Brendl
« Föregående · 872132 Till forumet
Sv: Brendl
Metal Guru: Rekommenderar även ett besök i vår eminenta GB, där mäster Huge har författat ett alster om evolutionsteori applicerad på Elitserien.
Tyvärr så hamnar MIK långt ner på den hockeyevolutionära utvecklingsskalan. Enligt mäster kan ni bara åka utefter sargkanterna och jaga den undflyende pucken hej vilt samtidigt som motspelarna rappas över handlederna. Mellan varven råkar pucken studsa in i motståndarmålet.
Kan detta vara svaret på frågan varför elitseriens skyttekung misslyckades så kapitalt i Mora IK? Helt plötsligt fanns det någon som kunde spela hockey i Mora IK. Tro fan att karln inte går hem bland fansen.........
Tyvärr så hamnar MIK långt ner på den hockeyevolutionära utvecklingsskalan. Enligt mäster kan ni bara åka utefter sargkanterna och jaga den undflyende pucken hej vilt samtidigt som motspelarna rappas över handlederna. Mellan varven råkar pucken studsa in i motståndarmålet.
Kan detta vara svaret på frågan varför elitseriens skyttekung misslyckades så kapitalt i Mora IK? Helt plötsligt fanns det någon som kunde spela hockey i Mora IK. Tro fan att karln inte går hem bland fansen.........
Sv: Brendl
JanT: Hahahaha, det där var det löjligaste jag har läst...
gå du och lägg dig.
Vad låssas experter har att säga är jag inte intresserad av.
Det får man läsa nog av i media.
Enligt tradition ska MIK åka ur varje år, så det där var inget nytt.
Uppenbarligen kommer du att bli förvånad när du upptäcker vad Messiahs Brendl är för typ av spelare.
Men troligen så begriper du inte det heller.
arnio: Ja, det är lika bra det.
gå du och lägg dig.
Vad låssas experter har att säga är jag inte intresserad av.
Det får man läsa nog av i media.
Enligt tradition ska MIK åka ur varje år, så det där var inget nytt.
Uppenbarligen kommer du att bli förvånad när du upptäcker vad Messiahs Brendl är för typ av spelare.
Men troligen så begriper du inte det heller.
arnio: Ja, det är lika bra det.
Sv: Brendl
Det börjar låta väldigt grinigt här inne alltså. :) Jag tycker helt klart att det är tråkigt att vi tappar Pavel, även fast många har en poäng angående hans inverkan på laget. Dock tror jag inte det är hela världen, vi har tappat våra främsta poänggörare efter varje säsong och ändå klarat oss bra.
Grattis Brynäs, bra värvat.
Grattis Brynäs, bra värvat.
Sv: Brendl
PappaKeno: Jo, jag uttryckte mig lite fel, men det jag menar är att dem spelarna som Mora hade den gångna säsongen, som medspelare till Brendl, är bra mycket sämre än dem som Brynäs har. Den här säsongen som kommer kan man ju omöjligt veta hur bra spelare Mora kommer ha, då dem inte värvat någon med hög klass ännu...
Sv: Brendl
Jonte321:
"spelarna som Mora hade den gångna säsongen, som medspelare till Brendl, är bra mycket sämre än dem som Brynäs har".
Ett präktigt korkat uttalande med tanke på att det skilde två (2) poäng mellan de två lagen i en serie där det totalt fanns etthundrasextiofem (165) poäng att spela om. Antingen är det bara en fånig provokation eller så är du ytterligare ett av de barn från när och fjärran som har börjat spamma gästböckerna.
"spelarna som Mora hade den gångna säsongen, som medspelare till Brendl, är bra mycket sämre än dem som Brynäs har".
Ett präktigt korkat uttalande med tanke på att det skilde två (2) poäng mellan de två lagen i en serie där det totalt fanns etthundrasextiofem (165) poäng att spela om. Antingen är det bara en fånig provokation eller så är du ytterligare ett av de barn från när och fjärran som har börjat spamma gästböckerna.
