Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 736126 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Träningsmatcher
mattias - 74:
"det gjorde det för brynäs också =)"

Stämmer. Skillnaden är dock att de förlorade mot ett allsvenskt lag.

Db_04:
Varken Danielsson eller Hulth har imponerat, ingen av dem var något vidare förra året heller tycker jag. Cedergren däremot tror och hoppas jag kommer att få en chans, han och Granström var ju de enda som var något vidare mot CSKA.

Dino: den där icke namngivna vet man ju aldrig om han kommer eller inte :)

Körde ni inte på 4 kedjor i går ?

Antar väll att Cedergren och Danielsson hamnar i J20 när Skogs och Tero blir spelklara... och kommer det en utlänning till så lär väll Hulth också hamna där...

Dino:

det gjorde det för brynäs också =)

Db_04: Faktum är ju att vi saknade en ordinardie femma igår (Skogs- Mättää, Beaudoin- Bacon- icke namngiven icke Eu- forward) ....och ändå såg det skapligt ut!

18 Hossa: ska bli kul och se om dom kan bli några elitspelare dom där 2 bröderna... dom har blivit bättre för varje år även om dom fortfarande tar lite mycke skitutvisningar

Mike Skinner:
Ja nr 19 var Leo Qvarström han spelade ett byte i slutet av matchen som forward fast han vanligtvis spelar back i J-20.

Mike Skinner: ingen aning stod inga nummer i tidningen men det är säkert möjligt... han är back i alla fall

Stigsson:
Ojsan, du hade visst redan klargjort om Beaudoin. Nåja.

För övrigt, Marco Tuokko. Vad säger man? Vilken hjälte!

Hade Qvarnström nr 19 igår? Det var ju den enda som inte hade namn på tröjan, jag såg honom bara göra ett byte i slutet av tredje.

Goal:
Beaudoin spelade heller inte, han får tydligen inte komma in i Sverige riktigt ännu.

Stigsson: ok men han har ju 1-2 år på sig liksom hans tvillingbror

Db_04: Han spelade nog inte alls.

Stigsson: enligt Borlänge Tidning var ännu en Borlänge kille ombytt i går.

Leo Qwarnström , Back född 88 ....fick han spela nått?

Goal: På backsidan spelade inte Määtä, Skogs och Cedergren. Skogs har sagts vara sjuk eller rehabiliterar från en sjukdom han missade ju också matchen i tisdags. De övriga vet jag inte.

Förresten har jag en "lika som bär", Linus Törnblad och Thomas Skogs.

På forwardssidan saknades Beaudoin (ansluter 14/8) och Bergqvist (vet ej varför).

Mens man ändå är uppe.
kolla Boggen; säker aldrig några misstag, lika som Kultanen.
pilsner; det såg jävligt bra ut bland de flesta.

Goal: Just hemkommen, men Määtä är hemma för att föda barn sas det till mig men det måste vara hans fjälling va ?
Skönt att se att Brendl kan göra mål.
Iofs inte världens bästa motstånd men det såg i mina ögon lovande ut.

Stigsson: Vilka spelare var inte med idag och varför?

Mora - KalPA slut 7-1

Skott 6-12 (32-28)

7-1 51.27 Brendl (...)

Stigsson: Fan ska ni vinna med vi torskade med 9-0 idag hahah :)

Sv: webbsändning
7-1 hattrick Brendl

Mora s andra mål ändrat, Johansson (Bogg, Danielsson)

Mora-KalPA 6-1 efter två perioder

Skotten 12-5 (26-16)

6-1 25.00 Brendl (Simons, Elomo)

RQT: 6-1 hehe

Mora - KalPA 5-1 efter första perioden.

