Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
« Föregående · 1422011 Till forumet
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
| Referee(s) | Mikael Nord, Sören Persson | |||||
| Linesmen | Henrik Pihlblad, Viktor Hafsäter | |||||
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Frisco: Viktor verkar ha bristfällig mathållning...
+ 1
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Paddan: Haha. Jadu. Domarcheferna får lära honom att sitta ner och ta det lugnt.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
MODO Hockey
4th Line
62. Hari, Janos
13. Andersson, Fredric
4. Krüger, Måns
3rd Line
25. Hedman, Anton
26. Forsberg, Kristian
35. Westin, John
51. Ahnelöv, Jonas
2. Westin, Jens
2nd Line
17. Madsen, Morten
19. Schremp, Rob
33. Hannula, Mika
3. Lehtivuori, Joonas
22. Pöck, Thomas
1st Line
10. Skröder, Per-Åge
24. Sundström, Niklas
44. Danielsson, Nicklas
55. Tollefsen, Ole Kristian
34. Meyer, Frederick
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Frisco: spännande fjärde kedja men ett målvaktsbyte hade varit att föredra.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
yngwie: jag tycker bara att Tellan inte varit så bra på slutet, han släpper mycket returer rakt ut och en del enkla mål i pressade lagen har han släppt in. Han har varit helt ok men lite vila/konkurrens skulle nog kunna göra underverk.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Han är ju verkligen så opartisk denna kommentator som är stationerad i Göteborg. Han kommenterar även IFK Göteborgs matcher.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo:
Han har tränat extra med Raul har jag hört. Hari alltså.
Han har tränat extra med Raul har jag hört. Hari alltså.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Susse är så underbar att titta på. Vilken spelbegåvning han är alltså.
+ 2
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
4:e kedjan får utdelning. När hände det senast? :)
Krüger hari väntat för länge på att få lira i A-laget!
Krüger hari väntat för länge på att få lira i A-laget!
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Patrik Källstr:
Bra juniorer vi har. Jag undrar hur det hade sett ut om de hade fått förtroendet redan från början.
Bra juniorer vi har. Jag undrar hur det hade sett ut om de hade fått förtroendet redan från början.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Kommentatorn pratar dock i nattmössan hela tiden. Danielsson skulle ha varit lite raskare, men orkade inte stå emot.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo: och ibland är vi kassa på att få ut pucken ur zon
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo:
Det är ju inte så svårt å rädda om han skjuter mitt i plocken.
Det är ju inte så svårt å rädda om han skjuter mitt i plocken.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Berka: Ohyggligt. Fick för mig att det gått lite för lätt och att man därför gav sig fan på att göra ett självmål, eller i alla fall ett självassist.
Redigerad kommentar
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo:
Stackars Skröder. Vilken fantastisk assist det hade blivit.
Stackars Skröder. Vilken fantastisk assist det hade blivit.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo:
Vem fan är inte dålig på direktskott i krysset?
Hari ser riktigt het ut.
Visst är det konstigt att man börjar genast drömma om slutspel så fort Modo lirar bra. Någon back till samt lite flyt så :D
Himmel och Helvete.
Samma läge som mot Linköping, slå inte av på takten nu.
Vem fan är inte dålig på direktskott i krysset?
Hari ser riktigt het ut.
Visst är det konstigt att man börjar genast drömma om slutspel så fort Modo lirar bra. Någon back till samt lite flyt så :D
Himmel och Helvete.
Samma läge som mot Linköping, slå inte av på takten nu.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
yngwie: Man funderar ju på varför Danielsson absolut skulle lyfta pucken när det var öppet mål. Det hade räckt att vara snabb.
+ 2
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
NuMo:
Bra period.
Nu verkar Boorken ska intervjua Uffe i pausen på canal+ sport.
Bra period.
Nu verkar Boorken ska intervjua Uffe i pausen på canal+ sport.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Sawchuk: Vinst mot Frölunda, sedan färjestad och det ser helt plötsligt ganska bra ut.