Sv: Brendl
Peja: Kul att brendl spelade som en gud efter jul då!.Skulle nog säga att hela laget spelade bra sista halvan å det var då brendl blev mer osynlig. men men vad vet jag..Ska inte klaga på brendl. han nätade och det behövde vi,men är ine så speciellt bitter att han drog eftersom jag tror att en till säsong i mora hade nog inte blivit så bra.
men men
men men
Sv: Brendl
Peja:
Du har uppenbarligen inte läst inläggen här inne ordentligt. Det är få av oss som pekar ut Brendl som dålig – däremot har han både bra och dåliga egenskaper. Han tillförde massor, framför allt under första halvan av serien, men han hade i många avseenden också en demoraliserande inverkan på resten av laget. Och självklart är det jätteintressant att diskutera vad som händer – både med honom och med MIK – när elitseriens bästa målskytt lämnar Mora. Själv tror jag han spelar i Schweiz, Ryssland eller Växjö till våren, med tanke på att Boork brukar ha dåligt tålamod med spelare som inte ger allt för laget.
”Mora hade kommit till kvalserien utan Brendl, men jag förstår om ni vägrar erkänna det”, skriver du. Det tror jag också, med tanke på hur tajt det var i nedre halvan av tabellen. Men det är rätt juvenilt att framställa sådana påståenden som faktum. Vi kommer ju aldrig få veta. Eller hur?
Du har uppenbarligen inte läst inläggen här inne ordentligt. Det är få av oss som pekar ut Brendl som dålig – däremot har han både bra och dåliga egenskaper. Han tillförde massor, framför allt under första halvan av serien, men han hade i många avseenden också en demoraliserande inverkan på resten av laget. Och självklart är det jätteintressant att diskutera vad som händer – både med honom och med MIK – när elitseriens bästa målskytt lämnar Mora. Själv tror jag han spelar i Schweiz, Ryssland eller Växjö till våren, med tanke på att Boork brukar ha dåligt tålamod med spelare som inte ger allt för laget.
”Mora hade kommit till kvalserien utan Brendl, men jag förstår om ni vägrar erkänna det”, skriver du. Det tror jag också, med tanke på hur tajt det var i nedre halvan av tabellen. Men det är rätt juvenilt att framställa sådana påståenden som faktum. Vi kommer ju aldrig få veta. Eller hur?
Sv: Brendl
Peja:
Grattis alla Brynäsare till världens bästa värvning!
Med alla de klasspelare som ni kommer ha kring Brendl finns ingenting som kan hindra er från ännu ett SM-Guld.
Man är alldeles andnödd nu när man insett faktum.
Vilka vassa och framsynta ledare det finns i Tablettasken.
Återigen: Grattis!
Grattis alla Brynäsare till världens bästa värvning!
Med alla de klasspelare som ni kommer ha kring Brendl finns ingenting som kan hindra er från ännu ett SM-Guld.
Man är alldeles andnödd nu när man insett faktum.
Vilka vassa och framsynta ledare det finns i Tablettasken.
Återigen: Grattis!
« Föregående · 872132
Det är ingen idé att försöka nämna detta för Brynäsarna, för de är precis som nyförälskade tonåringar just nu - de ser ingenting klart.
Jag tror det var Horcoff som nyktert sade att Brendl var bra första halvan av serien, då Mora inte var bra. Andra halvan gick Mora mycket bättre, men Brendl var loj och mestadels ointresserad.
Det var precis min känsla, så jag har rotat fram statistik för att verifiera dessa ord:
* Pavel Brendl öppnade grundserien starkt. På de 12 första matcherna gjorde han mål i 10, totalt 14 baljor.
* Under första halvan av grundserien - 27 matcher, gjorde han 22 mål på 17 matcher. Mora tog samtidigt 31 poäng.
* Under sista halvan av grundserien - 27 matcher, gjorde han 12 mål på 8 matcher. Mora tog samtidigt 47 poäng.
* Pavel Brendl avslutade grundserien svagt. På de 18 sista matcherna gjorde han mål i 4, totalt 7 baljor.
Mora vann 10 av dessa matcher, och kryssade 4.
* Efter kalaset inför Djurgårdsmatchen 19/2 gjorde inte Pavel någon glad i Mora. Sex grundspelsmatcher kvarstod, och inget mål gjordes. (Iofs ställdes han över i matchen mot Brynäs, och gjorde naturligtvis inte mål därheller - och det var enda matchen av 59 tävlingsmatcher som han missade.)
Hade det inte varit för målet mot FBK i tredje kvarten hade Pavels sorti varit nattsvart, nu blev det ett mål på de tio sista matcherna, efter krogrundan...