Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 716784 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 06/07
Db_04: okej. Då får vi söka vidare på något annat

mora93: SVT slår till med den fina rubriken "Oksa lämnar Mora"! Noll koll?

Bonäs norra: ja , han släppte också lite myckey returer

MIK 7-1: en junior som tredjemålvakt blir bra

MIK 7-1: ja känns nästan som det vore idioti att inte ge Lasse chansen att i alla fall få vara med och träna på försäsongen

oddset: Jag håller med db 04.
Vilken som blir förste och andre är klart.
Om det blir en junis som tredje, är det bara bra.

Det här blir nog bra ska du se:)

oddset: visst båda var backups men Pitkämäki kommer garanterat bli förstamålvakt...

Det här känns inte alls bra med målvaktsida..ingen uttalad förstemålvakt,två andre målvakter som ska göra upp om förstaspaden.Känner mig väldigt kluven till de här,bara hoppas oron är obefogad när säsongen väl drar igång.

Bonäs norra: Ja , Petri hade ju som sagt spelat i Norge om inte Simons ringt han

Db_04: Det låter inte så dumt! Jag tycker vehanen gjorde ett ganska
darrigt intryck ibland , särskilt i hanterigen av klubban .

Bonäs norra: ja en hel del....han har spelat 6 år i ligan.... varav 3 där han vart förstemålvakt....

I år har han dock fått stå åt sidan för Tuukka Rask en hel del men ändå fått stått i 29 matcher med 91,9 % ...

Ja tycker han är bättre än Vehanen i alla fall...

Db_04: Kul! Vet du någonting om honom?

verkar vara klart med Juha Pitkämäki nu

RQT: Har du hört något namn på någon eventuell burväktare?

Tomas Kurka är klar för Ilves

RQT: han är bra men Ilves ledning har bestämt att dom ska satsa på Tuukka Rask som 1a

Pitkämäki ville antingen inte vara 2a (i år delade på ansvaret men till nästa år är Rask uttalad förstemålvakt) eller så fick han inte vara kvar för att klubben ville låta Riku Helenius vara 2a...

Sv: Hemsidan
Det finns både teknisk kompetens och förslag på ny hemsida. Det är bara att vänta.. Förresten så finns det en uppdatering av hemsidan ;)

Tången: Precis, han ser väl rätt hyffsad ut...Eller nått...hmm

RQT: Den här kanske ;-)

Verkar bli en målvakt från Ilves, dock inte Tuukka Rask ;)

blir de mora för mig kan ja säkert hjälpa er å få lite fart på sidan

Så småningom alltså....

peo m: Ok om inte allt kommer idag! Men det mesta borde man ju kunna ordna! ;-)

Ge nu inte mig berömmet, jag är bara en ödmjuk tjänare som sammanställt tips från fansen, uppsnappat på gästböcker och via e-brev :)

Kan det vara så att proppen inte sitter i investeringskostnaden utan driftkostnaden? Redaktionen måste inte bara vara tekniskt driven utan dessutom duktiga skribenter. En stab av frivilliga spökskrivare kanske är en del av lösningen?

peo m: Förslaget är ju utomordentligt! Frågan är ju om man vill/kan/har råd med någon som fixar den! Skulle dina förslag gå igenom så skulle vi med säkerhet ha landets fräschaste hemsida!

Ser kanonbra ut Peo. Allt som du nämner bör finnas på nya hemsidan.

Förslag på ny sida är lämnade till ansvariga herrar på kansliet, både av privatpersoner, som har knopat ihop en sida på sin fritid, och "webfirmor" som arbetat fram rejäla förslag. Beslut i frågan drar dock ut på tiden...
Det är inte alla som inser värdet med en fräsch och aktuell hemsida.

peo m: Härligt Peo. Jag hoppas MIK-ledningen tar åt sig av våra önskemål nu också :)

Den utlovade sammanställningen:

Souvenirer
Svår att hitta på nuvarande hemsida.
Komplettera kollektionen.
Kan shopen integreras så vi får ETT fönster varifrån man sköter alla sorters köp och bokningar (biljetter, restaurang)? Tydliga köpvillkor!

Resturangavdelning
Matsedel, öl- och vinlista, bokningsmöjligheter mm.

Spelarblogg
Intressant att kunna läsa spelarnas tankar efter/innan träning och matcher.

"Inför match-artiklar"
Med spelar/tränar-intervjuer

Eftersnack
Från presskonferens, inte egna intervjuer efter matchen.

Matchreferat
Internt författade och personliga referat, ej från TT eller hockeyligan.

Fråga Harri
Fans skickar frågor och får svar.

Forum
Öppet eller stängt? Endast öppet för medlemmar?

