Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Varför inte en DAT-tråd? Som flitig besökare på mik.se kan jag tänka mig ett gäng ej hockeyrelaterade trådar. Typ "Den freudianska spegelestetiken i Fäbodjäntan", "Lasse Kronquists bilkörning" och "Deep Purple-konserter jag har sett på plats" för att nämna några exempel :-)
insu:
Hmmm, musik-DAT det där va? Personligen är jag på jakt efter en begagnad DAT-bandare till PC:n, intern eller extern. Och nej, det har inte med Boggen att göra. Ni får starta en "Apropå ingenting..."-tråd här också. De är suveräna och borde finnas i varje GB. :-)
Jag vet inte hur mycket detta har med tråden "Lägger Boggen av eller???" att göra, men hur som helst såg jag en annons härom dagen för en DAT-bandare till salu på Blocket. Eller såg och såg... det var visst jag som lade in den ;-)
Själv har jag gått över till exchange-server på stan och Windows XP i mobilen. Total backup i lokaler långt hemifrån och kollegornas kalendrar i telefonen. Funkar rätt bra.
Poffa:
nix - har inte sysslat med DAT varesig profesionellt eller privat på denna sida sekelskiftet.
Skoja bara, men det var liiite off topic. ;)
Metal Guru:
Jo, allt mitt är också privat. På jobbet kör vi med DAT-spelare och daglig, eller nattlig rättare sagt, backup på servrarna. Funderar på att skaffa mig DAT-bandare hem också, men än är det för dyrt jämfört med kostnaden av HDD och DVD-RW.
Du vet inte om någonstans där de har bra priser på DAT-bandare?
Poffa:
pratar också om min privata miljö i huset där det står M.Guru på brevlådan.
Metal Guru:
Backupen är på min privata användarstation. På webservern/mailservern så behövs egentligen ingen backup (fast även där tas det till DVD-RW, men då varje månad), då jag kör speglade diskar där. De är dock inte hot-swappable. Men det fungerar rätt bra.
Speglade diskar är verkligen att rekommendera, det mångdubblar säkerheten och gör att jag kan åka bort i veckor utan att jag egentligen riskerar någonting.
Poffa:
Jag har gjort ett batchscript som kopierar uppdaterade saker i ett speciellt arbetsbibliotek upp till ett USB-minne, som jag i princip alltid har med mig. Skulle jag uppdatera nå't 'on the fly', finns ett motsvarande script som 'återställer ordningen' i arbetsbiblioteket den stunden jag återkommer till basen.
Samtidigt kopierar hemmaservern hemmabiblioteken en gång i veckan till en annan HDD, och jag har säkert snapshots på 100 veckobibliotek, men bara 40% disk usage.
Har räddat annars förlorad data i korrupta (pga intensiv uppdatering) excel- och wordfiler med båda metoderna.
Stigsson:
Du har kanske numer? Jag skapade ett schema där jag varje fredag tar backup till en DVD-RW, detta efter att jag tappat ungefär 100 timmars jobb på ett projekt till arbetet.
Stigsson:
om du har 30.000:- över, som du just sparat in genom att inte köpa Ove Molins matchtröja, så kan du låta IBAS, Uppsala göra en sjysst recovery på fanstyget.
http://www.ibas.se/
Stigsson:
Oj. Verkar vara ett av de bättre backup-scheman som jag hört talas om.
Stigsson:
30åriga junisar finns väl bara där Masken har skaffat personal?
http://www.mik.se
Han är riktigt bra.. Såg han i kvalet nu mot Borlänge, Absolut en av de bästa backar jag såg i Borlänge Ishall denna säsongen !
http://www.mik.se
Det kan ju finnas skäl förutom de rent spelmässiga, skäl som vi inte känner till, till att MIK inte verkar brinna för Smrek.
MIKs styrka är ju att sätta ihop ett lag som är större en de enskilda delarna, ett lag där alla spelarna kämpar i sextio minuter.
Det är möjligt - nu spekulerar jag bara - att Smrek kanske faller ur ramen lite där? Även om jag som åskådare inte har sett några sådana tendenser.
Mora IK är en arbetsgivare. En arbetsgivare blir glad om dom anställda är glada för då jobbar dom bra. Att räva i förhandlingar och spela ointresserad för att eventuellt få ner lönekraven bygger ju inget förtroende. Snart har vi kärntruppen kontrakterad (om dom inte får kontraktsförslag som är att likna vid förolämpningar, då drar dom också) men vi måste ha kvar topparna också. Eric J? Peter S?
http://www.mik.se
Resten är jag ledsen för har drabbat just er. Alla LHF-supportrar skäms eftersom vi älskar er.
Hoppas inte - han har väl framtiden bakom sig och har väl inte direkt imponerat i Djurgår'n. Det vore lite tvärsemot Moras strategi att värva honom.
insu:
Äääh, då måste man ju hålla sig till tråden även om man skitsnackar. Bättre ha en enda stor sådan där allting kan samlas. Seså, Stigsson. Du kan få äran...