Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 766274 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tabellen
Kickan: Du har så rätt så....

LA Kings: Jag är nästan besviken över att Savage inte slängde fram den där tabellen före dig. Han hittar alltid ett sätt att tala om att vi egentligen är bäst, eller igenkligen på luleforumingska.

Nog för att jag vet att vi är bäst, men det är kul att se det svart på vitt ibland också.

Jag vill ha en final mot Mora eller Schtaan. Jag gillar er. Ni är, och har sedan ni kom upp i ES, varit litegrann som humlan som egentligen inte kan flyga men skiter i det och flyger ändå.

Jag tror det beror mycket på lagmoralen. Ni har samma förmåga som LHF att skapa ett lag som klarar sig väldigt bra trots små medel och får alla i laget att jobba för varandra. Jag gillar det! Vi är av samma sort.

Sv: LHC - MIK
Stigsson: De kanske ansåg att Tasken torde ha god eh... fingertoppskänsla?

Sv: "Mora vill värva Virtanen"
Metal Guru: Men om vi då plockar över alla dessa utlänningar hit så kan ju våra juniorer åka över dit och bli världsspelare ;-)

Anders i Budum:

Nu har du fel.
I NHL är svenskarna fortfarande svenskar, medan alla andra är utlänningar. Och det är överflödet av dessa utlänningar som hindrar de svenska juniorerna att bli världsspelare.

Anders i Budum: Håller med dig. Kan ni tänka er några andra sammanhang än sport där det är OK att kritisera och begränsa antalet utländska arbetare? Det brukar kallas diskriminering och är olagligt. Men i hockey kan folk göra uttalanden om hur utlänningar förstör vårt fina land - utan att någon reagerar. Om jag i en tidning skulle säga att exempelvis finska ingenjörer kommer hit och förstör branschen i egenskap av att de är från Finland skulle det bli folkstorm och mediadrav.

DIF-BIF 2-2 efter 19,13 i 3:je

Anders i Budum: Kan bara hålla med.

Anders i Budum: Ja det spelar ingen roll om de kommer från Sudan, Fidji-öarna eller Sveg. När de drar på sig MIK-tröjan så är de en av oss!

Det är ett jävla tjatande om dessa utlänningar. Fan, vad less jag är detta. Acceptera att de är människor som alla andra och har precis samma rätt som våra "svenska" spelare att lira i Sverige eller i ett annat land. Se det i stället som en tillgång för att utvecka ishockeyn.

Man läser aldrig att media klagar på alla Svenskar som spelar i Nhl, där är de proffs, tots att de är utlänningar där. Nä, acceptera att Mora nu är ett etablerat elitlag utan att gnälla om dessa utlänningar. Det är lika vilkor för alla, och inget lag är nå bättre bara för att man inte har några utlänska spelare.

GRRR!

Stigsson: Så du menar att han är resultatet av ett kärleksmöte mellan en svensk och ett flytetyg? Kanadensare eller Amerikan... svårt att hålla skillnad på de där nordamerikanerna

Stigsson:

Aha!
Då hörde jag fel!

Trodde att inlägget här avsåg att han var helsvensk, och det kändes fel :)

Gidde: Svensk-Kandensare

Mike Skinner:

Jamen, Eric är väl svensk-amerikan?
Åtminstone sades det ju på Sporten när han gick till Mora?!

Eller har jag helt fel?

När blev Eric Johansson en svensk-amerikan? Och Tomas Ros lyckas vrida en artikel till åt ni vet vilket håll, mer fokus på utlänningsantalet än på spelaren ifråga. Bra jobbat Tomas!

mattias - 74: passa dej du kan bli avstängd (skratt)

Metal Guru:

haha det skall jag göra! Nu lägger jag ner detta !!

