Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 779187 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför Brynäs
Forever MIK:
Sch! Och gapa inte över för mycket...

Metal Guru:
Köper ditt förslag rakt av. Vi kanske kan ta 6p eftersom vi möter båda lagen.

Sv: Niklas Wikegård
Anders i Budum:

Ledin som domare ?? Kåberg och Wernblom kan jag tänka mig! Frågan är om så många spelare skulle ha förtroende för Ledin som domare med tanke på alla hans korkade uttalanden och fula ord till spelare ledare m.m.

Jag skulle iaf inte haft det!!

Forever MIK:
Om det är fler som inte har full koll kanske vi kan tossa ihop Timrå mot Luleå, medan vi stillsamt promenerar bort med tre poäng..?
Utan att nån märker nåt, menar jag...

Torsdagens match(er) kommer att bli riktigt jobbiga, både Luleå och Timrå borta samma dag. (kvällspressen har full koll)

horcoff: Nyckeln till vinst är att spela bortaspelet på hemmaplan. Är man lika disciplinerad med utvisningarna som man var mot Malmö (bortsett från Elomo =) ) så är mycket vunnet.

90Steen_: Vi får se om inte Mora vill bryta den dåliga hemma-tränden med en vinst. Tror de kommer vara taggade till tusen och verkligen vill ge och visa hemmapubliken valuta för pengarna.

horcoff: Det kommer nog bli en tuff kamp imorgon. Vi har alltid haft lite problem med er, och vi har ju våran ända förlust hemma mot just er. Tror och hoppas självklart på att vi vinner, det lossnar denna gång och vi tar er med 2 - 5.

Nicklas Bäckström VS. Pavel Brendl. - ojojojoj ;D;D

Inför Brynäs
Simons och Bergqvist skadade, Tuokko förmodligen i båset som pådrivare och Andrè Hult går från start.
Upp till en halvmeter snö mellan Mora och Västerdalarna ?

Niklas Wikegård
Wikegård vill se Kåberg, Ledin samt Wernblom som framtida proffsdomare...

Jag är beredd att hålla med!

Sv: Media
Seabiscuit: Nej och åter nej va i hel!!!!!

Sv: MIK i landslaget
Knogen: du vet det är bara en transportsträcka ändå :)

Db_04:

Och vad vet du vad killarna får till frukost? ;-)

Hrm.. Nä, de kanske försöker undvika att bli stämplat som ett lag som spelar grishockey ;-)

Stigsson: men ingen Bacon denna turnering tackålov :)

Blatak och Brendl uttagna till det tjeckiska landslaget.

mok: beror väll helt på vilka som får upp ögonen för han

Db_04: Skule han va så dyrt menar du? Han skall nog mest va tacksam om han får spela nånstans eftersom han vart skadad och inte direkt är i form.

Seabiscuit: om ni har råd å pröjsa han de han kräver så

Anders i Budum:
Skulle det här kunna vara nåt för mik?

Sv: Giganternas, Gigant!
Portello: ha för mig att en till målis nätat på Leksand...undra om de va Vesa Toskala när han lira i FBK

Portello: Tyvärr så var jag där och såg målet .

Db_04: Målet han gjorde mot Leksand var på bortaplan.I Slutspelet.

Db_04: Det kan du fethaja!

Anders i Budum: Myllys näta väll även på Leksand tror ja :)

Ola: Näru! Det finns bara en gigant, och det är mannen med stort J! ;)

Sv: Malmö - Mora
Nu har jag sett grabbarna för första gången live i år, på plats i Malmö. Lyckades till och med hamna på samma rad som ett gäng med Morahalsdukar och dalahästar de viftade med. Fint det. Var kanske inte den bästa matchen man sett, men en vinst är en vinst, helt underbart.

Anders i Budum:
Här är en annan.

Sv: J-20
Stigsson:
Utan Hult dessutom......men det finns ju en Vikare som lyfter laget.-)

Stolt att vara MIK:are....så glad,forsätt så grabbar

Härlig seger idag!

