Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 768530 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

En femtedel av serien spelad för MIK
Nu har MIK spelat en femtedel av sina grundseriematcher och man kanske börjar våga sig på en diskussion om insatserna hittills.

Om man börjar med Moras tabellplacering så tycker jag att man måste vara nöjd. En sjätte plats, även om vissa lag bakom i tabellen spelat färre matcher, är bättre än jag vågat hoppas på och långt bättre än de så kallade "experterna" trott.

Tittar man på truppen så finns det ett par spelare som jag tycker stuckit ut från mängden och gjort det extra bra så här långt:

~Thomas Skogs - som han spelat hittills är han en av elitseriens bästa backar (delat bäst plusminus i elitserien) och när det börjar pratas om landslagsuttagningar borde hans namn komma upp.

~Juha Pitkämäki - har varit väldig stabil och kan bli en nyckelspelare i ett eventuellt slutspel (om man ska titta så långt). Trea i räddningsprocent.

~Miroslav Blatak - klart bäst av de nya backarna och borde bara bli bättre för varje match han får spela eftersom han är ny i både laget och serien.

~Anders Nilsson - väldigt underskattad men enormt nyttig, borde få mer cred för sitt hårda jobb.

~Pavel Brendl - är en mycket stor del av Moras powerplay och han jobbar på bra även defensivt.

Ett par hade man också förväntat sig lite mer av men när det gäller de nya som inte riktigt övertygat ännu så tror jag det har en del att göra med att det tar ett tag att komma in i ett nytt lag i en serie man inte spelat i förut.

Av de gamla gänget är det väl egentligen bara Teemu Elomo jag tycker man kan kräva mer av. I powerplay har han fått en del assist till Brendl men i spel fem-mot-fem har han inte fått till det riktigt ännu.

Vad tycker ni andra?

Sv: Mora - Djurgården.
Underbart med seger mot DIF! :)
Efter flera hedersamma förluster där spelet för det mesta varit helt ok blir en vinst extra viktig.

MonkeyBoyF:
Vilken plump i protokollet. Nu skäms man!
Vad hände egentligen 2005-02-17?

Plockade denna sammanställning från DIFs forum. Härlig läsning som får en att mysa.

2007
2006-10-16 Mora IK - Djurgårdens IF 5 - 1

Elitserien 2005/2006
2006-03-02 Mora IK - Djurgårdens IF 4 - 3
2006-01-07 Mora IK - Djurgårdens IF 3 - 1
2005-11-26 Mora IK - Djurgårdens IF 4 - 2

Elitserien 2004/2005
2005-02-17 Mora IK - Djurgårdens IF 3 - 5
2004-12-30 Mora IK - Djurgårdens IF 6 - 2
2004-11-20 Mora IK - Djurgårdens IF 3 - 0

Anders i Budum:
3714 åskådare. Godkänt trots allt, av de skäl som Stigsson angav. Pågår älgjakten fortfarande?

Anders i Budum: Ett tapp på bara 300 åskådare med tanke på att det bara var 2 dagar mellan matcherna och att vi torskade i lördags det tyckte jag var bättre än väntat.

Bonäs norra: Det var bara dryga 3500 där i går. Det är dåligt att inte fler visar klass.

En "äkta" assist av Brendl, kunde inte skjuta själv bakom målet.

RQT: Dags att se på Highlights tiils man blir trött, f#n va bra.

Sv: Håkan Smångs R.I.P
R.I.P min vän!

Skönt med säsongens största vinst och revansch för premiären.

Härligt vackra mål! Så sa det se ut MIK :)

Mike Skinner: Många har lång resa hem skulle jag tro.

Vi piskade upp dem rejält. Det skulle de fanimig ha! Tack för ikväll!

Bonäs norra:
Har inte sett en enda match live. Du kanske ser efter det lilla @ att jag bor i Skåne... :| Men grabbarna kommer få stöd av ett fan mot Malmö nästa lördag iaf. :)

Mike Skinner: hela sverige :) alla moringar menar du :)

Och Boggen visar klass också. Underbart. Och vad har hänt med Nilsson? Han är ju GRYM!

Mike Skinner: Har du sett många matcher live i år?
Dom säger här att publiken börjar gå hem vad är det för stil??
Håkan B 5-1

Mike Skinner: Ja vem bryr sig!

Bonäs norra: inte ingan så i jään?

4-1 nu, och hela Sverige älskar Brendl. Utom stockholmarna kanske, men vem bryr sig om dem?

Bonäs norra: Nilsson 4-1 va grymt skönt!!!

Puppe: johansson 3-1!!!

mattias - 74:
coolt, han börjar komma i form med andra ord.

sold:

Ross fick matchstraff i Malmö!!

20.00 5 min Malmö 8. LUPASCHUK, Ross SPEAR
20.00 20 min Malmö 8. LUPASCHUK, Ross GA-MI

mattias - 74: Ja,inte är han något att hänga i julgran precis.Vilken sopa,vart hittar de alla skitdomare någonstans.Är det överblivna gammla AA som dömmer?

horcoff:
domaren i eran match verkar blåsa flitigt i Pipan!

LA Kings: Granström går in som center med Simons och Jansson.
Bergqvist, Bogg och Eric Johansson.

R.I.P. *

Lärde aldrig känna Håkan trots att vi sågs nästan varje match under de senaste åren. Han verkade vara en kämpe trots svårigheterna han drogs med. *

Mike Skinner:
Skulle kunna vara så att Jardine får tillbaka sin plats med Bogg och Eric J medan Granström får flytta till Toukkos plats. Granström är ju lite mer fysik och lik Toukko på det viset.

I samband med matchen ikväll kommer en liten minnescermoni för Håkan att hållas.*

Den här vinsten behöver vi fan i mig för att inte halka efter. Blir en jobbig svit annars.

Vet någon om det kommer stuvas om mer i kedjorna än att Jardine tar Tuokkos plats? Eller om det ens blir så, jag känner mig helt bakom i årets lag. Fan ta dessa studier.

R.I.P. *

R.I.P. *

Bonäs norra: Det hade inte gjort något med en spelare med spetskompetens istället, har inte sett så mycket av honom på plan.

Metal Guru: R.I.P*

Marcus: Även Mora IK , Drakarna och alla Morasupportrar + givetvis alla hans vänner både på HS och IRL.

Tråkigt att du inte fick vara kvar längre. HS har mist en profil! *

horcoff: Har inte sett några av de snaste matcherna, hur
tycker du att jardine är ?

Anders i Budum: Hoppas att trenden bryts ikväll mot DIF som har varit giftiga.

Dino: Vi får se om de flyttar om i kedjorna till ikväll för det lät på Rindell som de hade tänkt göra det innan Tuokko blev skadad. Tyvärr så blir vi av med ett "ENERGIKNIPPE" ett tag framåt.

Anders i Budum: Klart att vi vinner ikväll! Skulle tro att det rinner iväg ordentligt! Det känns som att det är dags för det nu! Tipset får bli 6-1.

Sv: Kvällens domare
HD: Morgan Johansson, Ljungby
LM: Fredrik Ulriksson, Örebro
LM: Conny Fredriksson, Hammarö

Fan om vi inte vinner i kväll.

Mora - Djurgården.
Dagens lina..

Sv: Mora-Frölunda
mangan: Tre 2-3 i fulltid och två 2-3 efter SD, på raken.
Hur stor chans är det och har det någonsin inträffat tidigare?

Men jag ska allt bryta tränden, tänker spela på det resultatet nästa gång;)*

Tråkigt*

R.I.P

R.I.P*

« · 768530 · »