Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 562152 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bloggen
Forzlund: De vare inte.....är väll bättre för svensk hockey att svenska medelmåttor får chansen....

Vilka stjänor har mora?
Peter Fabus kan vara en
Jarno Kultanen....

vilka fler?

Db_04: Lät ju nästan rasistiskt, MIK har nog större bredd och fler stjärnspelare än vad LIF har i år, tror ni får det svårt.

Metal Guru: vi har inte sagt nått om de....svarade bara på att er fjolårstrupp var mer intresant....

hellre en svensk medelmåtta....än en utlänsk medelmåtta

Leksand4Life:
Det är tur att Leksand har betydligt intressantare nyförvärv än den där föredettingen Ryder, så att ni inte låter ihåliga i era uttalanden i fiendeland.
:0)

Leksand4Life: lite svårt att jämföra Marco Toukko med Shawn Horcoff :)

Db_04: håller med...

Bloggen: tycker nog er fjolårstrupp var mer intresant.

Såhär lagom till starten av träningsmatcherna går Bloggen igenom truppen, en trupp som ser mycket intressant ut. Intressantare än på länge, men hur bra är den?

läs sammanställningnen, smidjefans.blogspot.com

Sv: Silly Season inför 05/06
nyz: släkten är värst :)

mr big: "Sen får vi inte glömma bort Marcus Eriksson.
Hans namn brukar få de flesta leksingar att darra."

Öh, snacka om övertro! Klart som fan att macke var laddad att möta storebror... Att han gjorde sitt livs match och ett rejält snyggt mål mot ett håglöst Leksand betyder inte att han på nåt sätt är fruktad bland oss Leksingar - våra största fiender finns bland oss själva

Metal Guru:

Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Db_04:
Mot vilket annat lag som helst hade det nog gått, men inte mot den Svartgula Döden från Norr.

Metal Guru: Var väll en hel del sk Leksandsfans som krävde förlust den matchen.....bland annat en av dom mest kända

Db_04:
Jag undrar om det inte var SAIK som med sitt årliga genomklapp missade ES den gången. Som så många andra gånger.
Så om Leksand hade lagt sig platt mot isen i den matchen, hade ett gäng gulsvarta legat ännu plattare...

Db_04:

Åh, just ja. Glömde ju det månatliga tacket:

TACK LEKSAND!

....för att ni gjorde er förbannade plikt som professionell idrottsklubb.

mr big: Tror inte en enda darrar av hans namn...visst han gjorde ett riktigt snyggt mål i kvalserien.... men utan Leksands hjälp mot SAIK hade ni också spelat allsvenskan förra säsongen.

Db_04:

Sen får vi inte glömma bort Marcus Eriksson.
Hans namn brukar få de flesta leksingar att darra.

Vem mins inte när han skickade leksand till allsvenskan.

Fast å andra sidan så vet ju hela sverige vad som låg bakom leksands Hjärnsläpp.

mr big: i din fantasy dreamworld kanske

Db_04:

Du kan ge dig fan på att simme är bättre än kalle sten.

Stigsson: vänta me att säga nått så kan Mr Big läsa va som skrivs i Mora Tidning. De kanske är Micke Simons som scoutat denna back ?

mr big: Ja det är nåt som jag vet nånting om!

MrAce:

:)

Jag vet inte riktigt, jag har två pekfingrar, och när jag ska peta i näsan vet jag inte vilket av dom jag ska använda så det brukar bli båda samtidigt.

:)

mr big:

Var det inte en finne nyss, hur ska du ha det nu? :)

Db_04:

Jag misstänker det , Det här kommer från en källa som brukar ha rätt, sedan får vi ju hoppas att det är nåt att hänga i gran också.
Att det är en landslags back betyder ju inte att han är super bra.

mr big: de lär du få veta inom snar framtid :)

Stigsson:

Jag hörde rykten om en Lettisk Landslagsback igår, någon som vet nåt om de????

