« Föregående · 992411 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: DIF-MIK
Tröja nr 23:
Min dotter och några kompisar har rest ner och var på matchen, fick en rapport hem efter matchen att det inte var trevliga rop från skansen fansen, hon var riktigt förbannad, hade suttit i närheten av någon äldre som inte hade varit ett dugg bättre. Ramsorna hade mest innehållit hata, bönder, jävla hor.., osv. Förstår inte att det är "roligare" att hata än att älska sina egna
Min dotter och några kompisar har rest ner och var på matchen, fick en rapport hem efter matchen att det inte var trevliga rop från skansen fansen, hon var riktigt förbannad, hade suttit i närheten av någon äldre som inte hade varit ett dugg bättre. Ramsorna hade mest innehållit hata, bönder, jävla hor.., osv. Förstår inte att det är "roligare" att hata än att älska sina egna
Sv: DIF-MIK
PappaKeno:
Varför tar "flinet" den då?
Ren jävla kompensation för att toukko och en skansen spelare krockar på mittplan och djuret blir knockat, båda åker och tittar på puck, strax för samanstötningen tittar marco upp och ser vad som kommer att hända vilket gör att han är beredd och skansen får ta hela smällen. En solklar olycka som "flinet" måste kompensera för och då tar han marco för en slashing, skulle han ha tagit för alla liknande under matchen så hade dom fått spela 3 mot 3 hela matchen. Bedrövligt dålig var domherren. Det var någon som sa att han kommer säkert att ta en massa mik i början för att sedan jämna ut det på slutet. Så rätt så bara att det var tvärt om, en massa regelrätta skansen utvisningar i början för att sedan kompensera upp det på slutet. Den sista han tar på oss tar han med ryggen åt händelsen där de två hakar ihop och skansen spelaren som inte ätit sin gröt ramlade omkull.
Proffs dommare, kyss mig i häcken
Varför tar "flinet" den då?
Ren jävla kompensation för att toukko och en skansen spelare krockar på mittplan och djuret blir knockat, båda åker och tittar på puck, strax för samanstötningen tittar marco upp och ser vad som kommer att hända vilket gör att han är beredd och skansen får ta hela smällen. En solklar olycka som "flinet" måste kompensera för och då tar han marco för en slashing, skulle han ha tagit för alla liknande under matchen så hade dom fått spela 3 mot 3 hela matchen. Bedrövligt dålig var domherren. Det var någon som sa att han kommer säkert att ta en massa mik i början för att sedan jämna ut det på slutet. Så rätt så bara att det var tvärt om, en massa regelrätta skansen utvisningar i början för att sedan kompensera upp det på slutet. Den sista han tar på oss tar han med ryggen åt händelsen där de två hakar ihop och skansen spelaren som inte ätit sin gröt ramlade omkull.
Proffs dommare, kyss mig i häcken
Sv: DIF-MIK
horcoff: Laget ikväll
30. PITKÄMÄKI, Juha (1. JOHANSSON, Lars)
16. DAHLMAN, Toni 11. BASTIANSEN, Anders 27. BEAUDOIN, Eric
23. SKOGS, Thomas 42. KURVINEN, Mikko
72. HISEY, Rob 19. HAGOS, Yared 36. HUML, Ivan
7. HARANT, Tomas 44. JÄRVENTIE, Martti
13. TUOKKO, Marco 31. GRANSTRÖM, Jonathan 49. ELOMO, Teemu
38. ANDERSSON, Adam 22. MÄÄTTÄ, Tero
43. NILSSON, Anders 9. BOGG, Håkan 78. SIMONS, Mikael
77. JANSSON, Martin 6. CEDERGREN, Patrick
30. PITKÄMÄKI, Juha (1. JOHANSSON, Lars)
16. DAHLMAN, Toni 11. BASTIANSEN, Anders 27. BEAUDOIN, Eric
23. SKOGS, Thomas 42. KURVINEN, Mikko
72. HISEY, Rob 19. HAGOS, Yared 36. HUML, Ivan
7. HARANT, Tomas 44. JÄRVENTIE, Martti
13. TUOKKO, Marco 31. GRANSTRÖM, Jonathan 49. ELOMO, Teemu
38. ANDERSSON, Adam 22. MÄÄTTÄ, Tero
43. NILSSON, Anders 9. BOGG, Håkan 78. SIMONS, Mikael
77. JANSSON, Martin 6. CEDERGREN, Patrick
Sv: DIF-MIK
tror på moraseger i afton. mora med 5 bortamatcher utan vinst och djrugården med 6 hemmamatcher utan förlust känns som två trender som kommer brytas, speciellt då mora har haft rätt lätt för djurgården enda sen de gick upp till elitserien.
dessutom har mora två bortamatcher där de "borde" tagit poäng nu på slutet, hoppas det ger lite extra motivation
dessutom har mora två bortamatcher där de "borde" tagit poäng nu på slutet, hoppas det ger lite extra motivation
Sv: DIF-MIK
Superman : Nä, men det är väl som vanligt med 08:rna. Engagemanget kring hockeyn är väl inte den bästa... Bättre med Mora då... Nu är vi på G... Ordning och reda med Kari. Pitten & Skogs i högform, Boggen på G och trollgubben Hisey som kronan på verket. Nu jädrar går vi till slutspel!!!!
Sv: MIK-saik
Metal Guru:
Visst har jag gnällt men kanske mer på organisationen än på J.Simons.
Jag är dock inte sämre än att jag kan ändra mej. Skulle MIK reda ut detta prekära läge efter omgång 55 så skall jag personligen gå ner på kansliet och gratta J.Simons!:-)
Vi håller tummarna för en tabellplacering i ingenmansland efter nästa omgång!
Visst har jag gnällt men kanske mer på organisationen än på J.Simons.
Jag är dock inte sämre än att jag kan ändra mej. Skulle MIK reda ut detta prekära läge efter omgång 55 så skall jag personligen gå ner på kansliet och gratta J.Simons!:-)
Vi håller tummarna för en tabellplacering i ingenmansland efter nästa omgång!
Sv: MIK-saik
Föresten så träffa jag en trevlig saikare igår för första gången,än finns hopp om mänskligheten.Men dom andra saikarna såg buttra ut men men man vet ju hur glad man själv e när man ligger under på bortaplan.Skönt å va barnledig igen så man kunde gå på hockey man har längtat å sen vinst på de sen med en rolig kväll på Siljan vad mer kan man begära jo att man åkte raggarbil hem tack för stjussen Bulan!!!
« Föregående · 992411 · Nästa »
Ja, det där med att hata motståndarna är ju lite fegt. Man ska älska sitt eget lag istället, med stil och finess. Jag tackade några töser (under tio år?) med dif-vimplar för god match nere i t-banan, strax efter att en vuxen difare (i sällskap med dem, men inte pappan) hade rimmat på Mora till mig... Men en bajenkille på perrongen sa att Mora kämpat bra. Och en äldre gentleman m difsympatier berömde Pitkämäki och gratulerade oss. Så det finns alla sorter...