Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Det där är bara ett hycklande resonmang som brukar föras titt som tätt lite beroende på var man själv ligger någonstans i seriesystemet.
På den tiden Leksand var ett bättre lag i Mora, om någon minns det, hävades det gärna från Leksandshåll att det inte fanns plats för två dalalag i elitserien medan ledande personer i Mora hävdade att så var fallet.
Jag tycker att båda hycklade. Sett till det stora hela är det klart att det finns plats för två dalalag i elitserien. Men för MIKs del ser jag inga fördelar med att ha Leksand där uppe.
Vad jag själv tycker har jag just gett uttryck för i FFs gästbok. Därför var det naturligtvis kul att ikväll få höra Thornberg besvara frågan om Leksands möjheter att spela i elitserien nästa år med ett kort "obefintliga".
http://www.mik.se
och derby matcher är alltid roliga
antar att ni inom de närmsta åren kommer få bygga up ekonomin och hålla er kvar där ni ligger nu innan ni kan börja jaga top klubbarna
skulle själv inte bli fårvånad om vi får se Pär Bäcker i en mora tröja till nästa sese, han ryktades ju vara påväg till mora under seriens gång om inte jag mins fel, sen tror jag också att Jens Svensson(se länk) skulle passa bra i mora
vi i lif kanske också har en framtid nu med ny sport cheff(men kanske vi borde spart masken ett år till, han kan ju iaf värva lag som går bra i allsvenskan)
Det är ju bara bra för mora om det dära drant laget åker ner dit dom hör hemma.
För mora så är det ju bara en massa plus, det finns väl inte så många sponsorer som vill sponsra ett allsvenskt lag.
Nej ett dalalag i elitserien ska det vara.
Dom som tycker att Leksand tillhör elitserien måste ju vara drant inombords..
Stigssons komplettering med Pierre Jonsson gör listan ganska samstämmig med mina egna önskemål.
Knyt först och främst upp en 1:a målis av rang sedan tror jag att allt det andra löser sig.
http://www.mik.se
TACK för en suverän säsong!!!
Daniel Sperrle
Peter Smrek
Ross Lupaschuk
Jarno Kultanen
Tomas Skogs
Håkan Bogg
Anders Bastiansen
Marco Tuokko
Eric Johansson
Kalle Kerman
Jonathan Granström
Eric Beaudoin
Kenneth Bergqvist
Teemu Elomo
Martin Jansson
Mikael Simons
http://www.mik.se
Portello: Tycker faktiskt att det är lite konstigt att alla är så heta på just Kerman. Verkar som om alla stirrar sig blinda på statistiken.
Det har under säsongen varit ganska långa perioder där Kalle kommit bort fullständigt och inte producerat någonting och konstigt nog så verkar dessa perioder infalla med formkurvan hos sin lekkamrat Håkan Bogg. Jag skulle tro att om han sticker till något annat lag så är det av yttersta vikt att den klubben hittar en riktigt bra playmaker och passningsläggare att ställa bredvid honom.
Frågar ni mig så är Kalle långt ifrån det namn som jag skulle nämna först om ni frågar vem som varit vår bästa forward under säsongen 05/06.
Självklart hoppas jag att han följer i Leinonens och Skrbeks fotspår och väljer Luleå.
Men som sagt, är nog många som är intresserade av hans tjänster.
Sorry AiB men eftersom vi redan hade startat en "sommartråd" så tog jag mig friheten att ta bort din och styra över till den som redan finns.
Det vore ju lagom stöddigt om det fanns ett resebolag i Bjursås, varifrån de lanserade resor till "Schweiz - Centraleuropas Bjursås" :-)
Well, det är dags att tänka om!
Och med tanke på att någon lokal copywriter med hjärnsläpp har lyckats kläcka payoffen "Bjursås - Dalarnas Schweiz" så får man väl förmodla att allt är möjligt?
insu:
jag som alltid trott att finnmarkerna ligger norrut, västerut.
inte ned mot huvudstaden...
ÖVRIGA KRING LAGET.NI HAR GJORT EN KANONSÄSONG!!
Tänkte inte på det... Jag känner dock att du har fått nys på någonting där - Leksand är Dalarnas Finland!
(I och för sig har jag inget emot finnar så det var inte ett sätt att ytterligare nedvärdera våra rivaler, bara en iakttagelse.)
"Kanske Leksand kan ställa till med sensation vid nästa VM och försvara de svenska färgerna?"
Det blir väl svårt? De har ju finska färger vet ja :-)
Finnarna är också världsmästare i kast med mobiltelefon, vilket - som av en händelse - arrangerades av ett lokalt företag inom mobiltelefonbranschen. Kanske Leksand kan ställa till med sensation vid nästa VM och försvara de svenska färgerna?
Stigsson:
Boboll heter det som finnarna är världsmästare i. Och enda utövande nation oxå. Det vore nåt för Leksand att ta tag i.
HAHA!
Nu har vi hurrat Mora till en fantastisk säsong, nu hoppas vi att Leksand gör en lika fin nästa säsong i superettan!
Å andra sidan: vad vore livet härinne utan dysterkvistar som förgyller tillvaron? ;-))
Ni har gjort en kanonsäsong och hade inte HV kommit så billigt undan som dom gjorde i de första matcherna, så vete fan om inte smålänningarna redan nu hade suttit på Teneriffa eller Seychellerna....
Att det sedan finns enstaka personer som hävdar MIK borde sparka sina tränare (och som alltså anser att årets insats var en besvikelse relaterat till spelarmaterialet) är så korkat att det förstås borde förbigås med tystnad.
Så nu pratar vi inte mer om det, utan ser fram emot en spännande silly season och fortsatta framgångar.
Om man ska lyfta fram någon enstaka händelse, som visar med vilken fingeretoppskänsla MIKs ledare har skött det här laget under säsongen, så måste det vara när de ersatte Krestanovich och Fabus med Bastiansen och Beaudoin. Mästerligt!
3:e plats
Mora-HV71 7-1
Kanonmatch av killarna där dom verkligen visade att vi var förtjänta av slutspelsplatsen.
2:a plats
Mora-LIF 3-2
En match som man slets mellan hopp och förtvivlan. Underbart att få klämma åt dom i sista minuten. Basse, Basse, Basse......
1:a plats
MORA-FBK 6-2
Säsongen höjdpunkt enligt min mening. Ett lag på plan. J Jönsson vem är det? Såg flera FBK spelare efter matchen och dom sår ordentligt molokna ut. VILKEN SKÖN SEGER
mora är ett riktigt bra lag som har ettablerat sig fort i Es. Nästa säsong kommer ni att ta många tunga skalper..
än en gång tack till Mora IK och alla suportrar
Jag är stolt över våra junisar som stod upp så gott de kunde mot de efterblivna jättemonstren. Den fight Sagge blev indragen i slutade iofs oavgjort, men Sagge är STOR även om han är junis.
Än en gång, ledsen att ni åkte ut ur slutspelet, men ni kan ändå vara stolta över erat lag. En sådan lagmoral kan endast skådas på ett annat håll i elitserien, och det i Luleå. Vi är av samma sort.
insu:
Jag tycker att det är jävligt enkelt.
Det finns plats för två dala-lag i ES, om de har kvalificerat sig för sån't spel. Om något lag INTE kvalificerat sig, har systemet självsanerat sig.
Med historieboken i knät konstaterar vi att det är först denna säsong, som det funnits plats för två dala-lag i Elitserien. Ännu lever vi i ovisshet om två lag får plats också nästa år...