Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 559709 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Äntligen går laget på is!
Anders i Budum:

Om ni släpper in 0 mål på hemmais skall jag gå naken till Mora ;)

Varför var inte Harri, Ross, Djos med på isen? Skall inte tränarna vara det?

mattias - 74: Nej..jag är aldrig ironisk..

Anders i Budum:

Haha ironin flödar :D

mattias - 74: Det är klart jag kan. Calle på blå, då är det klart. För övrigt tror jag inte vi kommer släppa in ett enda mål på hemmais, det såg stabilt ut i kassen.

LEKSING1977: Var du i Furudal? Ni har väl inte någon hall än...

mattias - 74: mycket snack....och lite verkstad

Anders i Budum:

Mora, going for gold 2006? Det kan du lova efter bara 1 isträning, WOW ;)

Metal Guru: Var själv på våran första isträning idag. Klart det är kul att se när laget går på is för första gången.
Mitt inlägg var inte menat på allvar.

Nalia: Precis! Du verkar ha fattat ! Är precis hemkommen från ispasset! Spelarna verkade tycka det var ur skoj att vara tillbaka på isen. En rolig och intressant upplevelse att få se de nya lirarna. Mora, going for gold 2006!

Portello:
Vi skulle kunna diskutera Fåsås-marschen som en av årets höjdpunkter, men då skulle en utsocknes som Portello förstå ännu mindre.

Men den höjdpunkten har väl slutligen fått nådaskottet av helgdagsreformen, eller vad säger ni som är på plats?

Portello: ..är man hockey freak och har gått och väntat på den nya säsongen med spänning är det riktig höjdpunkt när nya laget går på is för första gången. Visst det finns mycket annat skoj, men här diskuterar vi hockey och inte midsommarfirande.

Portello: Tycker att känslan av att säsongen börjar närma sig kan räknas som en av de stora på ett år^^

Anders i Budum: Om första isträningen är en av årets höjdpunkter så händer det inte mycke roliga saker.. :)

Klart man skall dit å kika! En av årets höjdpunkter!

Dino: Calle på blå! Kanon!

Dino: Självkart att man måste dit och titta! Nu känner man att det snart är hockeysäsong igen! :D

Dino:
Jag ska dit :D Man måste ju se hur det går för dom på is :P

Äntligen går laget på is!
Så var det då dags för våra iskrigare att äntra densamma....Ispremiären sker ikväll klockan 19.45. Är det nån mer än jag som ska dit och kika på de våra? Snacka om att det börjar närma sig nu..... Härligt!!

Sv: Lockouten är slut
Ja visst, det beror på vad jag menar :-)

70 Rodrigues:
Vi försöker slå HS-rekord i att 'divergera bort från ämnet'.
Vill du hjälpa till?

Vad menar ni :-)

Anders i Budum: Vad menar du?

Db_04: Vad menar du?

mattias - 74:

Det kan säkert vara så. Jag tycker ändå att det är amerikaniserat trams.

mattias - 74:

Känns som att det redan har diskuterats...och diskuterats igen...och igen...och igen...både här på HS och på andra ställen.

mattias - 74: för mig kvittar de i alla fall....tur att inte BHF håller på me de :)

Knogen:

Majoriteten här på Hs vill nog ha kvar nationelasången! iaf om du frågar mig? kanske läge att ha en omröstning om det i någon GB!

mattias - 74:

Jag är nog klart benägen att hålla med Liljegren där. Har aldrig förstått vitsen med att ha nationalsången inför varenda jämrans match. Det är väl en sak om man kör den i internationella sammanhang, eller möjligen i en finalserie. Annars är det enligt mitt förmenande bara ytterliggare ett importerat trams från det stora landet i väster, och vare sig särskilt svenskt eller gammalt. Det är väl ungefär lika svenskt som halloween, om man säger så.

Jag läste en krönika i en av landets större tidningar en gång där skribenten ondgjorde sig över detta löjliga påfund. Han fortsatte dock med att om man nu tvunget ska ha nationalsången så ska den åtminstone sjungas rätt. Han syftade på en AIK-match på Råsunda, där Tommy Nilsson bjudits in som sångare, och där herr Nilsson tydligen skall ha sjungit "Ja, jag vill leva jag vill dö i Solna" :-)

83 Liljegren:

Skall vi slopa nationalsången ?? Motivera varför vi skall slopa det mest svenska vi har efter falukorven :D

Db_04:

Haha :D klockrent

Anders i Budum: Stackars Färjestad....

83 Liljegren: Va?? Varför slopa den? Den hör ju till, och är det Svenskaste vi har. Nä, Matal Guru, nu är du ute och cyklar. Om det skall göras några ändrigar är det i så fall att införa tvådomar system Det skulle gynna hockeyn och de som verkligen vill spela rent och hårt.

Metal Guru: Likadant med nationalsången, slopa den samtidigt som derbygrupperna.

El Aka Ali:
Kan inte du bara citera mig nånstans i denna tråd, där jag svamlar loss om hur derbygrupperna bildades - så att jag kan förstå dina inlägg?

jaha. jasså, El Aka Ali:
så vart vill du komma?

Metal Guru: Vad jag menar är, att hade du varit insatt så visste du varför derbygrupperna en gång, med bred majoritet infördes. Nu tycker nog de flesta att desamma är överflödiga.

El Aka Ali:
har jag överhuvudtaget ödslat tid med att med egna funderingar försöka förklara varför derbygrupper finns i den här tråden?

El Aka Ali: Kan tillägga att hade avstånden geografiskt ingen betydelse så hade det inte funnits derbygrupper.

Metal Guru: Försök inte att vrånga till det hela. Är du insatt så vet du. Punkt slut.

Ööh, El Aka Ali:
varför borde jag ha proklamerat din förklaring på varför derbygrupperna finns?

Metal Guru: Kan det möjligen hänga samman med att vissa lag tjänade ekonomiskt på att spela många derbyn. Som t.ex. Djurgården, AIK, Leksand och Brynäs? Ev. kan du också till den gruppen lag räkna Färjestad och Frölunda. Starka ledare, stark ekonomi ger ekonomiskt starka lag. Grundstenen för att långsiktigt kunna dominera hockey-Sverige. Men allt det här borde du vetat utan att fråga?
Observera ?-tecknet.

Anders i Budum & Poffa:
Jag gissar att den gode AD menar att eftersom NHL alltid haft derbygrupper (fast under andra namn som conferensesr och divisions) så måste vi ha samma sak i Sverige.

AD: Ja, jag vill åxå ha en förklaring, tack!

AD:

Det där vara bara ett ord. Dessutom är det intressant att veta vad NHL har med elitseriens derbygrupper att göra. Förklara gärna.

Anders i Budum: det stavas med tre ord: NHL

Nä det enda rättvisa är att skrota dessa derbygrupper. Det måste väl vara absolut rättvist om alla möter alla lika många gånger. Jag kan inte fatta vitsen med att ha dessa grupper.

Metal Guru: Nej, men bor man i en skog nånstans i södra Sverige och kommer på idén att starta ett hockeylag får man väl skylla sig själv eller hur? Det finns väl ingen sportslig fördel med att behålla grupperna ändrar man på dom däremot kommer mer folk och det blir bättre stämning.

83 Liljegren:
jag tror inte HV tycker att de gynnas speciellt mycket.

bortsett från det,
vad är nu den sportsliga fördelen med att behålla derbygrupperna?

Metal Guru: Det skulle väl gynna alla att omfördela derbygrupperna enligt förslaget?

« · 559709 · »