Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 709474 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 06/07
RQT: Ja men det måste komma lite klass-spelare också betydligt bättre än Welssner,verkar vara svårt att det ska bli något,en topp Center b.l.a

zeb: Klart det är, men sköter Simons sina kort rätt nu så ska det nog gå vägen. (se länk)

m o r a: Det är fler klubbar som är ute efter han!!!!

Sv: Hemsidan
peo m: Så, nu har jag dragit iväg ett mail med förslag. :)

mora1: Eller 9mm? Liten men effektiv och livsfarlig :D

mattias - 74: Måste vara 30-06

m o r a:

Vilken kaliber då?? :)

m o r a: Hahaha! :D

mattias - 74: Kanske blir så att motståndarna stannar kvar i båset och vägrar komma ut på isen när de möter MIK :)
Sveriges svar på New Jersey Devils ?

mattias - 74: Ross gjorde ju hiskligt med poäng.. och wessner är inte helt bakom flötet vad gäller poängen heller.

Däremot är Tuokko av en annan kaliber =)

RQT: ... och räknar man in Hult har vi 2. Tar man sen bort Hult så har vi 1 igen. Lägger man se till Hult, Bogg och Simons har vi 4. Lägger man sen på 11 så får man 15, vilket är exakt så många poäng Mora kom före LEksand i ES i år.

m o r a:

Nu syftade jag mer på den typen av spelare som ni har, Tuokko Ross Wessner.. INga poängolockare precis :)

peo m: Mycket bra initiativ. Jag ska försöka hitta på något att komma med. Får surfa runt på lite olika lagsidor. Ta det göttesta från varje :P

mattias - 74:

Tvärtom... FBK börjar bli likt oss, och i år gjorde dom det ganska hyggligt.. Vem vet, dom kanske snart är ikapp =)

mattias - 74: How come? Mora har ETT nyförvärv, om man inte räknar in Hult.

m o r a:

Skall ni ha wessner också. Va fan ni börjar ju bli mer och mer lik FBK i Lagbygget... hehe

Step: det där lät ju hoppingivande iaf, förutsatt att inte allt över 25 000 anses som dyrt :)

Tid är ju sällsynt och därmed kostsamt. Att formgivning och programmering fixas via konsulter är ofrånkomligt men på det redaktionella finns pengar att spara. Av egen erfarenhet vet jag att det är tacksamt att skicka textbidrag till klubben, länken nedan knåpade jag ihop efter en intervju och lite Photoshopande och Håkan lade ut den. Jag fick även äran att författa en "inför-text" till ett matchprogram 04/05 (mot MIF tror jag det var). Jag inbillar mig att en värvning av textförfattare i fanskaran skulle kunna kapa kostnader, dock behöver klubben hålla med resursen redaktör som sållar och styr upp.

Jag kan börja med att ta på mig uppgiften att sammanställa krav/önskemål på den nya hemsidan från er fans. Lista ungefär som Step gjorde. E-posta på [email protected].
Jag sammanställer och redovisar här på Hockeysnack om två veckor innan listan skickas till klubben. Låter det vettigt? Gnälla på hemsidan kan ju alla men jag tror gnället får med pondus om det kan backas upp med förslag.

m o r a: Räknar du med kvalseriens 10 matcher då är han uppe 244 minuter på 48 matcher, vad blir det ?

horcoff: Wessner snittar även 5,11 minuter i utvisningsbåset per match. Lägg därtill Lupaschuk´s 3,43 samt Tuokko´s 2,86 minuter så får vi bygga ut =)

En sån där kille som på ett eller annat sätt hamnar i matchprotokollet.

Dino: Ja vi får hoppas att värvningen går i lås.

Vad jag har hört så är en offertförfågan ute, på en ny hemsida. Vi får se om nåt av anbuden faller i god jord.
En lyft behövs ju onekligen!
Blir det en ny sida med rätt utseende som präglas av MIK:s tradition, dalaprägel, laganda och och möjligheter, skulle vara kul med lite nytt, vad sägs om: "Fråga Harri"-sida, spelarblogg, intervjuer med tränare, spelare, materialare etc. Matchreferat, bilder från träningar och matcher.
Lagfakta, vilka lämnar, vilka kommer.
Egen gästbok, eller forum.
Uppdaterad info om hall och restauranger etc.
Och det är väl däri problemet ligger, uppdateringar och fortlöpande underhåll. sånt tar tid, och då behövs en person som i princip bara sysslar med detta. Och det kostar pengar....

Det finns goda utsikter för att ny hemsida kommer att komma upp till Säsong 06/07

mok: Är Mora intresserade av att hosta upp ett x antal hundratusenlappar kan jag mycket väl tänka mig att bygga ihop ett snygg och databasdriven webbplats från min bungalow på Caymanöarna.

horcoff: Kul, men faktum är att mål som kommer med reducerat manskap på isen räknas inte in i den statistiken...... Så han har nog snarare varit inne på många mål framåt!

foscos: Wesnner har ovanligt mycket +pluss poäng(18), kan det bero på att han suttit i utvisningsbåset under tiden ?

peo m: Inte alls lustigt jag nämner Frökunda eftersom jag är Frölundait :) Men den sidan har vart eftersatt i flera år och man tycker ju att framgången borde sprida sej även dit som är ansiktet utåt. Den är som sagt bättre men långtifrån bra. Hoppas dom satsar vidare.

