Det här känns inte alls bra med målvaktsida..ingen uttalad förstemålvakt,två andre målvakter som ska göra upp om förstaspaden.Känner mig väldigt kluven till de här,bara hoppas oron är obefogad när säsongen väl drar igång.
RQT: han är bra men Ilves ledning har bestämt att dom ska satsa på Tuukka Rask som 1a
Pitkämäki ville antingen inte vara 2a (i år delade på ansvaret men till nästa år är Rask uttalad förstemålvakt) eller så fick han inte vara kvar för att klubben ville låta Riku Helenius vara 2a...
Ge nu inte mig berömmet, jag är bara en ödmjuk tjänare som sammanställt tips från fansen, uppsnappat på gästböcker och via e-brev :)
Kan det vara så att proppen inte sitter i investeringskostnaden utan driftkostnaden? Redaktionen måste inte bara vara tekniskt driven utan dessutom duktiga skribenter. En stab av frivilliga spökskrivare kanske är en del av lösningen?
peo m: Förslaget är ju utomordentligt! Frågan är ju om man vill/kan/har råd med någon som fixar den! Skulle dina förslag gå igenom så skulle vi med säkerhet ha landets fräschaste hemsida!
Ser kanonbra ut Peo. Allt som du nämner bör finnas på nya hemsidan.
Förslag på ny sida är lämnade till ansvariga herrar på kansliet, både av privatpersoner, som har knopat ihop en sida på sin fritid, och "webfirmor" som arbetat fram rejäla förslag. Beslut i frågan drar dock ut på tiden... Det är inte alla som inser värdet med en fräsch och aktuell hemsida.
Souvenirer Svår att hitta på nuvarande hemsida. Komplettera kollektionen. Kan shopen integreras så vi får ETT fönster varifrån man sköter alla sorters köp och bokningar (biljetter, restaurang)? Tydliga köpvillkor!
Resturangavdelning Matsedel, öl- och vinlista, bokningsmöjligheter mm.
Spelarblogg Intressant att kunna läsa spelarnas tankar efter/innan träning och matcher.
"Inför match-artiklar" Med spelar/tränar-intervjuer
Eftersnack Från presskonferens, inte egna intervjuer efter matchen.
Matchreferat Internt författade och personliga referat, ej från TT eller hockeyligan.
Fråga Harri Fans skickar frågor och får svar.
Forum Öppet eller stängt? Endast öppet för medlemmar?
Användarvänlighet Ingen spagettistruktur, inga popups, inga flash-animationer och inga användarovänliga öppningssidor (som exempelvis Leksands sajt), som man måste passera förbi för att komma fram till den riktiga sidan.
Design Färg och form spegla allt det som Mora IK står för: laganda, dalaprägel, kämpaglöd, framtidstro, kultur, tradition, okonventionellt tänkande osv.
Sponsorsamarbete Sidan ska naturligtvis ge exponeringsmöjligheter för sponsorer men viktigare är funktionen man bygger in. En sponsor som kan sälja via Moras hemsida blir nöjd. Integrera virtuella säljytor men utan tunga animationer.
Mediacenter Med bilder, filmer, bakgrunder, skärmsläckare, mm för nedladdning. Skulle vara underbart om man lägger upp "highligts" från matcher, men sånt kanske man inte har rättigheter till.
Historik Beskrivning av Mora IKs gedigna histora, decennium för decennium. Gärna med spelarpresentationer med statistik från svunna tider som är sökbara på namn, position eller tröjnummer. Databas med gamla matchfakta.
Resor Resor i Mora IKs regi skulle kunna vara en inkomstkälla även på Bortamatcher. Bokning och betalning sker via webben. Utomlands är det inte ovanligt att klubbar har vad som i praktiken är ett eget resebolag. Man kanske kunde göra någon form av undersökning för att ta reda på var de flesta MIK-supporters bor och anordna resor utifrån det.
Klubbinformation Fakta och data om föreningen, planer och visioner. Bättre presentation av styrelsemedlemmar, materialare mm. Mer information om FMMA och restaurangen.
Fotomaterial Allmänt gällande för presentation av arenan, baren etc är att professionella fotografer anlitas då deras fotografier tenderar bli betydligt attraktivare.
Mike Skinner: Soling ryktet kom i samband med att de snackades om att LHC försökte göra sig av med han vilket dom försöker Mora & Djurgården är dom lagen som nämnts sen om det är bullshit eller sanning vet jag dock inte... men det kommer från källor inom LHC
horcoff: asse har varit väldigt bra i J20-laget under säsongen. Om han håller i ES är det ju ingen som kan veta, men som 3:e målvakt tycker jag han är självklar.
Wessner ?, nog måste Simons leta efter något bättre, även om Wessner skulle ansluta ? Han är ju trots allt en Allsvensk spelare som drar på sig många onödiga utvisningar. Att dra på sig dumma utvisningar i "kritiska" lägen är inte nåt att ha. Jag tycker Simons gör helt rätt som erbjuder ett try-out kontrakt först. Står väl inte och faller med Wessner, nej fram med en målspottare och två vassa backar. Hur bra är jr.Lars Johansson i målet ? Varför intr try-in.
Ni som skulle vilja ställa några frågor till tränarna eller nån spelare, kan gärna höra av er till [email protected] så ska jag vidarbefodra. Sen kommer frågorna publiceras på www.morahockey.se
Db_04: Det står på elithockey att en målvakt från juniorlaget ska kanske upp i a-laget. Han heter något med Johansson. Vad har ni fått det ifrån? Det står på rykten
Jag har nog bara läst det hos Aftonbladet, när jag tänker efter. Det och Simons utalande, plus allt snack om att just de skulle vara klara, har nog gjort att jag tog ut dem i förskott:)