Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 801008 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Db_04: Han har en satans teknik! Å snabb e han åxå! Men visst, lite liten är han, men det var ju Håkan Loob åxå..

Metal Guru: visst söderberg är liten och mikkola å hedlund med...

Jag har knappt sett Wesslan spela , men hört från Morasupportrar att han är för klen för elitserien.

Ola:
Har du checkat dessa gossars pass?
Samtliga har passerat gränsen mellan Rumänien och Bulgarien, och på den stämpeln står inte aktuellt datum utan aktuell vikt ned till hektogram.
Det har något att göra med utbredningen av anabola sterioider i kraftsporten där nere, och genom denna förändring i passen ser man hur deras vikt förändras.

Införandet kom 2003 efter ett krav från WADA, och accepterades av de båda ländernas regeringar efter att de riskerade att uteslutas från OS. 

Sv: Nyhet på HS
Stigsson:
Bra ny funktion! Trevligt att kunna se vilka matcher som TV-sänds! :)

Metal Guru:
Vikt står inte i passet!

Db_04:
Steve Kariya i Förlunda är 168/72 och har gjort 12+6,
Anders Söderberg i Skellefteå är 169/72 och har gjort 7+18.

De ser ut att klara sig bra i ES.
Wesslan är betydligt massivare än dessa lilliputtar, han är 171/73 6+9.

Jämförelesvis har vi också här storlek och poäng på Allsvenska Leksandsbekantingarna Magnus Hedlund (71/175, 4+9) och Niko Mikkola (173/77, 7+14), samt Rögles poängspruta Pär Arlbrandt (172/81, 17+28).

Db_04:
Det är väl mer frågan om vad man gör av de kilon som man i själva verket har, än om vilket antal cm och kg det står i passet.

Db_04: Titta på Anders Söderberg i Skellefteå. Ungefär samma storlek..

Anders i Budum: Westerling har väll en ganska hygglig talang men är inte han för vek för elitserien ?

mattias - 74: Det är väl fan att inte Simons tar hem honom till Mora!

Knogen:

Westerling klar för Malmö !!

Nyhet på HS
Hoppas att ni har sett den nya funktionen uppe här i högra hörnet.
För tillfället kan ni följa kommande matcher som är av intresse för oss och också kontraktsläget för MIK inför nästa säsong. Vi får se om vi kommer på nåt mera intressant att presentera. Kom gärna med förslag på vad ni vill se.

Ny skiva! Ditt hjärta ska slå för Mora IK
Nu är äntligen nya skivan här.. Den innehåller 8 låtar. Fyra nya och fyra äldre från de förra skivorna.

1. Vårt kära MIK 2. Stackars leksingar 3. Ditt hjärta ska slå 4. Dalarnas stolthet 5. Jag vill spela hockey i MIK 6. Framåt masar 7. Daladansen 8. Hockeyfans från Mora.

Den kommer ut i Mora först efter jul, men vill du ha den före jul måste du kontakta mig ganska fort så får jag skicka de/dem till dig..

Vi står pall, får er på fall, vi står upp när ni ligger. Säg adjö, ni får spö, av vårt kära MIK..

Sv: Rindell avgå.....
Anders i Budum: Jag är inte moderator,
så det är inte mig du ska fråga vad du bör skriva.
Det är som vanligt med mig, skrivs det nått negativt blir det uppror.
Om jag nu inte håller med om det förstås.

Defenitionen för trams; struntprat, svammel.
Enligt Bonniers Svenska Ordbok.

Har aldrig tvivlat på att du skulle vara annat än MIK-supporter.

Sv: Vinst mot Timrå, och pisspaus.
Bonäs norra & LA Kings: Man vill ju inte missa en vinst;)

Formtermometer

Formtermometern var ganska kul, tycker jag.

Nedanstående tabell visar hur många trepoängare varje lag tagit på sina senaste tio matcher (antal poäng under samma tid inom parentes). Samt tecknen v - ^ för förbättring/status quo/försämring se'n sist.

Största förändring: Malmö har tappat en trea och ersatt med kvällens nolla.

6 MoDo (20)
6 HV 71 (20)
6 Frölunda HC (18) -
5 Luleå HF (18)
4 Färjestads BK (18)
4 Skellefteå (17)
4 Mora IK (14)
2 IF Malmö (10) v
1 Brynäs IF (11)
1 Linköpings HC (9) ^
1 Djurgårdens IF (8) ^
1 Timrå IK (7)

Alisandali: Där ser man, kan man skylla på febern ? Hur som helst så torska Malmö.

horcoff: Du menar väl :
IF Malmö Redhawks - Frölunda HC 1 - 4

Malmö - FBK 1-4, vem ska bort nu ?

