Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
"När Kenneth Bergqvist och Håkan Bogg hade lekstuga med det tilltufsade försvaret fram till 6-0 var förnedringen total.
- Det är så vackert att man får tårar i ögonen, säger expertkommentatorn, och förre förbundskaptenen, Anders "Ankan" Parmström."
Kul att han var glad åt moras vinst och spel.
inte har vunnit mot de fyra senaste gångerna??????
Hv71 har problem mot lag som ställer upp sig på
egen blå och drar ner tempot.Hv71 är ES mest
skridskoskickigaste lag men mot Moras köttmur kör
man fast.Hv71 måste börja lägga ner puckarna
i korplanket och komma in i Morazonen med fart.
I matcher mot VF och LHC spelar Hv71 som gudar då
oftas matcherna är i högt tempo och större ytor.
Ny match på Torsdag ..
mattias - 74:
Lika bra du somnar om nu Mattias och grubblar över hur ni i LIF ska undvika katastrofen i handsklagret i morrn kväll.
mattias - 74:
Den som lever får se.........men någon övertro är det definitivt inte, vi har vunnit där förr och gör det igen.
hv kör över er i de 2 nästa matcherna.. hoppas för min egen del att jag får rätt nu och för er del att jag får fel... det skiljer så pass mycket mellan lage. 2 första som mora fick till sudden var bara uppvärmning för hv. det slutar 4 - 1 i matcher...
mattias - 74:
Jag repeterar:
Detta blir FEMTE matchen i rad som HV inte besegrat Mora under full tid.
Ni vet det där fotbollslaget med spelare som ingen utanför Greklands gräns kunde namnet på. Det laget som med sin äckligt disciplinerade spelstil vände upp-och-ner på hela Europaeliten och tog EM-guld i fotboll.
...vet inte varför jag kom att tänka på detta...
;-D
på en order från Maktens korridorer i
Kinnarps Arena.
Hv drar in 1 mille netto/match i Kinnarps Arena,
efter kvällens förlust har Hv71 nu två hemmamatcher
i rad.
Men sluta med din övertro nu... allvarligt alltså.. trodde du hörde till dom som var realistiska på hs. ni rubbar inte hv i 2 bortamatcher sanna mina ord... 6 - 0 segern senast betyder inte tt shit nu.. natti natti..
mattias - 74:
Detta kan sluta hur som helst nu...MIK vänder detta, var så säker.
Orkar gör dom säkert, jag tror fortfarande att de vet att de har 2 matcher till hemma kanske 3 och vill ha in med pengar. svårare behöver det inte vara ibland :-)
mattias - 74:
Tack för det;-)
Ja....vi vinner nästa nu så blir det minst 2 matcher till, om HV orkar.
Tror inte ni kan vända på detta men 1 match til kanske ni kan kriga er till. garattis förresten, det går emot att söga det :-)
Metal Guru:
Hv var önskemotståndet för oss var jag helt övertygad om.
MIK passar de väldigt illa så detta kan bli väldans kul framöver.
FreddanVF:
Detta blir FEMTE matchen i rad som HV inte besegrat Mora under full tid.
Om vi nu vinner..?
Vore ju skoj om det finge bli samma eller med större siffror ikväll :D
nej det har dom ju inte men samtidigt är det anmärkningsvärt att det är så stora siffror. trodde ju faktikst hv skulle köra över er idag :)
mattias - 74:
Detta är match 3 mattias, vi lever i nuet och tar en match i taget.
Ditt tips till mig sprack va;-))
Men jag säger samma siffror till SAIK i morrn då....2-5 blir det och kom ihåg var du läste det först;-)
Det är sedvanlig underskattning. Mora har på två matcher i år gjort 12-0 mot HV. Hade jag varit HV tränare så hade jag varit oroad. HV har inte vunnit så här stort. Olausson sa att man var tvungen att göra 4 efter första perioden. Nu måste man göra ännu fler hehe.
Sen anser jag inte heller att HV har så mycket på fötterna...att de skulle gå in och våga ta en läggmatch nu.
Det är ju inte så att de spelat ut Mora i de tidigare matcherna...
Läggmatch :)
Tror inte siffrorna hade sett ut så här om det hade varit en 7e och avgörande match.. Hv vinner den här matchserien med 4 - 1 som jag sa.. eller tippade nåstans...
mora vinner säkert nu men det var nån tränare som sa att det finns inget värre än att leda med 3 - 0 i en hockematch :-)
tror hv kommer ut och gör 1 - 2 mål kanske