+ 1
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Berka: Morten har väl berättat hur man får hål på jättedansken i mål. Men nu stundar den ze cursed andra perioden, där vi är totalt sämst. Var väl bara mot tikarna senast som vi vann en andra period? Om vi leder efter andra så kan jag börja få lite förhoppningar på poäng... :)
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Patrik Källstr:
Okej, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Vi börjar med att vinna ikväll först.
Okej, nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Vi börjar med att vinna ikväll först.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Patrik Källstr: det kan nog bli torsk det här också, ta det lugnt
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
yngwie: Exakt! Sen kan vi börja fokusera på att plocka 3 poäng i Karlstad.
+ 1
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Bittesehr:
Tycker ofta Modo visat upp en rörlighet och ett passningsspel i anfallszonen de fyra senaste matcherna som få lag kan matcha. Hade vi bara kunnat trycka in pucken lite oftare också hade det här Modolaget varit på betydligt säkrare mark.
Försvarsspelet måste dock bli bättre. Man jobbar otroligt hårt men ofta ganska tanklöst i egen zon. Backarna måste också vara försiktigare att pincha på blå om inte tredje man säkrat hem.
Fortsätter vi åka skridskor, byta platser, rulla, passa och jobba såhär hela matchen så finns det inte en chans att Frölunda vänder.
Ingen jävla svacka nu!
Tycker ofta Modo visat upp en rörlighet och ett passningsspel i anfallszonen de fyra senaste matcherna som få lag kan matcha. Hade vi bara kunnat trycka in pucken lite oftare också hade det här Modolaget varit på betydligt säkrare mark.
Försvarsspelet måste dock bli bättre. Man jobbar otroligt hårt men ofta ganska tanklöst i egen zon. Backarna måste också vara försiktigare att pincha på blå om inte tredje man säkrat hem.
Fortsätter vi åka skridskor, byta platser, rulla, passa och jobba såhär hela matchen så finns det inte en chans att Frölunda vänder.
Ingen jävla svacka nu!
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Bittesehr: Äh Vi har bara väckt Grizzlyn. I deras ide dessutom.
Inte ens en "wagon circle" runt Forsberg kommer att kunna freda oss.
Inte ens en "wagon circle" runt Forsberg kommer att kunna freda oss.
Sv: Västra Frölunda - MODO Hockey 2011-11-03
Bad_Brett: Vilken jävla intervju. Inget om modo eller hockey.
« Föregående · 1422011
Headcoach Ulf Samuelsson
- Det var skönt att vinna derbyt mot Timrå i tisdags. Vi startade inte riktigt bra men som vi ser det så var vi övertända. Att vända 0-2 till 4-2 känns självklart riktigt bra. Tycker också att vi gjorde det genom att prestera bra hockey och ingen kan säga annat än att det var en rättvis seger.
- Frölunda i Scandinavium blir en tuff uppgift - men samtidigt också en härligt inspirerande utmaning. Frölunda har ju dominerat Elitserien under i stort sett hela hösten och hemma i Scandinavium har de vunnit det mesta. De är seriens bästa hemmalag.
- Vi ska försöka spela som vi gjort i de senaste matcherna då jag tycker vi presterat bra hockey.
- Med i truppen för första gången den här hösten är Måns Krüger. Han är väl värd den chansen efter att ha gjort riktigt bra ifrån sig i juniorlaget.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 4 Krüger, 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 62 Hari.
Måns Krüger finns för första gången med i elitserietruppen. Måns har varit mycket bra i J20-laget där han gjort 20 poäng på 14 matcher.
Patrik Hersley spelar med Sundsvall Hockey onsdag och fredag och ansluter sedan till MODO Hockey på lördag.
Janos Hari spelar med J20 ikväll och ansluter sedan till Göteborg.
Dick Axelsson opererades i måndags och är borta tre-fyra veckor.