Användarvänlighet
Ingen spagettistruktur, inga popups, inga flash-animationer och inga användarovänliga öppningssidor (som exempelvis Leksands sajt), som man måste passera förbi för att komma fram till den riktiga sidan.

Design
Färg och form spegla allt det som Mora IK står för: laganda, dalaprägel, kämpaglöd, framtidstro, kultur, tradition, okonventionellt tänkande osv.

Sponsorsamarbete
Sidan ska naturligtvis ge exponeringsmöjligheter för sponsorer men viktigare är funktionen man bygger in. En sponsor som kan sälja via Moras hemsida blir nöjd. Integrera virtuella säljytor men utan tunga animationer.

Mediacenter
Med bilder, filmer, bakgrunder, skärmsläckare, mm för nedladdning.
Skulle vara underbart om man lägger upp "highligts" från matcher, men sånt
kanske man inte har rättigheter till.

Historik
Beskrivning av Mora IKs gedigna histora, decennium för decennium. Gärna med spelarpresentationer med statistik från svunna tider som är sökbara på namn, position eller tröjnummer. Databas med gamla matchfakta.

Resor
Resor i Mora IKs regi skulle kunna vara en inkomstkälla även på
Bortamatcher. Bokning och betalning sker via webben. Utomlands är det inte ovanligt att klubbar har vad som i praktiken är ett eget resebolag. Man kanske kunde göra någon form av undersökning för att ta
reda på var de flesta MIK-supporters bor och anordna resor utifrån det.

Klubbinformation
Fakta och data om föreningen, planer och visioner. Bättre presentation av styrelsemedlemmar, materialare mm. Mer information om FMMA och restaurangen.

Fotomaterial
Allmänt gällande för presentation av arenan, baren etc är att professionella fotografer anlitas då deras fotografier tenderar bli betydligt attraktivare.

Mike Skinner: Soling ryktet kom i samband med att de snackades om att LHC försökte göra sig av med han vilket dom försöker Mora & Djurgården är dom lagen som nämnts sen om det är bullshit eller sanning vet jag dock inte... men det kommer från källor inom LHC

Dino: sluta klaga

Mike Skinner: Men nu står det att han är påväg till Djurgården

Mike Skinner: Verkar inte som man kan göra det alltid.Vissa saker dom skriver verkar inte vara sanna

horcoff: asse har varit väldigt bra i J20-laget under säsongen. Om han håller i ES är det ju ingen som kan veta, men som 3:e målvakt tycker jag han är självklar.

Wessner ?, nog måste Simons leta efter något bättre, även om Wessner skulle ansluta ?
Han är ju trots allt en Allsvensk spelare som drar på sig många onödiga utvisningar. Att dra på sig dumma utvisningar i "kritiska" lägen är inte nåt att ha. Jag tycker Simons gör helt rätt som erbjuder ett try-out kontrakt först. Står väl inte och faller med Wessner, nej fram med en målspottare och två vassa backar. Hur bra är jr.Lars Johansson i målet ? Varför intr try-in.

Var kommer ryktet om Jonas Soling ifrån? Elithockey.net står det på, kan man lita på den sidan eller?

Funderingar
Ni som skulle vilja ställa några frågor till tränarna eller nån spelare, kan gärna höra av er till [email protected] så ska jag vidarbefodra. Sen kommer frågorna publiceras på www.morahockey.se

Kommer endast ta frågor som jag får på mejl.

mora93: vi får veta en del å så men vi vet inte allt för det... många gånger vet andra mer än oss...

Vi får en del rykten från inside källor i vissa klubbar men vi tar även rykten från diverse sidor.

zeb: För han är nog med och skriver på elithockey

zeb: är inte ens säker på att Simons vet än :)

mora93: Hur fan ska db04 veta det

mora93: ingen aning faktiskt..

Db_04: Hur är det med Oksa och Kurka är dom nära att skriva på?

MIK 7-1: Lupaschuk är så offensiv att han kunde ska spelat forward

mora93: våran källa har sagt att Lasse ska få chansen att vara med alaget en del... som 3e målvakt alltså

Db_04: Det står på elithockey att en målvakt från juniorlaget ska kanske upp i a-laget. Han heter något med Johansson. Vad har ni fått det ifrån?
Det står på rykten

Stigsson: Tack som reder ut detta:)

Jag har nog bara läst det hos Aftonbladet, när jag tänker efter.
Det och Simons utalande, plus allt snack om att just de skulle vara klara,
har nog gjort att jag tog ut dem i förskott:)

mora93: ja men killen som la in det där gick på aftonbladets uppgifter...

horcoff: på www.elithockey.net

Dino: Haha, okej. Nåja, får väl vänta och se...

Mike Skinner: Det kan ju vara så att det kommer från Kalle själv.....:)

« · 716784 · »