Sv: Mika Strömberg till Mora?
83 Liljegren:

Vad gäller moras forwards så har vi ett par ungtuppar som måste visa att dom plattsar, annars lär dom nog bli utlånade illa kvickt.

MrAce: Jag har för mig att ja sett han sitta på bänken en hel del matcher tillsammans med den gamle AIK ikonen Rickard Franzén som troligen ska lira i ASIA League nu

Db_04:

Vet faktiskt inte riktigt, vet bara att han vart "synda-bocken" i kvartsfinalen mot Frölunda. Jaja men han har vart registrerad för 44 matcher då iaf, en mer än Simme, betyder det att Mika är bättre då kanske.. Nej just ja, inget häcklande nu nej.

Stigsson: han var reggad för 44 i ES och 12 i Slutspelet...ja syftar på istiden....

Db_04: 44 matcher.

MrAce: Spelade han speciellt mycke i fjol?

När det gäller andra spelare än Mika så kan vi väl återgå till silly-tråden.

83 Liljegren:

Du ska inte tro så mkt du heller, lugn det kommer nog snart en center.. : )

Troligen hamnar Mika i Södertälje, de verkar vara de enda som är intresserade av att betala en hut lön till en kille som haft tre hjärnskakningar.

Dino: Inte en chans han går till Mora. Ni verkar ha flest kontrakterade forwards i elitserien, så jag tror inte ni skriver med en till. Dessutom kommer Edmonton signa honom vilken dag som helst...

WarhawK:
Dock kan du lägga till Marty Resoner till listan , men såg 6-7 forwards som tar en plats säkert av dom forwards .. sen mest farmarlags lirare

Dino:
Men långt från alla av dom är ju aktuella för spel i oilers så hoppas inte för mycket

Dino: Sorry, glömde länken.....

Horcoff är fortfarande inte under kontrakt hos Edmonton...... Och de har skrivit kontrakt med 17 forwards nu....... Lugn bara han kommer hit!

Dino: Japp och våran nya back som inte är tung kommer imorn :)

Db_04: Efter att ha sett alla internmatcher så är det nog bara att inse att pierre kommer försvinna.. han håller inte.. men bland forwardsen blir det svårare att gallra någon.. #78 har ju inte visat att han kan varken åka skridskor, passa eller göra mål på dessa internmatcher.. straffmissen idag när han inte ens träffade mål talar sitt tydliga språk.. Westerling rör ingen för dom vet han går sönder, så jag antar han åker ur truppen efter några träningsmatcher när han fått smaka på plexit.. Granström och Gudmundsson tycker jag ser ut att vara klara.. dom gör inga fel! Jensa har sett blek ut, inte synts nämnvärt..

mina utröstningsröster faller på pierre, #78 och Westerling

Db_04: Ja backsidan ser oroväckande tunn ut.... Men vi får hoppas att det fylls på kommande vaeck/veckor. Ross Lupachuck kommer väl till Mora i helgen, eller?

Anders i Budum: Ni behöver minst en back också....Ni har bara 7 backar varav minst 1 måste ses som ett högst osäkert kort (Pierre Johnsson)....

Skogs tror ja får de lättare han var bra i NH90

Db_04:
om jag inte är felunderrättad så har det även funnits blåvita våta drömmar om Shawn, och hade den drömmen gått i lås så hade magnituden på bomben fått skruvats upp en tiopotens...

Alisandali: Ja..han verkar vara en medelmåtta spelare..

Db_04: ..men back..kan det verkligen stämma? Vi behöver ju en första center?

Metal Guru: jo de är så.... men de är väll för att alla moringar drömmer om Horcoff...

Metal Guru: Nä?

Db_04:
jag säger ju bomben bara är illasinnat rykte.
ju.

Alisandali: Vettetusan om man kan kalla de bomb överhuvutaget

« · 562152 · »