« Föregående · 703474 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Norge - Tre Kronor
Alisandali:
Om du åker åt andra hållet istället, så du passerar Gesunda så kommer du direkt till Leksands kommun (Siljansnäs). Så visst är de grannkommuner.
Om du åker åt andra hållet istället, så du passerar Gesunda så kommer du direkt till Leksands kommun (Siljansnäs). Så visst är de grannkommuner.
Sv: Norge - Tre Kronor
RQT: Jo , avståndet är fortfarande sex mil .
Men kommunerna gränsar väl till varandra , det var det som jag protesterade lite emot .
Men kommunerna gränsar väl till varandra , det var det som jag protesterade lite emot .
Sv: Norge - Tre Kronor
Bårlänge: Men kommunerna gränsar väl till varandra.... :)
Så då är Leksand alltså J-ligt nära Elitserien...
Så då är Leksand alltså J-ligt nära Elitserien...
Sv: Norge - Tre Kronor
Det var för övrigt tre (3) Mora spelare med i landskampen, inte två.
Vi har ju en norrbagge oxå men han kom inte med i protokollet...
Vi har ju en norrbagge oxå men han kom inte med i protokollet...
Sv: Norge - Tre Kronor
Tången: Men en sak vet jag helt säkert att Leksand har 6 mil till elitserien =))
Sv: Norge - Tre Kronor
mattias - 74:
Du menar i Ugandas landslag i så fall. När ni värvat Abris 20 afrikaner, så finns det goda möjligheter.
Du menar i Ugandas landslag i så fall. När ni värvat Abris 20 afrikaner, så finns det goda möjligheter.
Sv: Finska Transfers
RQT: Hur det är med Norska sidor, så har Eric J. och Kennet Bergqvist gjort varsit mål. Heja Mora !
Sv: Norge - Tre Kronor
mattias - 74: det där var inte ens roligt ! Backlund kanske får chansen nästa år om han nu byter lag
Sv: Norge - Tre Kronor
mattias - 74: Ja vi har ju fortfarande huvudet över ytan. Därmed så slipper vi spela kvalmatcher mot lag som Långtbortistan mfl.
Sv: Norge - Tre Kronor
Nr19:
Fan vad kul Kanske nån leksing kan komma med sen i nån landskamp mot Uganda då :)
Fan vad kul Kanske nån leksing kan komma med sen i nån landskamp mot Uganda då :)
Sv: Norge - Tre Kronor
mattias - 74: nej men 2 mora spelare gör ...och en moring är även med i norge :) 2 mål av moringarna hitills
Sv: Finska Transfers
Nog för att det är en Norsk sida, men vad ska detta betyda? "20:00 1. per 31min, Tot 31min" Har dom spelat i 31 minuter i den första perioden, eller har matchen hållt på i 31 min? :P
Sv: Truppen 06/07
horcoff: Jag vet inte alls hur det blir med Calle. Blir han kvar så blir det väl som 7-8:e back, men som sagt jag vet inte.
Sv: Finska Transfers
RQT: Jag vet, men jag menade förhandlingar med restrerande Mora spelare där Calle inte var med.
Sv: Finska Transfers
Tången: Ja jag måste göra det, får skylla på en dålig uppkoppling :)
horcoff: E.Johansson är redan klar för spel i Mora nästa säsong.
horcoff: E.Johansson är redan klar för spel i Mora nästa säsong.
Sv: Truppen 06/07
Tången: Verkligen toppen med Eric. Förhandlinar pågår står det i DD, men inte med Calle Bergström...nån som vet något.
Sv: Finska Transfers
Anders i Budum: han är bra men väldigt väldigt ojämn och sitter utvisad en hel del
Sv: Finska Transfers
RQT: dom har spelat dom första semifinalerna.... match 2 i morgon kväll
Ässät leder med 1-0 i matcher mot Kärpet
och IFK Helsingfors leder med 1-0 i matcher mot HPK
Ässät leder med 1-0 i matcher mot Kärpet
och IFK Helsingfors leder med 1-0 i matcher mot HPK
Sv: Finska Transfers
Nr19: Hur långt in i slutspelet har man kommit i SM-liga? Har noll koll på den.
« Föregående · 703474 · Nästa »
Tja, förresten så går det bra den vanliga vägen också. Leksands kommun gör någon ytterst märklig avstickare uppåt, strax bakom Garsås. Om man tänker på det så är det ett visst avstånd mellan Mora kommun-skylten, och Rättviks dito. Det beror på att man, om man kommer från Morahållet, för en kort stund åker in i Leksand, efter att ha åkt ur Mora kommun.