Stigsson:
Du hade kunnat ringa mig så att jag hade jag sluppit stå ute och vänta på dig. Jag som trodde att du visste vem av damerna hon är.

Bonäs norra:

Kan bara hålla med. Starkt jobbat alla ni som åker runt och stöttar laget! :)

Sv: AVGÅ RINDELL, NU !!
LA Kings: Jäklar vad jag slarvigt skrivet det där var på sina ställen. Skulle förstås stått:

"Och så länge Mora-spelarna hann upp och stressa Timrås uppspel fick inte Timrå till ett enda vettigt uppspel utan det var när Moraspelarna blev avvaktande eller inte hann upp som Timrå-uppspelen lyckades."

Och:

"Så länge Timråspelarna stressades och pressades skapade de ingenting utan det var först då Moraspelarna hamnade en meter ifrån som det blev farligt eftersom Timråiterna då kunde trampa ifrån sin långsammare bevakning."

Sv: AVGÅ RINDELL, NU !!
Skrev själv följande inför Timrå-MIK:
"Men ändå är det inte en sparkad Rindell jag helst av allt vill se utan jag vill se en attitydförändring taktiskt sett. Jag vill se ett lag som återgår till förra säsongens aggressiva forecheckande och stressande istället för det fegspelande, rädda MIK jag ser nu."

Och jag är mycket glad över att jag blev bönhörd till 100%. Tycker det var ett helt annat MIK jag såg i lördags jämfört med de flesta insatser tidigare under säsongen. I varenda byte stressades och forecheckades det stenhårt. Och så länge Mora-spelarna hann upp och stressa Timrås uppspel fick inte Timrå till ett enda vettigt uppspel utan det var Moraspelarna blev avvaktande eller inte hann upp som Timrå-uppspelen lyckades. Och på samma sätt såg det ut i egen zon: Så länge Timråspelarna stressades och pressades skapade de ingenting utan det var för då Moraspelarna hamnade en meter ifrån som det blev farligt eftersom Timråiterna då kunde trampa ifrån sin långsammare bevakning.

Men visst, Timrå gjorde inte sin bästa match för säsongen direkt, men det är ändå ett sådant stort fall framåt för MIK att jag är helt övertygad om att laget - om det kan spela på samma sätt resten av säsongen - inte bara håller sig kvar utan till och med tar sig till slutspel.

MIK 7-1: Tack för rapporten! Ni gör det bra som åker och stöder MIK!,
jag försöker gå varje gång jag är hemma i Mora och varje gång
MIK är i Stockholm.

Stigsson:
Ringa? Här uppe i omarkerna i Östnor har vi inte telefon.
Det är snabbmess på HS som gäller, dumstrut.

Metal Guru: Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte dök upp. Tyvärr stoppad av feber och halsont. Jag borde givetvis ha ringt återbud men jag vet ju inte till vem jag ska ringa.

Sv: J-20
Tubest: Rätt uppfattat.

Lagen till J20 Superelit Top8 är: HV71, Linköping, Frölunda, Djurgården, Brynäs, Västerås, Timrå och Mora.

Lottning bör väl komma inom kort och serien startar efter JVM. Lag 1-4 i denna serie är direkt klara för kvartsfinaler medans lag 5-8 får spela förkval mot fyra lag i fortsättningsserierna om de övriga kvartsfinalplatserna.

MIK 7-1: Vadå trams? Man behöver väl inte bara skriva positiva saker här? Man kan faktiskt vara ett fan trots att man skriver negativa saker åxå. Men det är som vanligt med vissa, skrivs det nåt negativt blir det uppror.

Bonäs norra: Det såg stabilt och säkert ut.
Kanske inte till en början men ju längre matchen led.
Kan inte precisera någon bra eller dålig spelare,
hela laget gjorde vad de skulle, även Harry antar jag.

Ett stort tack till er som slöt upp på bortastå och var delaktiga i denna vinst. Jag har nog aldrig sett Martin Jansson så glad åt en seger.
Nog märkte spelarna av vår närvaro samtliga åkte fram och tackade oss när matchen var klar.

Jag hoppas att fler sluter upp i framtiden, inte bara på bortaplan, även på hemmaplan.
Hemma i soffan eller framför PC:n kan vi inte göra mer än att gnälla.
Det är i arenorna vi kan påvärka.
Jag vill se Mora IK i ES nästa säsong också.

