Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 743325 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SCA-Cupen!

Tydligen matchstraff på Toukko nu. Nån måste tala om för honom att han ska lugna sig lite.

Känns märkligt att en Slovak dömts för tjecking from behind. Dubbelagent?

Sv: Media
Mike Skinner: Gå in på sidan och klicka dig vidare så får bägge lagens uppställningar.
Eller gå via Faleijs sida till Match-Chat

Anders i Budum:
Han jobbade på att bli det ett tag, men han pallade inte trycket i den tuffa sporten, så han satsade på sportjournalistik istället.

Är laget komplett däruppe förutom Bergqvist och Blatak? Någon som vet?

1-1 A Nilsson mål ass av P Cedregren.

Db_04: Thomas Ros? Vem är det? Pingis spelare?

Bissett19:
Underbart.

Db_04: Om jag minns rätt från förra säsongen så visade det sig att Anrell - Aftonbladet, Wennerholm - Aftonbladet och Ek - Expressen hade hyfsat korrekta tips före seriestart och dom som var riktigt usla var Wennman - Aftonbladet, Wikegård - SVT och Thorneus - Aftonbladet.

Db_04:

Tomas Ros är och förblir en drömmare.

Expressen värkar ha i alla fall lite bättre koll.
+ att dom låter inte så negativa till något av es lagen.

11) Mora
14 utlänningar och elva svenskar i Rindells armé. Det har funkat i två år för Mora – nu blir det platt fall. Brendl byter klubb innan halloween. Då får Simons ge sig ut på tricks or treats-turné igen.

Så skriver Tomas Ros i sin Blogg.....verkar vara en stor mora supporter...lr inte

Sv: Vem blir ny lagkapten ?
Bonäs norra: Det är redan klart med Kultanen, finns på Nyheter..Morahockey.

horcoff:

Mike Skinner: jodå Swehockey rapporterar.

Se länk!!

Kommer matcherna bli rapporterade någonstans? Någon av er som är på plats borde ta på sig ansvaret med en laptop så vi som är mindre lyckligt lottade får lite live-rapportering!

Steff: japp jag ska också dit, jag åker upp på fredag jag

79 Andersson: Självklart,Åker imorrn........Ska du dit???

SCA-Cupen!
Är det några moringar som ska upp på sca-cupen då?

Sv: Träningsmatcher
MIK 7-1: nå skador inför helgens träningsmatcher?

Ola: Uppenbarligen! :-)

Stigsson:
Gäller handikapplatserna psykiskt handikapp?

horcoff: Skiter i vilket. Troligtvis är det sant och det bästa beviset är ju hans okunnighet på ämnet hockey. ;-)

På tal om detta ämne så såg min svägerska en bil med en (till synes) fullt frisk dam parkera på handikapplats utanför ett av Borlänges största varuhus igår. Hon tänkte ett tag gå fram får att påpeka att platsen behövdes av sådana som verkligen har problem men när hon kom närmare upptäckte hon vilket tjejens handikap var. Bilen var nämligen belamrad med märken från dörrar till baklucka från vårt "kära" hatobjekt från siljans utlopp. Reaktionen då blev bara "jaha, dåså" och sen gick hon leendes därifrån istället för att framföra klagomålet.

Stigsson: Ryktas om att Tomas Ros är Leksing ??eller är han från Leksand ?

Stigsson: Kan bara instämma, synd bara att han inte satte S-AIK före oss.

Stigsson: Men Harri nämner ju oxå att det finns ledarpotential i #77, #78 och #13. Så helt fel ute var du väl inte......

horcoff: Låt han hålla på, jag ser inte detta som nåt annat än positivt för oss.

Nu är Herr Ros igång igen....han kommer aldrig att lära sig

11) Mora
14 utlänningar och elva svenskar i Rindells armé. Det har funkat i två år för Mora – nu blir det platt fall. Brendl byter klubb innan halloween. Då får Simons ge sig ut på tricks or treats-turné igen

rbn: Det bör man göra. Nu när halsmandlarna är borta så dröjer det inte länge innan det blir 3kr. :-)

Stigsson: Det som jag blev mest glad över angående Skogs, är att han verkar ha en hög status och att Mora verkligen satsar på honom.

rbn: Fan då fick jag nästan rätt då. Skogs istället för Jansson, oväntat för mig också men jag kan för lite om Skogs egenskaper för att uttala mig om det. Säger Harri att han har den talangen så får vi lita på att det är så.

