sett tidigare... släpp fan inte detta nu
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
{7639}: Fan nu gör till och med Ohlsson mål, målmaskinen MoDo!
Dansken nästa..
Dansken nästa..
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
modomille: Så jävla skönt att höra tystnaden från VIK klacken haha
+ 1
Sv: Västerås - MoDo 2022-10-01
Heyerdal: Våran tredje och fjärde femma är så mycket bättre i år. Det höjer nivån så mycket. Får vi ordning på försvarsspelet så ser det spännande ut
+ 6
« Föregående · 2381771


Innan match