Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Jag gjorde en inspelning med Nicke, Per Uhlén och Petter Dahlström för många år sen, vi spelade in i Stabb och Steffs studio under försäkringskassan, det var väl Nickes första riktiga soloförsök.
Roligast tiden var nog åren i T. Coma band, jävlar vad de rockade på den tiden.
Förvisso. Men jag har inte sett boxen någon annanstans faktiskt, till skillnad från de andra frekvent förekommande bootarna (som Third Night).
Annars ligger nog A Live Tribute to Wally på önskelistan. Inspelad av Sveriges radio på Konserthuset 1970. Helst i blå vinyl. Tyvärr gavs den booten ut officiellt under namnet Scandinavian Nights för ett tag sedan, så den exklusiva touchen är väl lite borttagen. Men ändå....
Jag skulle vilja ha Sabbats "Killing Yourself To Die", eller Live in Lund som den heter i folkmun. Här snackar vi seriös bootlegging från anno 1975.
Knogen:
Lita inte allt för mycket på uppgifter om att bootlegs är tryckta i ett visst antal exemplar. Säljer den bra, finns inget som hindrar bootleggar'n att trycka två serier till från 1-300.
Jo, det skulle vara hedern då.
Är också lycklig ägare till Third Night, samt även Call of the Wild som är inspelad på Johanneshovs isstadion 1987. Kvällen då Smoke on the Water fick öppnas av Hammondvirtuosen Jon Lord eftersom den buttre Blackmore visade sig från sin grinigaste sida och vägrade komma in på extranumret, trots att publiken på intet sätt var särskilt dålig.
Annars tror jag kronjuvelen i min bootlegsamling är en 3 LP-box från 1987 som heter More Smoke on the Water (väldigt fantasifyllt namn) i multifärgad vinyl. Tryckt i endast 300 ex. varav bara 50 är i multifärgad vinyl :-)
Att Sabbath spelade Smoke on the Water är väl en rockanekdot i den högre skolan. Undrar just om man skulle kunna förmå Blackmore att köra Paranoid under en Deep Purplekonsert? :-)
peo m:
Jag kikade på Nicke Frisk då han som 13-åring debuterade med sitt überentusiastiska Heavy Thunder på Moraparken. Se där, jag har det på kassett också.
Såg också Sabbath med Gillan. Värsta besvikelsen var att Bill Ward hade utan förvarning blivit ELO-trummisen Bev Bevan. Det hade varit som att buta ut Ozzy mot Ulf Lundell istället för Ian Gillan.
Extranummer med Paraniod som övergick i Smoke on the Water var -eh- häftigt.
Även Purple '85 finns i rullorna. Samt Third Nigt-booten.
http://www.mik.se
Barmhärtigt nog håller jag identiteten hemlig.
Själv hann jag med förbandet Snakepit Rebels men bommade Electric Boys på Rättviksparken och några år senare missade jag Atomic Swing på Moraparken av liknande skäl.
http://www.mik.se
Jag var också på lördagskonserten. Ett liten rättelse: Konserterna var i juni 1985. 1976 var jag på Rainbow på konserthuset i Stockholm. Vilken volym!
Lotvonen daremot som inte har hamnat i eran div. 1 lunk kan vara inresant.......
dölfors: Vill du vara vänligaen att i fortsättningen kolla om det redan finns en tråd i ämnet du vill snacka om innan du startar ett nytt. Det gör man enklast genom att klicka på länken "Visa ämnen" i högerkanten. Denna tråden gäller som silly season tråd under sommaren.
Första april är ju stora värvningsdagen. En sådan dag kan både Backlund och Niklas Persson bli klara för Mora.
haha låter det så nu.. jaja med tanke på att ni skall ersätta Kerman så är nog pajen ett bra alternativ för ni får aldrig nån lika bra som Kerman igen då skall simons ha fingertoppskänsla återigen!!
På Söndagen spelades det in en bootleg som heter "third night" som jag också har---- spelad 1ggr --- kommer aldrig att bli till salu.
Kunde inte gå på någon tidigare konsert med Purple heller- dom la ju av -76 egeyt 2some taste the band" och morsan släppte inte iväg mig då. (bara 10år)
Inte alls. Skall du lura mig får du hitta på nåt bättre.. Ni har ju tjatat halva säsongen om Pajen..
Slinger:
T.Coma!
mel: Yellow Submarine
plats: Fåsåsmarchen
"vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent;
vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent..."