horcoff: I dagens pappersupplaga av MT säger Simons att man inte pratat med Lill-Eric på länge men att han fortfarande inte är helt avskriven. Dessutom bekräftas att man har/har haft intresse för Juha Lind.
Just nu så har Leksand 7 spelare med dalaanknytning så det är ganska bra med tanke på att Leksand inte haft så många spelare med lokal tillhörighet tidigare. kommer tex Hedberg och en back till Lasse Jonsson så har vi 9 :)
inget att vara orolig över. Mora ska enligt simons bara ha mellen tre och fem spelare till. och ska vi få riktiga klassspelare som vi hoppas att det ska bli får vi nog vänta ett tag. Den som väntar på något gott!!!!!!!!
Db_04: Det måste ju nån gång ta slut som Leksand har värvat spelare som har kostat mycket pengar,blir nog att ligga aningen lågt skulle jag tro framöver
sold: sen får man ju tänka på att media skriver som dom gör...
Håkan Åman svarar via chatten på just det nu
Det är tre kontrakt det handlar om, sunt ekonomiskt. Media intresserar sig för vår verksamhet, helst om det dyker upp sådan här uppgifter. Man får lov att ha en viss distans till det. Vi gör en elitseriemässig satsning det tycker jag både känns och syns!
sold: Hm, det där klingar konstigt. Ska Huokko och Karlberg sänka lönen för att Leksand har dålig ekonomi eller för att Petrovicky ska få högre lön? Konstigt.
"Är det inte lite dalmål att använda W istället för V också? Weijen, Wåmhus och så vidare? Warför inte wärlden?"
Men vad säger ni människa!!!! :-)
"Världen" och "varför" ska ju inte stavas med w av den enkla anledningen att det uttalas som enkelt v.
Wejön, (weijen, Wäjän etc.) och Wamus ska skrivas med w eftersom det - precis som den engelska motsvarigheten - uttalas med dubbelt w. Fonetiskt skrivet skulle det väl bli ung. [oejön] och [oamus].
Nu skiljer det väl sig lite med vokalerna från by till by, men ungefär så.
För att återgå till Truppen 07/08 kom jag att tänka på en sak. Vi har just nu 13 forwards under kontrakt, och vi hoppas väl på en förlängning med Lill-Eric, alltså 14. Jag tycker det verkar som att det lutar åt en riktigt bra forwardsvärvning, alltså en i klassen jättebra. Då Brendl försvunnit antar jag att det finns både transferpengar och lönepengar, och vi behöver ju egentligen inte mer än en forward till. Dahlman lär väl inte ligga i samma löneklass som Brendl? Eller? Vi har ju även 8 backar i dagsläget vilket är bra, men även där kanske det kommer en rejäl förstärkning? Blatak kan man väl tro var den bäst betalda backen?
Nej även om det är lugnt nu tror jag att vi har några riktigt bra värvningar att se fram emot.
wille: Det beror på att hockeyvärlden (förutom Stanley Cup) har tagit semester i några veckor. Några lag har spelat en träningsturnering i Moskva, andra har satt igång barmarksträningen. Men nu lär Silly Season dra igång igen!
Vet du väl att allt som retar er är apkul;-)