Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 529618 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season inför 05/06
MrAce: Vi kör väl på vår gamla vanliga linje. Ung och utvecklingsbar.

Var det inte Sperrle som stod båda förlust matcherna mot oss?

m o r a:

75 Höglund, Bengt GAA 4,11 - 86,92%
1 Sperrle, Daniel GAA 3,37 - 87,95%

Känns väldigt betryggande att vi värvar en målvakt som ligger i stil med Bengt Höglunds räddningsproc... eller inte!

Blir intressant och se om han är värvad som första val eller som backup.

Jaha, vad drar man för slusatser av detta? En andramålis från LHC som klarar sig hyfsat som avlastare åt Norrena. Jag tror att tanken är samma här i Mora. Man borde kunna dra slutsatsen att Bengan drar till en klubb där han får vara förstamålis, han är nog rätt trött på att öppna dörren. Det borde även betyda att Tero blir kvar. Han har ju fått väldigt stort förtroende och borde ha trivts bra här ishockeymässigt i alla fall. Som sagt så är nog tanken att Sperrle ska ge Tero en match om förstaplatsen samt avlasta mer än vad Bengan fick chansen att göra.

Nu är det officiellt att Daniel Sperrle från LHC är klar. Presenterades vid dagens presskonferens.

Äh, skit nu har vi spårat ur i fel tråd igen.

Daniel Sperrle, LHC?

Sv: Ekonomin
m o r a: Spelstopp på tränare klockan 15.55, några tips?

Vad sägs om Wayne Fleming?

wille: .. och apropå det så är det presskonferens kl 1600 idag. På med P4 och håll tummar och tår för att uffe dahlen ska coacha mora =)

Årets viktigaste värvning, se länk.

Detta är killen/tjejen som ska bidra till att skapa rätt ekonomiska förutsättningar för elitserielaget Mora. Ingen kompisvärvning tack, gå 99 % på kompetens och 1 % på hjärta.

m o r a: Ok.. jo jag har som sagt också bara hört rykten om det... men allt som oftast brukar det ju heta; "Ingen rök utan eld.."

wille: Japp, den utlovade bonusen blev inte av, inte till en början i alla fall. Jag vet inte hur det blev till slut. Har hört att spelarna övervägde att inte spela de sista två träningsmatcherna, men det är som sagt bara rykten.

Det var nån felkalkylering som låg till grund för allt, spelarna skulle få dela på de pengar som gick över en viss summa. Tydligen så var det uppåt väggarna räknat för dom kom inte i närheten av det...

Detta är dock inte förstahandsinfo så ta det med den berömda nypan

Hur utveckla FMMA?
Under påsken kikade jag in i Sparbankshallen i Varberg. En fräsch liten arena där Warberg innebandy spelar sina matcher. Utformningen gav hopp om att kunna klämma in fler sittplatser i FMMA. I Varberg hade man skruvat en rad stolar högt upp på den vägg som saknade läktare så man nådde stolarna via en landgång. Fräckt och innovativt tyckte jag. Hoppas det finns slantar kvar till att pressa in fler stolar även i Mora, skulle tro det betalar sig snabbt.

Vi i Drakarna vill också ha in synpunkter på ståplatsdelen. Service, toaletter, komfort och klackens placering. Skriv till mig eller nyttja vårt forum. Nu har vi chansen att påverka, när säsongen drar igång är det försent.

oddset: Hmm.. har hört att mora varit snåla med pröjset i år. Enligt mina källor har simons lovat ut en bonus på 50 papp/spelare om vi höll oss kvar. En summa som inte skulle ha betalats ut. Vet dock inte hur det är med detta men nån kanske vet hur det ligger till?!

Torrki har ett miljonkontrakt med Rauma,så det är nog inte så troligt att han skulle välja mindre pengar i Mora till nästa säsong.
Men det är kul att det börjar ta lite fart med rykten nu iaf!

m o r a: Envisa rykten säger att en tränare har skrivit på under påskhelgen. Trots aktivt sökande så har jag dock inte kunnat få fram nåt namn från mina vanliga källor ännu.

