« Föregående · 685648 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Inför LIF - MIK
SIVASN: JAg pratade precis med kansliet, biljetterna släpps onsdag kl: 13.00. Allt enligt nämnda kansli.
Sv: Inför LIF - MIK
SIVASN: Kan ej säga säker att det är onsdag förmiddag som gäller, senaste jag hörde var onsdag eftermiddag men det har också ryktats om tisdag. Omöjligt att säga.
Sv: HV i Kvarten!!!
foscos: Jo visst har dom det men ibladn bör man inse begränsningarna så tyvärr lär det ta stopp nu.
Sv: HV i Kvarten!!!
Jag är glad över att alla lag och media nervärderar mora igen nu, till och med Wikegård igen. Endast Tornberg som ger mora ett visst stöd
Tror att utgångsläget att inte ha något att förlora passar som handen i handsken för mora
HV kommer få ett riktigt jävligt kvartsfinalspel, vill det sig fullt ut och lite tur så ska nog mora kunna gå vidare. Mora har ju överaskat förut .
Tror att utgångsläget att inte ha något att förlora passar som handen i handsken för mora
HV kommer få ett riktigt jävligt kvartsfinalspel, vill det sig fullt ut och lite tur så ska nog mora kunna gå vidare. Mora har ju överaskat förut .
Sv: Inför LIF - MIK
Stigsson:" Nu har jag frågat kansliet och beskedet därifrån är att biljetterna troligtvis släpps onsdag förmiddag."Är det de här som gäller??
Sv: HV i Kvarten!!!
Tänk att man ska behöva gå in på HV:s hemsida för att läsa om kvartsfinalen. En massa statistik och t.o.m. info om Mora som klubb.
På Moras hemsida har man inte fattat att det är dags för kvartsfinaler än. Måste säga att Moras hemsida lirar i Korpen - hoppas att man lägger lite krut på denna till nästa säsong - man kan ju inte ens läsa om matchreferat.
Matchserien kan nog bli jämn om Mora taggar till lite. Lupashuks dräll idag ingav iget större förtroende - har behöver upp ett antal snäpp.
Kul blir det i alla fall - redan på fredag :-)
På Moras hemsida har man inte fattat att det är dags för kvartsfinaler än. Måste säga att Moras hemsida lirar i Korpen - hoppas att man lägger lite krut på denna till nästa säsong - man kan ju inte ens läsa om matchreferat.
Matchserien kan nog bli jämn om Mora taggar till lite. Lupashuks dräll idag ingav iget större förtroende - har behöver upp ett antal snäpp.
Kul blir det i alla fall - redan på fredag :-)
Sv: HV i Kvarten!!!
Dino: De kan ju bli så att vi får möta Brynäs i Finalen (om Brynäs tar V-F förstås)
HV i Kvarten!!!
Grattis till tuffast tänkbara motstånd i kvarten, blir en nyttig erfarenhet...
4 - 1 till HV
4 - 1 till HV
J-20
Våra juniorer rusar vidare mot ett hägrande SM slutspel. Två matcher återstår och Mora måste klättra en placering till andraplats för att få spela åttondelsfinal i SM. I helgen avslutas seriespelet med matcher mot Modo och Skellefteå på bortaplan.
Tabell (matcher, målskillnad, poäng):
1. Modo 13 +24 28
2. Västerås 14 +16 24
3. Mora 13+10 23
4. Leksand 13 -3 18
5. Skellefteå 13 -8 18
6. Almtuna 13 -39 6
Västerås möter Almtuna hemma på söndag och läs med stor sannolikhet vinna den matchen. Då krävs det två segrar på norrlandsturnen av MIK.
Sv: Slutspel!
Dragan 2k: Tomten i Budum har ju tidigare envist hävdat att ES-domarna ingår i ngn sorts konspiration mot just Mora.
Sen hävdade han väl i ngn match att pucken absolut var inne i målet, trots överväldigande bevis i form av matchbilder och andra ögonvittnen som talade för att så inte var fallet.
Att framhäva den egna lagkänslan, gnälla på domarnas partiskhet och även dra fram medias, i detta fall helt logiska tippning innan seriestart, känns mer som ett utslag av mindervärdeskomplex gentemot övriga lag.
Ganska vanligt hos nykomlingar, men inte desto mindre tröttsamt att läsa och höra....
Sen hävdade han väl i ngn match att pucken absolut var inne i målet, trots överväldigande bevis i form av matchbilder och andra ögonvittnen som talade för att så inte var fallet.
Att framhäva den egna lagkänslan, gnälla på domarnas partiskhet och även dra fram medias, i detta fall helt logiska tippning innan seriestart, känns mer som ett utslag av mindervärdeskomplex gentemot övriga lag.
Ganska vanligt hos nykomlingar, men inte desto mindre tröttsamt att läsa och höra....
Sv: Slutspel!
mok:
Hv är väl alla lags mardrömsmotståndare. Men slutspel är ju som sagt slutspel. Tror dock mora kan kriga til sig nån seger på hemma plan men tipset mot hv är att de åker med 4 - 2 i matcher om de får hv. Linköping är väl det laget som inte mora vunnit mot efter ordinarie matchtid om jag inte missminner mig, så Linköping är väl det laget ni inte skall hoppas på..
Hv är väl alla lags mardrömsmotståndare. Men slutspel är ju som sagt slutspel. Tror dock mora kan kriga til sig nån seger på hemma plan men tipset mot hv är att de åker med 4 - 2 i matcher om de får hv. Linköping är väl det laget som inte mora vunnit mot efter ordinarie matchtid om jag inte missminner mig, så Linköping är väl det laget ni inte skall hoppas på..
Slutspel!
Jaa!!! Då var vi äntligen i slutspel. Det skall sannerligen bli intressant att fajtas om guldet tillsammans med pressens utskåpning av laget före säsongens början. Jag minns 1995, då HV som 8:a tog hem hela rasket. Vi har samma möjlighet. De fyra stora drakarna som media kallat dem tror jag har mindre lagkänsla än våran klubb. Det fäller avgörande. Sen måste vi förstås ha lite tur med domarna. Jag, menar när de missunnat oss en hel säsong kanske även de har fått upp ögonen för "the little red machine" nu när vi gått till slutspel.
För övrigt önskar jag HV som motstånd.
A:I:B
För övrigt önskar jag HV som motstånd.
A:I:B
Sv: Inför LIF - MIK
zeb:
Matchen i morgon lär bli oerhört avslagen. Men Färjestad har i alla fall något att spela för - om de torskar riskerar de att tappa fjärdeplatsen till Modo.
Så mitt tips är hemmaseger. Och det kan väl kvitta - viktigast är nyckelspelare som exempelvis Vehanen och Lupaschuk kan hitta formen igen tills på fredag. För då blir det åka av!
Matchen i morgon lär bli oerhört avslagen. Men Färjestad har i alla fall något att spela för - om de torskar riskerar de att tappa fjärdeplatsen till Modo.
Så mitt tips är hemmaseger. Och det kan väl kvitta - viktigast är nyckelspelare som exempelvis Vehanen och Lupaschuk kan hitta formen igen tills på fredag. För då blir det åka av!
Sv: Inför LIF - MIK
Jag har envist hävdat i dessa sammanhang att motivation nästan alltid slår klass.
Igår var det väldigt uppenbart.
Igår var det väldigt uppenbart.
« Föregående · 685648 · Nästa »
Jag tror att vi har god chans mot HV om vi spelar smart och diciplinerat!
Forza MIK!