Tubest: Håller med, de första två var väntade.
Skogs var en rolig överaskning, och min favorit bland backarna:)

horcoff:

..synd att Calle B är borta, annars hade han vart som klippt och skuren för rollen...

rbn:
Ett mycket bra val, men Skogs var en liten överaskning för mig......men jäkligt skoj för honom!!

mora93: Jag är nog fel person att bedömma det,
har bara sett Rämö i en match och Pitkämäki har jag inte sett alls.

Men det jag såg av Rämö i matchen mot Kloten var possitivt.

Det första målet, som föll i PP, hade han omöjligt kunnat ta.
Två snabba pass, bakom mål, till en omarkerad spelare vid hans bortre stolpe, följt av direkt skott.

Hur det andra målet gick till såg jag inte exakt,
så det uttalar jag mig inte om.

I början av matchen hade Rämö, bortsett från i PP, väldigt få farliga skott på sig. Då var det svårare att bedömma hans prestationer för backarna rensade effektivt undan.

Matchbilden började gradvis förändras efter Klotens första mål.
Från att ha varit utspelade, förutom i PP, tog de mer och mer över matchen.

I sista perioden stog han för flera fantastiska räddningar.

Vem som är bäst ska bli inressant att se i vinter.

Kultanen ny kapten, Skogs och Bogg som assisterande.

Kul för skogs.

Kolla länk för Rindells motivering

Sv: Matchdräkten
mora93:
Tröjreklam syns nog lite i media mer än sargreklam, eller? Bortamatcher, osv.

mora93: Jag hörde Micke Simons stå och snacka lite på golfbanan förra helgen och dom var mycket imponerade av vad Pikämäki hade presterat så långt.

MIK 7-1: Är Rämö och Putkämäki duktiga? och vem är bäst?

insu: viss reklam kunde har stått på sargen istället

immelmann m.fl:
Om vi bortser från kultur, traditioner och allt annat som många av oss (ibland lite väl konservativa) supportrar tycker är viktigt, så finns det ett annat ord som var och varannan jävla konsult slänger sig med nuförtiden, nämligen "varumärke". Och för att bygga ett sådant krävs långsiktighet – något som de återkommande referenserna Leksand och Brynäs har lyckat så bra med. (I Leksands fall är det visserligen det enda de har lyckats med.)
Små variationer och uppdateringar av matchdräkten är inte av ondo om man ska följa med sin tid (och kränga nya tröjor till de hardcorefans som alltid vill ha den senaste). Och att en del reklamblaffor är fulare än andra lär vi också få leva med – de företag som köper utrymme på dräkterna har naturligtvis inget intresse av att deras reklam ska smälta in.
Men att laborera med klubbens färger och klubbmärke är ingen bra idé om man vill att folk ska identifiera sig med MIK. Eller som klyschan brukar lyda: ”Det tar många år att bygga ett varumärke och lika många minuter att riva det”.

Jodå, någon MIK supporter var i Ånge, nämligen jag.

Mora spelade ut Kloten i början av matchen,
men de orkade inte hålla samma tempo hela matchen.
Hade MIK fått det första målet, hade nog utgången blivit en annan.

Efter att Kloten gjorde det första målet i PP, kom de in i matchen och efter hand tog över den.
Kloten vann på ett stabilt PP spel.

Rämö gjorde vad han skulle i målet.

Sv: Daniel Back
horcoff: Tråkigt, mycket tråkigt:(

Mike Skinner: Såg att luleå förlorade mot Geneve (servette)
roligt!!! vive la suisse!! för övrigt tycker jag att det är bra att
man tog tillbaka den fina klubbdekalen med dess starka symbolik från
uppenbarelseboken.

mattias - 74: Det är nog kommunen som gör det men i övrigt skiter dom i hockeyn...

Db_04:

Falun driver väl inte sin hall själv heller det är väl kommunen som gör det ??

Metal Guru: Borlänge är no bättre än falun på det sättet.... falu kommun satsar inte ett skit på Falu IF.....där gäller Bandy och Innebandy

immelmann:

Är verkligen Falun/Borlänge ett alternativ?
Kommer inte urbaniseringen inom lagidrotten sträva mot lag i Stockholm, Göteborg, Oslo, Åbo, Helsingfors, Köpenhamn och Odense för att kunna fylla de fullvuxna arenorna i framtiden.

immelmann:
Lev i nuet...

Gusten:
:)

jag tänkte ur ett längre perspektiv, ifall det sen visar sig att varken mora eller leksand är konkurrenskraftiga (vilket jag inte tror de kommer vara 2015-2020)

Gusten:

Och vad fan menar du med "nästan 100-procentig"? ;-)

immelman:

Nog för att jag är svag för drömmare som på ensliga stigar vandra, men jag hoppas vid min gud att du får traska den där stigen alldeles själv.

« · 743325 · »