Hittade detta på silly season på hockeycentralen:

Mora är enligt Patrik Ross, som numera arbetar med scouting i klubben, intresserade av Lukkos Raumas tufft spelande center Sami Torkki, 26.

--------------------------------------------------------------------------------

. 04/05:

Matcher: 52
Mål: 18
Ass: 21
Utv: 159

--------------------------------------------------------------------------------

Det är ju kul att det över huvud taget spekuleras i spelare.

Ekonomin
Någon som vet hur det gick rent ekonomisk för Mora säsong som gick? sas ju tidigare under säsong att man skulle gå 4 mille plus.För om vi gick så pass mycket plus så borde de finnas pengar att behålla Skrbek,som varit enormt betydelsefull för oss säsongen som gick..eller?

Sv: Ingen munter läsning
Tången: Ej spelbar, kolla unibet

Forzlund: Jag satsar mina slantar på Conny!

Forzlund: Ett väldigt tjat om Boustedt... Sitter du kanske inne på information som vi andra har missat?!

MrAce: Då är det bara Taavola, Gunnar Persson och Tommy Boustedt kvar. Då är vi tillbaka på Boustedt eller Persson då då, ingen som sett någon?

Tycker att Mora behöver en tränare som är bättre än laget, och en som kan dra till sig spelare. Typ Boork, men men

wille: Visst var han rätt duktig på att slå indianare när han spelade i Mora. Kommer dock för alltid att vara en hjälte efter att ha avgjort en play-off match mot Hammarby i femte? perioden samt för att han hade ett riktigt kanonskott (siktet var det dock värre med).

Frisco: Budet är taget. Jag sätter en spänn!

Stigsson: Örjan Nilsson må ha varit en hjälte, men särskilt bra var han väl inte?! Jag var iofs rätt liten när han var aktiv i MIK-dressen men har för mig att han inte va nå vidare?! Har jag fel?!

Stigsson: Han ska bosätta sig här tror jag......Å tror faktiskt han har en Moratjej oxå.....

Forzlund: En gammal hjälte på backen, Örjan Nilsson, har setts på stan idag. Har han fortfarande bekanta i Mora eller är han här av andra skäl?

MrAce: Vet du nåt mer än oss andra? Känns som om du antyder något.

wille: 18000 ggr fläsket.

Forzlund: Ge mej ett odds för Mr. Simons Himself...=)

Stigsson:

Möjligen med sk. bryt clasual in skriven i det då..

MrAce: Han står väl fortfarande under kontrakt?

Metal Guru:

Ja och han lär väl knappast lämna sitt jobb på förbundet för att träna MIK, det är då jag skeptiskt till..

Varför inga odds på Mikael Lundström?

MrAce:
Där är det väl bara Boustedt kvar?

Forzlund:

Boork, Hossa. Lusth, Tornberg, Pirro, Sandlin & Abrahamsson kan du också utesluta :)

Metal Guru: Kan säga att oddsen har förändrats så här innan påsk. Får se om det blir några utbetalningar efter helgerna :-) ?
Leif Boork har seglat upp som en stor favorit nu.

Leif Boork 4.00
Pappa Hossa 6.00
Ulf Taavola 7.00
Mats Lusth 9.00
Roger Melin 15.00
Johan Tornberg 18.00
Gunnar Persson 20.00
Pirro Alexandersson i 25.00
Tommy Sandlin 30.00
Christer Abrahamsson 30.00
Tommy Boustedt 50.00
Daniel Broberg inte spelbar, borttagen

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande.

äh, 65selander:
det där är bara dimridåer Janne lagt ut för att invagga motståndarna i falsk säkerhet. ungefär som att han kommenderade in två snabba baklängesmål, innan vi tilläts spela i matcherna.

Ingen munter läsning

Satt på Toffes i Ludvika när jag hittade detta i Papperstidningen

[url=www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=1246662]Ansträngd ekonomi?[/url]

[url=www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=1246660]Få kontrakterade just nu[/url]

ifs så är det väl långt kvar men det lär väl hända mera när ni har fått den nya tränaren.

Glad Påsk Moringar

Tången: Övriga står just nu i 18 gånger pengarna, kan sänkas om det kommer in tips till redaktionen om att fler ryktas vara föreslagna som tränare för Mora.