Knogen:
Happ, såg en skogsmulle alldeles själv!

mattias - 74: det verkar så,mycket livlig fantasi

Metal Guru:

Oh shit! Bäst att schappa härifrån nu ser jag....

mattias - 74:
om du ser några troll här i gästboken kan du väl säga till mig eller Stigsson. ;0)

zeb:

Jag tror på Troll och häxor ! ( DLK )

mattias - 74ingen bryr sig vad du tror

Sv: Leksand mot kvalserien?
Metal Guru:

Tror inte det det är 40 matcher kvar !! fårga mig efter halva serien skall jag tala om hur det går =) Koppel har jag själv =)

mattias - 74:
Många matcher kvar =)  Men jag trodde på detta laget, att de skulle torska mot Almtuna borta och Hammarby hemma hade jag inte räknat med ! Men men många matcher kvar att avgöra serien på =)

Nu har du trillat in på fel trå igen. Ska vi behöva skaffa dig ett strypkoppel ;o)

Tre kommande matcher avgör väl åt vilken Kvalserie det barkar för Leksand.

Stigsson:

Många matcher kvar =) Men jag trodde på detta laget, att de skulle torska mot Almtuna borta och Hammarby hemma hade jag inte räknat med ! Men men många matcher kvar att avgöra serien på =)

Db_04:

problemet blir nu bara för han att lösa hur frölunda ska hamna där!

Tror du vet vilken kvalserien jag syftar på =)

Ola: jo du vore nått :)

LA Kings:

Intressant läsning! :)
Kul med sådana där tabeller, och statistik...

Db_04:
Leksand, Frölunda, Malmö, Borlänge, Huddinge och Borås till kvalserien!

Slitwargen: ja tror Virtanen har mycke bättre möjligheter å bli en bra värvning för er än Duda.....

Stigsson:

Precis :)
PP = Power Play
PK = Penalty kill

Ola: problemet blir nu bara för han att lösa hur frölunda ska hamna där :)

Poffa: Såklart, ibland är lösningen väldigt enkel. Jag får skylla på ett helt huvud fullt med snor.

Ola: En sak har han då hela tiden varit säker på och det är att det är en transportsträcka dit :-)

mattias - 74: åttån skåtton, pillan rov ...

Db_04:
Ja, "mattias - 74" har ju inte skrivit vilken kvalserie Leksand kommer att spela i. Bara att man kommer att spela där.

mattias - 74: om nu LEKSAND tar sig dit....spelar dom som i går kan det bli BORLÄNGE-Leksand i kvalserien.....och vem hade trott de? :P

Gidde:

Tror inte Mora spelar Kvalserien, har tippat dom 11 i serien men det ser ju inte ås ut. Men jag ser ju hellre Mora och Tex Malmö ist för Frölunda som verkar nu! Frölunda Leksand i Kvalserien i april! Vem trodde det innan säsongen ??

Stigsson: Penalty Killing?

LA Kings: Vad är PK?

Tog en titt på hur stor betydelse PP och PK har varit så här långt eftersom det pratats mycket om just de spelformerna denna säsong. Jag gjorde det genom att räkna ut en målskillnadstabell över spel vid "even strength" och det blev faktiskt en ganska intressant läsning (inom parantes är lagets placering i elitserietabellen):

1 (3) Luleå +8 (18-10)
2 (1) Timrå +7 (14-7)
3 (2) MoDo +6 (16-10)
4 (4) Brynäs +2 (13-11)
5 (5) Färjestad +1 (15-14)
5 (6) Mora +1 (15-14)
7 (9) Linköping 0 (14-14)
8 (7) Skellefteå -2 (18-20)
9 (8) Djurgården -2 (14-16)
10 (10) HV71 -3 (14-17)
11 (11) Frölunda -4 (13-17)
12 (12) Malmö -14 (5-19)

Tabellen stämmer förvånansvärt väl mot elitserietabellen och det är uppenbart att det fortfarande är spelet fem-mot-fem som avgör var någonstans man hamnar i tabellen. PP och PK är fortfarande bara en bonus (Timrå har bra både PP och PK medan exempelvis Linköping har svagt PP, Färjestad och Mora har jämförbart PK medan FBK:s PP är klart bättre).

Gidde:

Hmm, vi var ju redan i den boken jag tänkte på!!

Hur blind är jag egentligen????

Db_04: nej. menige Ryan.

Metal Guru: Ryan Jardine ?

Metal Guru: Troligen.

Db_04: om de stämmer  = bye bye Ryan ?

MonkeyBoyF: om de stämmer = bye bye Granström ?

MonkeyBoyF: han är ju finne så omöjligt är de inte

« · 766274 · »