Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
jag ser gärna en del spelare kvar i leksand... pajen framförallt men det blir svårt. annars kan man bara gissa och gissa vilka som stannar eller inte..
vet faktikst inte... klarar leksand på nåt sätt av detta utan att ramla ur så är väl rätt många sugna på att stanna skulle jag tro.. åker vi ut är risken stor att de tappar de flesta.
varför skall persson välja mora.. han är i princip klar för modo och hv rycker i backlund så ni kan glömma båda.
SSK-Rogle 4-0 Perfa
Leksand-Malmo 1-5 Perfa
Skelleftea-Bofors 4-0 Perfa
ja, vad ska man saga. mitten matchen skamde ut sig i all offentlighet idag. Bade supportrar, spelare och ledare.... nadastoten for denna "dala"klubb?
Leksand-Malmo 1-1
Skelleftea-Bofors 2-0
bra resultat forutom krysset i mitten!
Kommer från en vanligtvis initierad källa.
Växjö är väl ett tänkbart alternativ också. Ligger lite närmare Jönköping.
Instämmer i hyllningskören till Magnus. Han tillhörde en av mina favoritspelare under den gyllene säsongen 03/04. Och han kommer bli väldigt svårersatt på kaptensposten.
Lycka till på din nya klubbadress Magnus!
Risken då är att vi tvingas spela i den större hallen i kommunens södra del. Då kanske FMMA inte duger längre, och kommunen (Siljans kommun?) lär ju knappast skjuta till pengar till ytterligare en stor arena.
Vad gäller derbyn så finns det nog bara ett elitserielag i kommunen, Mora IK.
Jahapp, då är det klart att vi inför nästa säsong kommer att få leta efter en ny lagkapten. Magnus Sandberg som gjort så oerhört mycket nytta i klubben kommer inte att skriva nytt kontrakt med Mora utan ha flyttar hem till Småland nu i sommar.
Tack Magnus för sex fantastiska säsonger och allt du gjort för oss, vi glömmer aldrig dina prestationer i Mora IK!
Moksand - eller Lera?
Nåja, derbykänslan lär ju inte försvinna om så blir fallet - tvärtom.
RQT: Nej men i den långsiktiga plan som finns i riket som går ut på att antalet kommuner ska reduceras betydligt så är hela norra Dalarna inritat som Siljans kommun (Leksand/Rättvik/Mora/Orsa/Älvdalen).
Sen om det nån gång kommer bli sanning utav det hela är en annan femma.
Vad jag har hört så har han haft kontakt med Modo och även vart uppe och besökt dom