Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 738093 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Träningsmatcher
Stigsson: Verkar som att Brendl öser in poäng så här på försäsongen.Nu återstår detatt se hur det blir när serien startar.
Personligen hoppas jag att han lyckas, alltid kul med sevärda spelare i action.Så länge det inte är mot Luleå :)

11.46 3-1 Pavel Brendl
16.54 4-1 Daniel Back

Matchen slut.

Alisandali: 6.31 in i tredje perioden så leder vi fortfarande med 2-1. Målskyttar för Mora Lars Johansson !?! och Mikko Kurvinen alltså vår tredjemålis och en inlånad back. Kan så klart inte ta gift på att detta med Lasse Johansson stämmer men det är vad jag har fått ifrån min kontakt i Mariehamn.

Mike Skinner: Vi gjorde ett försök att streama senaste matchen mot KalPa. Tyvärr visade det sig att bandbredden inte riktigt räckte till ut ifrån arenan och saftas som är vårat tekniska geni där nere försöker nu hitta en lösning så att vi även i fortsättningen ska kunna sända vissa matcher (träningsmatcher/juniormatcher/FMM Cup m m).
När vi hade fullt pådrag nu sist och alla 20 platser som vi slåppte till satt och tittade så blev det väldigt segt och datorn som sände som också kontrollerar mediakuben fick det oerhört jobbigt.

Vi får återkomma med besked när vi har hittat en bättre teknisk lösning på sändningarna.

Har du fler frågor så kan du skriva ett brev till användares "saftas" här på HS.

Mike Skinner: Troligtvis inte,men vem vet vad MS har tänkt!

Apropå träningsmatcher. När Mora spelade mot KalPa var det någon som streamade bild därifrån har jag för mig. Vet dock inte vem. Men om någon känner sig träffad så undrar jag om det kommer streamas från övriga träningsmatcher i FM Matsson Arena? Hade varit väldigt uppskattat från min sida i alla fall.

Mike Skinner: Det vet jag tyvärr inte , får nog vänta till Stigssons rapport kommer .

Alisandali: Målskyttar?

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Fortfarande 2 - 1 till Mora efter andra perioden .

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Ungefär när brukar lagfotot uppdateras? Min desktop är så tråkig så jag börjar gråta snart.

Sv: Nostalgi
Db_04:

Lägg ett bud då ?? :=)

horcoff: Nej inte YLE, min kontakt har lovat att få med målskyttarna i rapporten han lämnar i nästa paus.

Sv: Nostalgi

På sportauktion auktionerar dom ut ett lagfoto från lockouten med äkta autografer

Stigsson: Inga målgörare ? är det från YLE ?

Mora-JYP efter en period 2-1

Sv: Truppen 06/07
Jardine? Det är ju ett avgassystem till MC, vad har vi köpt? Fast dom systemen är ju bland de bästa på marknaden, så då måste det här vara ett klipp :-)

RQT: Ok bara vänta å se vart han hamnar då!!

mattias - 74: ja ja men de är inte samma sak

Uddan: VI har inga transatlantplatser kvar

Db_04:

Du är smygmoring :)

Stigsson:

Jag har inga brister, skulel va att jag umgås med moringar då :P

Db_04: Ahaa ok men ja pratar me dom som är morait då!!!!

Uddan: Eran ? jag är Leksing inte Moring... vi har 0 transatlanter ....

mattias - 74: Det tog inte alls emot, du vet väl att jag tycker om dig trots alla dina brister och konstiga sympatier? ;-)

Vi kommer inte ta hit Sheriffen i år! Trist nog..

Db_04: "Simons har tydligen finngertoppskänsla" är väl en klockren formulering om man anser att chefen gjort ett bra jobb tidigare? Att han sen önskar att det inte fortsätter så är väl en annan sak.

Db_04: Ja fråga för eran del ja!!

Stigsson:

det tog emot va =)

Uddan: ni har inga ICKE EU platser kvar nu ....om ni inte vill ha nån dyr transatlant på läktaren varje match ...

mattias - 74: Grattis Mattias :D

mattias - 74: Se där, då får jag se till att gratulera dig också då.

Db_04:

Ja jag tror han gjorde det en smula !!

Nåt nytt om Manderville?

Stigsson: nu missuppfattade du nog hans inlägg :)

Stigsson:

hade det varit fbk:s Gb hade jag garanterat inte skrivit så här =)

man måste väl få vara snäll nån dag på året och idag är det min födelsedag så man får väl vara det idag då =)

mattias - 74: Jag blir stum Mattias. Kan man för första gången någonsin hitta en liten procents antydan till att du menar att vi har gjort något bra? Jag känner inte igen dig ;-)

immelmann: Smrek och Ross var väll lite mer kända än Bruun och Blatak...

Bruun är ´´sådär´´ men Tero M tror ja mycke på

zeb:

men herregud jag yrar inte jag bara säger att det inte är några namn man känner igen! Ta 3 djupa andetag!!

mattias - 74:

nja, tycker det varit en massa hype om alla nyförvärvade backar.. bruun och blatak och så.. mycket mer än det var om lupascuck och smrek ifjol.

mattias - 74: Mora SKA inte ha ett namnkunnigt lag. Så är det bara :)

mattias - 74: dom som hade någolunda koll på finska ligan visste vem han var ...men han gick framåt rejält i mora

mattias - 74: hur kan du säga det har du sett dom spela, eller yrar du bara

RQT:

Namnkunnigt menar jag! Intre många lag som får skrämselhicka av era backar när man ser namnen på dom men det kan ju kanske vara bra! Minns när ni handla Kalle Kerman, inte en jävel visste vem han var och alla skrattade och sa att Mora skulle inte ha nåt i Es att hämta b.la b.la jag var en av dom men Simons har tydligen finngertoppskänsla hoppas han har fel i år =)

RQT:

haha, LHC är några hekto tyngre.. malmös backar är fan monster. 96kg... I SNITT!

:)

Db_04: det är klart riktigt nöjd är man väl aldrig

mattias - 74: På vilket sätt menar du? Svagaste backarna?

RQT:

Svagaste också anser jag men det sa jag om brynäs i fjol så jag får väl äta opp detta efter 50 omgångar också =)

immelmann: Som vanligt satsar vi på konceptet med att värva vänner/syskon för att snabbt få in nya spelare i gänget. Ryan J och Eric B verkar ha spelat fem säsonger tillsammans tidigare.

Hmm, undra på fan om inte vi har ES tyngsta forwardsuppsättning? Dock har vi ES lättaste backuppsättning :P

Db_04:

99 kg är väl ingen ting chara vägde väl typ 200 =)

« · 738093 · »