Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
SIVASN:
Då borde ni spelat extragången efter alla andra, men innan de som gick vidare. I så fall förstår jag band-ordningen ännu mindre...
insu:
Conny Lind sjöng i Tryckvåg, var skinsbeater i Misär samt kombinerade båda nöjena i Rush-influerade Iron Fist.
insu:
Inte råkar du ha i vilken ordning banden spelade, eller vad låtarna hette?
Jag fattar inte riktigt hur hela galan hänger ihop - aha. Truckvag/AD gick vidare - det förklarar varför de dök upp igen på slutet...
Axel's Misär är titulerat bara 'Misär', och du har just nu givit förklaringen.
Heavy Thunder förekommer två gånger enligt mina anteckningar, men den gång jag hörde nyss var förmodligen antingen 6FU eller Nederbirds (som jag inte noterat). Har du någon anteckning om vilken musikstil Nederbirds spelade?
Moment22's låtar var enligt mina anteckningar Ge Mig Lite/Vad Gör Vi Nu/Nära Dig. Hade ni sådana titlar, eller har jag bara fabulerat ihop titlarna?
MIK 7-1:
Skrbek återvände för att han fick ett treårskontrakt med Luleå, vilket kan vara vanskligt med en gammal man. Det fick han inte av Janne.
Förmodligen fick han en något vidare månatlig peng också.
insu:
Hörde just Moment22 passera revy. Micke Söderström var trummis, lät det som på presentationen.
Var Zingo kvar i Tryckvåg på den tiden (har inte kommit dit än)?
Inspelningen är -om jag förstår mina anteckningar riktigt- 3x45min + en slatt till.
Finns det nåt bra freeware för att omvandla tejp och CD till mp3?
Ljudkvaliteten kan beskrivas som: "PRIME BOOTLEG QUALITY"
Step:
Isses, jag är hemlig.
Egentligen finns jag ju inte, vilket blir solklart om ni kikar på min presentation - så det är ju inte så konstigt om min identitet är höljd i dunkel.
Å andra sidan kanske ni kopplar ihop mig med ett namn efter denna ledtråd:
Har fått förfrågan om Heavy Thunder-inspelningen (Nicke Frisk, som überentusiastisk 13-åring).
Spelades in på Kapprocken 1983.04.13
Tre låtar spelades in, Don't Refuse/Believer/Sinners.
Andra orkestrar som fastnade på samma tejp:
Axel's Misär (Arne, Axel, Östen)
Hat & Tie (absolut noll koll)
Fusion (Patte Ljung?)
Tryckvåg (Mats, Micke, Tom P. Bridgeman)
Alien Disease (Sollerögrabbar?)
Moment 22 (Insu & co)
Death Wish (Steff, förmodligen inte nicket här)
Iron Fist (Conny Lind, Claes Callman, Manne Smids?)
Det spelades in med gårdagens teknik, men låter vid en första anblick helt anständigt ändå. Oj vilken kulturskatt jag sitter på!
Step:
Ja, då vet alla vilka vi är då.
Men Ströms är nåt rackarns lunchhak nu, såg jag då jag var i byn sist.
haha, williamthekid:
då har jag varit i samma lokal som du.
förmodligen många gånger...
Slinger:
Listans moderatorer har redan avgjort var skåpet ska stå.
1) Stigsson skapade 'skitsnack'-tråden, och är därmed sanktionerad från moderator-håll.
2) De som vill ha en högre ratio på hockeyrelaterat/icke hockeyrelaterat är hur välkomna som helst att skriva inlägg som är så upphetsande att vi andra hänger på för fulla muggar. Fram till att sådana inlägg kommer, ser vi det som ett tyst medgivande att också skitsnack'-tråden fyller ett syfte.Slinger:
T.Coma!
mel: Yellow Submarine
plats: Fåsåsmarchen
"vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent;
vi å våran syo-konsulent, syo-konsulent, syo-konsulent..."
Jag skulle vilja ha Sabbats "Killing Yourself To Die", eller Live in Lund som den heter i folkmun. Här snackar vi seriös bootlegging från anno 1975.
Knogen:
Lita inte allt för mycket på uppgifter om att bootlegs är tryckta i ett visst antal exemplar. Säljer den bra, finns inget som hindrar bootleggar'n att trycka två serier till från 1-300.
Jo, det skulle vara hedern då.
Spelordning och Titlar, om jag tolkar eländet riktigt, kombinerat med Insus line-up's:
--- KAPPROCK 1983.04.13 -----------------------------------------
Iron Fist: [Stefan Andersson, Claes Callman, Conny Lind]
Searching for Light, Corruption, X
Death Wish: [Peter Wetterberg, Mikael Dahl, Stefan Westberg, Anders Norlin]
Blue Street, Fightin' Machine, Tuesday Afternoon
Alien Disease: [Urban Lindberg, Kent Ploog, Andreas Knutz, Jonny Hedberg, Mats Jönsson]
Spaceship, Lonely Man, War
Moment 22: [Stefan Bergström, Berra Bergström, Micke Söderström, Hasse Schneider]
Ge Mig Lite, Vad Gör Vi Nu, Nära Dig
Misär: [Arne Blomqvist, Per Kronqvist, Håkan Ek, Conny Lind]
Eko Ur Det Förflutna, Hard Ways, Don't Go Away
Heavy Thunder: [Niclas Frisk, Christer Jansson, Fredrik Eriksson, Mikael Lindberg]
Don't Refuse, Believer, Sinners
Hat & Tie (Orsa): [Mats Jönsson, Göran Sundin, Mats Jönsson, Niklas Wikström, Dan Bengts, Christer Skoog]
(some untitled tunes)
Fusion: [Patrik Ljung, John Lindqvist, Per Uhlén, PH Karlsson]
Harder Than Steel, Black Shadows, Danger
Tryckvåg: [Lars-Erik Wilkenson, Micke Höglund, Conny Lind, Thomas Broman, Mats Håkansson]
Princess in a Tower, I'm On Fire, I Don't Believe in You
Förmodligen inte fastnat på band:
Nederbirds (Orsa): [Per-Erik Friberg, Marie Johansson, Rose-Marie Olsson, Roger Olsson, Royne Nilsson (Proppen), Staffan Eriksson]
Six feet Under (Rättvik): [Björn Lodin, Clabbe Annersjö, Kent Larsson, Peter Östling, Tomas Larsson]
Hedersomnämnande:
Heavy Thunder: [Niclas Frisk, Christer Jansson, Fredrik Eriksson, Mikael Lindberg]
Not In Your Way, (+ fler untitled tunes)
Extranummer:
Alien Disease: [Urban Lindberg, Kent Ploog, Andreas Knutz, Jonny Hedberg, Mats Jönsson]
Spaceship, War
Tryckvåg: [Lars-Erik Wilkenson, Micke Höglund, Conny Lind, Thomas Broman, Mats Håkansson]
We Shall Rise Again, Agony