En kväll som denna är man extra glad att Bogg valde MIK istället för pengarna i Ryssland. Karln var ju grym!
Pitkimäki fortsätter övertyga.
Man får hoppas att det här var vändningen.

Tången: Ja man kan ju välja att mista 20 millar på en smäll om man vill det. Det får man många bra lirare för..

Å vad gäller kansliet förstod jag att du var en kontorsråtta då efter detta påhopp!

Goal: Mycket viktigt att Blatak fick spräcka sin nolla... Enligt Harri ska han också ha ett ruskigt skott, så nu kanske han vågar skjuta mer istället för att alltid spela Brendl.

Knogen: Här har lagledningen efterlyst fler målskyttar i laget. Nu hade vi det, och vad tycker Spolander? Jo: Nu kom Pavel med i poängprotokollet igen. Jag tror det var viktigt för honom, säger Spolander.

Inget om att det var bra att Kenneth eller Beaudoin fick göra mål. Däremot var det bra att Blatak gjorde mål.
?????????

Gusten:

Jag är kaffemuggsidolare ;-)

Knogen: När jag skriver kaffemuggsjazzare så menar jag att jag lyssnar bara när det låter bra...vilket är aldrig.

Vad tror du om den där whiskyn till Idol på fredag? ;)

Gusten:

Det lovar gott att du ändå är kaffemuggare på området. Men vänta till jag satt en whiskytumbler i näven på dig och spelat lite Cannonball Adderley. Då kommer du att smälta som en nybliven farsa, och bli en fullblown jazzoholic ;-)

Ja, man kan ju alltid hoppas... :-)

Knogen: Inge fel alls, allt handlar om prioriteringar. Själv är jag en kaffemuggsjazzare ;)

Gusten:

Och vad är det för fel med att köpa obskyra fusion-LP-skivor med nån fransk jazzviolinist från 70-talet? (Jean Luc Ponty, om någon till äventyr undrar) :-)

Knogen: Om du drar ner lite på dina skumma traderatransaktioner så kanske du har råd att skaffa C+ och säsongskort själv ;)

Sv: J-20

Juniorerna hade roligt ikväll också. 8-1 mot Leksand på bortais :-)

Knogen: Men vad härligt att se hela laget spela och att de inte band upp sig för mycket på Brendl utan han fick sina chanser från blå, och att de började PP utan han på isen. Tycker det såg väldigt bra ut i det stora hela.
Boggen`s pass till Berqvist var ju också en delikatess när han väntade ut i det sista. Får se på Highlights om Beuadoin var på pucken vid Brendl`s skott. Skönt att det blev mål för Blatak, och vilket mål.

horcoff:

Bredband förvisso, men stenåldersutrustning...typ :-)

Knogen: Har du inte bredband och kan se det på datorn för 79 :- ?

Vad skönt att höra Rindell inför 3:edj; Är vi tillräckligt avslappnade, då grejar vi det här. (värmande ord)
Billiga ut visningar på Elomo i vart fall en, men vilken lirare han är.
Denhär vinsten satt verkligen bra.

Knogen:

Okey ....Jag trodde de kunde sända alla...

Båkktjittan:
Näpp. De har bara vanliga C+. Inget säsongskort. Så var det hela förra säsongen, och tydligen även nu. Ringde nämligen dit innan matchen. Tycker gott de kunde skaffa säsongskortet.

Annars har Macken säsongskort och brukar visa Moras matcher, men nu fick de inte in kanalen :-P

Knogen:

Orsa Bowling brukar visa om man vill ...

Ännu märkligare blir det när man hör att han har gjort mål i J20-matchen mot Leksand. Vad är det för märliga kvalitéer han besitter den där Lill-Bambis? Kan ju bli hyperviktig för oss framöver :-)

Stigsson:

Webbradioreportern tjatar om Anders Danielsson. Är Lill-Bambis med alltså?

« · 779187 · »