Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Dino: den där icke namngivna vet man ju aldrig om han kommer eller inte :)
Körde ni inte på 4 kedjor i går ?
Antar väll att Cedergren och Danielsson hamnar i J20 när Skogs och Tero blir spelklara... och kommer det en utlänning till så lär väll Hulth också hamna där...
Stigsson: enligt Borlänge Tidning var ännu en Borlänge kille ombytt i går.
Leo Qwarnström , Back född 88 ....fick han spela nått?
Goal: På backsidan spelade inte Määtä, Skogs och Cedergren. Skogs har sagts vara sjuk eller rehabiliterar från en sjukdom han missade ju också matchen i tisdags. De övriga vet jag inte.
Förresten har jag en "lika som bär", Linus Törnblad och Thomas Skogs.
På forwardssidan saknades Beaudoin (ansluter 14/8) och Bergqvist (vet ej varför).
Mora-KalPA 6-1 efter två perioder
Skotten 12-5 (26-16)
6-1 25.00 Brendl (Simons, Elomo)
Mora - KalPA 5-1 efter första perioden.
Skotten 14-11
0-1 03.21 Hämäläinen (Kiiskinen, Kaartinen)
1-1 06.06 Elomo (Granström)
2-1 12.26 Bogg (Danielsson)
3-1 13.51 Tuokko (Brendl)
4-1 19.19 Brendl (Bastiansen)
5-1 19.51 Back (Jansson)
Metal Guru: nja det har både för och nackdelar med stängd liga...... fördelarna är ju att lagen inte behöver oroa sig för nedflyttning..... det mest negativa i finland är att många lag som inte kommer till slutspel gör sig av med massa spelare kring jul och ersätter dom med junisar och typ Mestis killar...
Men blir det en begränsning av utlänska spelare till typ det som finns i finland så behövs det inte att stänga ligan.
Db_04:
Låt oss höra att du vill stänga ES också - det ska ju också fungera mycket bra i Finland, sägs det.
Mike Skinner: det var förra försäsongen dom skulle vart grymma ...vilket ja inte tror dom var....
Finska SM-Liiga var ju en stängd liga under många år vilket gjorde att när Kalpa kom upp så hade om knappast dom ekomiska muskler som krävdes för att få i hop nån riktigt bra lag.
I Finland får man ju bara ha 5 utlänska spelare per lag vilket fungerar mycket bra. sägs ju att det är på väg till Sverige vilket jag verkligen hoppas på.
MIK 7-1: sa inte enbart men han hade en stor de i det.....
Kalpa var finska SM-Liigas absolut sämsta lag i fjol ....Dom hade ungerfär lika mycke flyt som Leksand
"det gjorde det för brynäs också =)"
Stämmer. Skillnaden är dock att de förlorade mot ett allsvenskt lag.