Alla sådanna här beslut skall ju gå genom styrelsen och någon borde inse värdet i att ha en slagjkraftig hemsida som besökarna kommer tillbaks till.

mok: lustigt att du nämner Frölunda, jag reagerade med förvåning när jag besökte deras sida förra säsongen, riktigt amatörig faktiskt. När jag såg den nya sidan reagerade jag först över de märkliga kulörerna men sedan även över innehållet, inte riktigt värdigt en klubb av Frölundas dignitet, ett par steg efter som du skriver. Konstigt.

över till det allra konstigaste: hur kan då styrelsen i Mora låta beslutet om en investering ligga hos en person som inte begriper tekniken eller potentialen? Jag skulle kunna gå i döden för Janne med tanke på allt gott han gjort för min klubb men nu är det väl fan dags att skaffa en styrelse som törs styra?!

Stigsson: Vart samma sak hos Frölunda under flera år först denna säsongen har dom tagit tag i grejerna och anställt nån som fixar med hemsidan. Den är grymt mycket bättre nu än innan men har fortfarande ett par kliv kvar för att man skall vara nöjd.

Dino: Flera har väl betonat det för honom men eftersom han inte förstår sig på tekniken själv så prioriteras detta tyvärr alltid längst ner på listan.

mok: Ja fy vilken sunkig hemsida MIK har. Jag kan bara instämma. Men finns det nån som kan berätta för Don Simons vikten av detta, eller ska det bara få fortgå år efter år?

peo m: Jag håller med dig helt och hållet. Nästan så mycket att det gör ont.

Problemet är väl bara att det tar sån tid för Janne S att lära sig HTML så att han kan göra den själv för att hålla ner priset =)

peo m: Skall man ha en bra sida med sådant du säger som innehpll samt en bra administration för detta räcker inte dom pengar du nämnde. Men du har ju helt rätt i när du säger att det är en investering.

mattias - 74 & sold:

Kanske beroende på det som stod i länken som postades?

Vad vet jag, men det är min gissning i alla fall...

Jag plockar upp denna urgamla tråd för att kolla om det är nån som hört om det händer nåt på hemsidefronten. Nuvarande sajt fyllde sin funktion bra i allsvenskan men nu duger den inte på långa vägar längre. Ska vi behöva köra en tredje säsong med den här sidan igen? Hur kul är det för en sponsor att synas på en jämförelsevis sunkig hemsida? Vår sajt ska till innehåll och form spegla allt det som Mora IK står för: kämpaglöd, framtidstro, kultur, tradition, okonventionellt tänkande osv.

Hur kan klubben inte inse att en bra sajt är en investering som betalar sig fort? Vad kan en sprillans sida kosta? 100 000? 200 000? Bara en sån sak som en fullständig och integrerad plattform för försäljning av souvenirer, biljetter, bokningar i restaurangen, evenemang, exponeringsytor etc ger ett ekonomiskt lyft. Spelarblogg, historiekapitel, arkiv, info om föreningen, planering, visioner osv fattas.

Är det bara jag som blir allt mer irriterad över detta eller finns det fler som tycker som jag?

sold: Om Mora värvar Wessner, vilket verkar ganska rimligt att tro, så har vi tillräckligt med power-forwards. Vi behöver en annan typ av spelare än han, mer spelskickliga som kan leda PP.

Soling är en humörspelare som har gjort 18 poäng som bäst i ES, och det var för 5 år sen. Visst kan han få en nytändning i Mora men den chansen har vi inte råd att ta, enligt mitt tycke.

Daniel Wessner skörd denna säson
12 mål
18 assist
+ 18 i pluss minus
194 Utvisnings minuter

Hans utvisnings minuter kan få tucko avundsjuk nästan;)

Tuff forward som gör mycke p

VÄRVA NU

sold:

Det undrar jag också!!

m o r a: Vaför inte Soling???

Nr19: Soling? Nej tack, verkligen inte.

Puven: Hörde de av en kille som är med i White Lions kan dock bara vara lösa rykten

m o r a: mmm sägs nu att Jonas Soling ska kunna vara aktuell också

Nr19: Om Wessner skriver på för Mora har vi fyllt kvoten av arbetare. Jansson, Nilsson, Granström, Tuokko, Bastianssen, Beaudoin är allihopa spelare som jobbar från sarg til sarg (vissa även genom sargen). Det bör även ramla in 2 st klass-forwards för att man ska vara nöjd. Nån som håller i pucken medan de jag räknade upp ovan vräker sig in på mål.

Puven: då blir han antagligen klar inom kort då!

MrAce:
Det var ju ett synnerligen vänligt svar på en oskyldig fråga som förekommer i mängder så här års.

Matti:

Finns väl ingen som är så dum och avslöjar sina källor, då lär man ju inte få veta så mkt när nästa nyförvärv vankas.. tänk lite först!

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Johan Backlund klar för Timrå!

Matti: du kan ju fråga elithockey silly season ansvarige i gästboken eller via epost.

m o r a: Vart kommer Stana ryktena i från??? Nån som vet det???

« · 709474 · »