Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 715882 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen 06/07
Mike Skinner: Det hade ju räkt med 1 spelare från juniorlaget. Nu har dom tagit upp 3 styckna från juniorlaget.Som det känns nu hade det varit bättre om dom hade värvat istället

horcoff: Är Smrek klar?

Truppen: Nu har vi bara Ross L. att ängslas i, skulle inte han få något NHL kontrakt och vill spela i Sverige så tror inte jag att Mora kan matcha andra ES-klubbar, för han lär väl stå högt i kurs.
Angående Wessner vet man ju inte om Simons har tänkt att han skulle spela "gratis", eller om han fortfarande kramar ur en Tjuga till en 50-lapp först som nån sa ?

Mike Skinner: ja de är helt rätt å lyfta upp dom å ge dom chansen men ska dom spela så ska dom förtjäna de också....

Db_04: Ok. Tycker ändå det känns jävligt positivt att vi hämtar upp spelare från J20. Hult och Danielsson borde i alla fall våga ta för sig lite, de har ju varit stabila spelare i J20 så vitt jag sett.

Mike Skinner: Cedergren är ganska liten... han är dessutom född 88 så han får nog begränsat med speltid

han va så ung senast ja såg han på den tiden han spelade i Borlänge..... men en talang har de alltid varit...ganska offensivt lagd back om ja inte minns helt fel

Tillbaks till Truppen 06/07:

Hurdan spelare är Cedergren? Kommer han kunna ta en ordinarieplats eller blir han bänknötare? Någon som vet?

mora93: Så om Leksand hade "ägt" Mora nu, hade du hållit på Leksand? Eller?

Så vitt jag förstod uppkom ju hela disktionen pga att mattias - 74 var leksing men skrev här ändå..

mattias - 74: Mora eller Leksand. Mora äger ju Leksand nu

mora93:

Läs längre ner!!

Db_04: håller du på mora då?

Stigsson:

absolut =)

Jag håller med Dino. Som ni vet så är ni alltid välkomna att skriva och debattera i vår GB men när det övergår i rena analyser av L spelare så bör man nog fundera på om man hänger i rätt GB.

Men vem är jag att bestämma över vad ....... vänta nu, det är ju jag som bestämmer så då är det detta som gäller ;-)

mattias - 74: Tyckte bara att det blev lite väl mkt snack om leksingar här inne.....

Db_04: Du var den andra leksingen jag snackade om :)

mattias - 74: ja du ....har ingen (än) men vem vet.....är ju samlare av sådanna så vem vet när de dyker upp en :)

Db_04:

Nu har Mats fått solsting, när dskall du fram din MIK tröja då =)

mattias - 74: vi får väll se....men ja tycker mora är ett riktigt bra alternativ... lungt å skönt å allt man behöver (nästan ) finns ju där... ja skulle dock vilja flytta dalatravet rättvik till mora i sånna fall

Db_04:

Skall du flyttat ill Landet =)

Mike Skinner: ja är me Borlängesupporter är Leksing men div 1 lagen finns inte me som lagtillhörighet :) dessutom snart morabo och då lär man väll dyka upp en hel del i fm mattsson

mattias - 74: Word.

Mike Skinner:

vad vorre hockey utan rivalitet och massa diskusisoner! Förmodligen ingenting!

mattias - 74: Hehe, sant. För mig kvittar det, du och den andra leksingen som skriver här skriver ju ändå rätt vettiga grejer som regel.

Mike Skinner:

Jag lovar dig att jag skojar till 99 %. Vissa moringar tål ju inte att vi leksingar skriver i eran gb

mattias - 74: Man vet aldrig med leksingar... Man tror att de "skojar till det", men alltför ofta menar de allvar... :P

RQT:

Fattade jag också men jag ville bara skoja till det lite =)

mattias - 74: Han menar nog LIF:s GB, prata allsvenska spelare kan ni göra där ;)

Dino:

vad skall jag dit och göra nu? det är ju inte premiär förrän i September!!

mattias - 74: Skit i det! Håll dig på LIF:s arena....

Gidde:

Ja verkligen men men han får väl visa att han håller måttet i As iaf, men har en känsla av att det blir ganska lite med poäng nu när mikkola Karlberg och saarela spelar i leksand men han kanske får karlberg med sig !!

mattias - 74: Då är vi två.

Han gjorde inte en människa glad när han var i MoDo heller.. :-S

Duglig på lägre nivå, usel på ES nivå...

horcoff: Jag bryr mig inte i Kerman, jag bara svarade på frågan om kontraktet :)

Luleå får gärna behålla honom för mig.

Gidde:

Får han gärna göra, det spelar ingen roll om karln vinner poängligan i Allsvenskan! har aldrig haft mycket till övers för PW !!!

horcoff: Ja man får glädjas åt det lilla.....

Gidde: Glöm Kerman. Glad i all besvikelse att inte Smrek gick till Luleå.

mattias - 74: Det är väl bara att riva kontraktet?! (A)

;-)

Dino:

Ni kan få Wallenberg =) Synd att han ritat på bara :P

mattias - 74: Finnarna tror jag Harri har järnkoll på, men däremot ser det ju oroväckande tunt ut.......Määttä, Bruun, Kultanen, Skogs, Johnsson,.......Men sen är det ju bara två juniorer därutöver..... Det måste ju till något mer utifrån.

Skrivt på för två år, tog tydligen med sig tröjan med nr. 6 :=(

horcoff:

Ajdå för er. ytterligare en spelare ni skulle behövt. ser inte bra ut nu på Backsidan! Hur bra är den där finnen ni fick ??

horcoff: Tråkigt! mycket tråkigt :/

F#n ! Då är det klart att Peter Smrek går till Frankfurt Lions.

Något annat.
Har Simons gått ner på "sparlåga"?
Lördags DD,citat:Behövs några fler Utespelare?
Man letar ju alltid efter den där kononspetsen, men vi tar det lugnt nu, det är ingen panik, säger Simons. Så då kan vi slappna av lite ?

Dino: Det kan man säkert, men gratis är det absolut inte.

Då skulle ju själva vitsen med kontrakt försvinna, eller hur?

Dino: Och vilken källa skulle det vara ? Det är mycket man hört talas om-;)

RQT: Man måste väl kunna riva ett kontrakt.....Eller?

mattias - 74: Håller med! Man får ta det som en önskedröm, som nog inte går i uppfyllelse :)

RQT: Som sagt, det går om man är överens:
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,817036,00.html

Men nog måste man anse det som rätt ovanligt...

RQT:

ja man vet ju inte vad som skett där i så fall men jag har svårt att se Luleå släppa honom bara så där.

mattias - 74: Eller klart det går om båda parter är överens, men det låter ju sjukt att Luleå skulle släppa honom utan anledning

« · 715882 · »