Step m.fl: Jaha, och vilket av detta gör han inte då?
Vem skulle ta hans plats och varför skulle det bli bättre?
Vad har gjort att Rindell, från att ha varit den bästa tränaren i ES, har blivit den sämste?

Trodde inte jag skulle behöva se sånt här trams skrivas av MIK-supportrar.

Dj_Pooh81: Jo visst, det är väl så att spelarna ska göra sitt bästa och kämpa matchen ut. Men, vilket en och annan har försökt förklara, det är Harris sak att få bra stämning i truppen, se till att spelarna svämmar över av jävlar annama innan och under match. Och få spelarna att lyssna, samt att dra upp linjer för spelet, hur spelarna ska spela. och få spelarna att lyssna.
Och inte minst coacha under match, ta ut rätt spelare, förändra, bänka och ge chansen, och ge ris och ros, driva på, ta timeout i rätt läge.
Ta snabba och smarta beslut under match. Se till att ha en bra tekare på plan när det är viktiga tekningar m.m.
Och få spelarna att lyssna....

Dj_Pooh81:
Då jag inte är utbildad hockeytränare, är det ingen bra idé att jag skulle ta över Harris jobb. Men det innebär inte att jag inte kan kritisera hans sätt att coacha laget.

Sv: Pavel Brendl
Stannar han nästa säsong med?......chansen är stor enligt Simons

Ni kom inte på elva-kaffet, ungdomar.
Och kanske var tur det, eftersom alla sju sorters kakor låg som smulor vid fotändan då jag vaknade.

Ola: Ja men herre gud Ola de är väl inte bara allt som kretsar runt Harri.....Spelarna måste ju göra sitt annars så blir det som matchen mot malmö....Du bodde väl fatta att Harri gör sitt bästa....Och då måste spelarna göra det oxå.....Spelarna måste lyssna på han annars blir det som det blir....Eller kankse du ska ta över Harris plats så få vi se om det blir bättre!?!?! Det tror INTE jag.....Det måste finnas lite hjävlar i namma i grabbarna oxå.....Jag har snackat med han så det så

Dj_Pooh81:
Men det är väl ändå Harri som bestämmer vilka spelare som ska spela vid toppningar. Att jag tar detta exempel beror på en mycket tveksam coachning i slutet av matchen mot Malmö.

Rindell avgå.....
Hallå det är ju inte fel på Harri....Det är grabbarna som måste jobba i 60 minuter....Det är inte Harris fel utan spelarna måste kämpa och jobba sig igenom 60 minuter riktigt då blir det 3 poäng som mot timrå borta den 9 december.....Personligen så tycker jag att Harri ska vara kvar denna säsongen ut ialla fall...Sen få ni andra tycka va f*n ni vill....

Metal Guru: Oh du gamle och allsmäktige.

För att förtydliga lite så är det "AVGÅ RINDELL, NU !!" som är det idiotiska ämnet.

Bonäs norra: ni som såg matchen live eller på tv hur såg det ut
spontant?

Tången: nej inga hädelser

"Anders Bastiansen fick i stället Eric Beaudoin bredvid sig.
- Bastiansen och Beaudoin spelade en hel del tillsammans ifjol med lyckat resultat, säger Spolander."

Det ska alltså ta halva serien innan tränarne fattar det man der på läktar´n

Chief:
Just nu är jag Gud här, när Stigsson sitter i häktet.

Forever MIK: gud finns, han är Timråsupporter och bor i Göteborg. Men det är gud det, hur det är med Gud vet jag inte...

Forever MIK: Ja säg nu inte att Jesus är död också!

Anders i Budum:
Varför säger du så? Fick nyss veta att tomten inte finns och nu kommer du och säger att det inte finns någon gud. Hela min tillvaro rasar samman

Forever MIK: Näru, nån Gud är han inte även om han är Metal Guru..

You're welcome, Anders i Budum:
Hoppas inte smulorna blir för små nu under natten bara, när jag ska få finfrämmat...

Metal Guru: I¨ll be there!

Ungdomar!
Jag är på gott humör idag, och tänker göra kväll med sju sorters kakor under huvudkudden. Får jag bjuda på elvakaffe, och lite smulor på morgonkvisten när vi sovit på dessa trevliga tre poängen?

Anders, kom du också!

Förlåt HON skall det vara

« · 801008 · »