Forzlund: Ge mig ett bra odds på "Övriga" så lirar jag stenhårt!:-)

Metal Guru:
Gillar din analys :)

Abris lockar fram grymheten i mig, och det är tur att jag inte är påläst på hans tränarkarriär, då hade det blivit riktigt elakt här. Men nog har karln sänkt alla föreningar han varit inblandad i?

Mora på 80-talet missade väl allsvenskan, play-off och hela härligheten under hans ledning?

Leksand tog väl in gubben som räddare i nöden under kaoset i början på 90-talet? Som jag minns det bringade han inte ordning...

Rögle och Malmö saknar knappast masen i fråga.

Östervåla var ett tag riktigt bra men harvar nu i korpserierna efter Chrilles arv.

Anders 1972:
Eller kan inte du räkna odds?

Anders 1972:
Tål kritik?

Frågan är väl mer om du förstår humor?

Anders 1972: Då får pappa Hossa gå en snabbkurs i engelska först innan vi skriver kontrakt.

Metal Guru:

Jag håller inte med dig. Abrahamsson: Leksing som förövrigt hånade Mora i pressen när de mötte Leksand. Lusth: Nej tack. Saknar totalt angagemang i båset. Han gör sig bäst i soffan. Sandlin: Nja...han var toppen när han var här sist, men jag tror hans storhetstid är förbi, dessutom tror jag ej han har det rätta tänket i dagens elithockey. Pappa Hossa. JA TACK!

Hoppas du tål lite kritik. *L*

Uppdatering

Leif Boork Har väl inget kontrakt med Almtuna och har lyft laget under säsongen, precis vad Mora behöver. Kan även locka till sig bra spelare. 10.00

Gunnar Persson Rögles tränare som tidigare vunnit SM-guld med Brynäs som lirare och som kvar Brynäs i kvalserien. 15.00

Daniel Broberg Har lyckats i Osakrshamn, har dock kontrakt kvar 40.00

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]

Metal Guru: Kan till viss del hålla med om uppdelningen, men inte personerna. Oddsen just nu på tränare i Mora är som:

Tommy Boustedt 30.00
Pappa Hossa 8.00
Pirro Alexandersson i 20.00
Roger Melin 15.00
Tommy Sandlin 25.00
Mats Lusth 10.00
Christer Abrahamsson 30.00
Ulf Taavola 5.00
Johan Tornberg 15.00

Eventuella tips om personer eller rykten om vilka som setts utanför Mora Ishall eller information från insidan om möten med olika föreslagna namn kan lämnas till mig på snabbmeddelande eller [email protected]

Forzlund:
Jag tror på en OSLAGBAR trojka:

Christer Abrahamsson, press- och medieansvarig. Har rätt svar på alla besvärliga frågor som kan tänkas uppkomma då murvlar och tv-reportrar får fritt spelrum. Dödar alla ankor i sin linda med en vass, rapp och välstämd tunga.

Mats Lusth, den sluge taktikern i bakgrunden. Vet precis hur man ska vända ut och in på varje given kombination av människor för att få ut 125% i alla lägen. Använder denna kunskap för att manövrera ut motståndaren, egalt vilken.

Tommy Sandlin som matchcoach. Känd för fingertoppskänsla då det hettar till. Analyserar varje moment av matchen, och översätter den kunskapen till väl valda ord, viskandes i örat på spelaren på väg in på isen.

50000 gånger pengarna.
Nej det räcker inte. 5000000 gånger pengarna.

wille: Tror inte LHC släpper Melin, det är ju inte så att han gjort en dålig säsong direkt, och de vill nog ge honom och laget en chans under en vanlig säsong utan strejk. Så han kan vi nog glömma. Min favorit är numera Tommy Boustedt. Han står i 10.00 gånger pengarna.

Pappa Hossa i 8 gånger pengarna och Pirro Alexandersson i 30 gånger pengarna.

wille: Han är väl fortfarande under kontrakt med Linköping. Har för mig att han har ett år jkvar. Fast i sanningens namn undrar jag verkligen om han vill tillbaks ut på isen och lira i någon kedja.

« · 529618 · »