Skotten 14-11

0-1 03.21 Hämäläinen (Kiiskinen, Kaartinen)
1-1 06.06 Elomo (Granström)
2-1 12.26 Bogg (Danielsson)
3-1 13.51 Tuokko (Brendl)
4-1 19.19 Brendl (Bastiansen)
5-1 19.51 Back (Jansson)

Mora leder just nu med 3-1.

saftas: Heheokej, nu funker det! Så klockrent! Så får man ändå se, jag som trodde jag skulle missa :P

RQT:
Nu ska det vara ljud. Vi skyller på Wengi att det var hans fel. :P
Men jag glömde en knapp. :P

saftas: Fyfan va coolt! :) Får dock inget ljud :/

webbsändning
Matchen kommer att sändas via webben (ljud bild) på mms://62.101.37.221:3000 .
Tror jag kommer att sända matchen i 300-500 VBR kbps. Så det kommer inte bli nån super kvalité. Så ni som vill börja redan nu kan gå in på mms://62.101.37.221:3000 om ca 30min.

Det som går lättast å se med är Windows Media Player som alla som har Windows XP har. VLC har även stöd för sändningen men då kan det krångla en del.

Martin.

Sv: Vem blir ny lagkapten ?

Metal Guru: nja det har både för och nackdelar med stängd liga...... fördelarna är ju att lagen inte behöver oroa sig för nedflyttning..... det mest negativa i finland är att många lag som inte kommer till slutspel gör sig av med massa spelare kring jul och ersätter dom med junisar och typ Mestis killar...

Men blir det en begränsning av utlänska spelare till typ det som finns i finland så behövs det inte att stänga ligan.

Db_04:
Låt oss höra att du vill stänga ES också - det ska ju också fungera mycket bra i Finland, sägs det.

Mike Skinner: Hehe, då blir det jobbigt åt grabbarna ikväll:D

Mike Skinner:

haha, dagens lol! :D:D:d

Mike Skinner: det var förra försäsongen dom skulle vart grymma ...vilket ja inte tror dom var....

Finska SM-Liiga var ju en stängd liga under många år vilket gjorde att när Kalpa kom upp så hade om knappast dom ekomiska muskler som krävdes för att få i hop nån riktigt bra lag.

I Finland får man ju bara ha 5 utlänska spelare per lag vilket fungerar mycket bra. sägs ju att det är på väg till Sverige vilket jag verkligen hoppas på.

Db_04:
Fan, det betyder ju att de är grymma på försäsongen ;)

MIK 7-1: sa inte enbart men han hade en stor de i det.....

Kalpa var finska SM-Liigas  absolut sämsta lag i fjol ....Dom hade ungerfär lika mycke flyt som Leksand

Db_04: Du är väll ändå gammal nog att förstå att framgång kan man inte skylla på en spelare;)

MIK 7-1: Kommer MIK att spela med rätt tröjnummer i kväll, nån som vet ?

Stigsson: Kvällens motståndare KalPa Kuopio är rankade 108 i Europa.
De borde vara lite lättare att möta.

Stigsson: han har ju många gånger haft i alla fall ett A på tröjjan i HIFK och är en stor ledare..... enligt mig en stor anledning att Mora gick till slutspel i fjol

Db_04: Jag bygger min teori på att han är Harris favorit och i stort redan förra säsongen fungerade som lagets kapten.

Stigsson: det negativa me Kultanen är väll att han troligen bara gör 1 säsong till innan han flyttar hem till finland (hans ungar börjar väll skolan ?)

Kultanen är väl den som är mest mogen för rollen. men det kan väl vara problematiskt med en lagkapten som inte pratar svenska? Jag vet visserligen inte om det har någon betydelse, bara en liten tanke.

Jansson är ju drivig, men kan inte han även verka lite för het ibland? Jag tänker nu på domarkontakt och så.

Nej ge Boggen ett C och Jansson/Kultanen varsitt A, det känns rimligt.

Stigsson: I Hedemora var Kultanen kapten, Bastiansen hade ett A på bröstet. Men de hade ju junis-tröjorna så det behöver inte betyda något.

F.ö håller jag med Mike SKinner, Back såg seg ut men han smällde på bra i alla närkamper :)

Db_04: Jag är nog beredd på att sätta pengar på att det blir Kultanen med Jansson och Bogg som ass.

När anländer Tero Määttä till truppen?

horcoff: Jarno Kultanen är väll den som är mest gjord för det jobbet.... ev Martin Jansson som kan gå före

horcoff:

Skall inte farsan göra Micke simons till kapten då =)

« · 736126 · »