Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 734616 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora signar Hammerfall
Nalia:

Cans är ju egnetligen leksing men säg inget =)

mattias - 74: Gah...jag må häda eller vara totalt okunnig gällande musik. Men jag tål inte Hammerfall...så den där länken var inte alls något godis för mig :S

mattias - 74: först Robert Kronberg sen Mora :)

Ola:

För er som inte vet vilka Hammefall är kommer här en länk =)

Speciellt för dig Maria =)

Db_04:

Europe är för mig Sveriges bästa hårdrocksband, minns fortfarande när man spelade Seven Doors Hotel på fritidsgården =)

Ola: nog är hammerfall ett av sveriges absolut bästa hårdrocksband om inte det  bästa

Jag har alltid tyckt att Deep Purple varit världens bästa band. När jag såg dem i Solnahallen 1998, var det ett svenskt förband som hette Hammerfall. Så här efteråt så inser jag att det var Hammerfall jag var där för.

F ö tror jag att Ian Gillan håller på Mora.

Db_04: Just det, ungefär precis efter du skrev ditt inlägg blev Hammerfall varäldens bästa band :D

RQT: blev dom det i dag ? :P

Själv föredrar jag AC/DC

MonkeyBoyF: Precis! Håller med till 100% Världens bästa band!! :D

MonkeyBoyF:

Hammerfall = Världens bästa band!??

Ta inte i så du spricker gosse lilla :)

Db_04: Fasen! Jag har alltid tyckt att Hammerfall varit lite småmesiga. När de lirade in en video med damlandslaget i curling så försvann definitivt den sista lilla knuttan av sex drugs and rock n roll från deras image. Men nu måste jag ju gilla dem. Avguda dem! Knäböja inför deras nitbeklädda läderutstyrslar. Hammerfall = Världens bästa band!

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
RQT: Det spelar ingen roll om han spelar med artistskat!Han blir tvungen att bli kvar hela säsongen ändå!Nya regler from denna säsong!

Forever MIK: Mycket berest redan som sjuåring :-)

Forever MIK:
Var du varit????? Var du i, skall det vara

Stigsson:
Var du varit i Argentina och såg fotbollsVM tillsamans med Jocke? Att du var så berest det trodde jag inte :-)

Stigsson: Kommer Hammerfall att spela som play-back eller fast-forward i laget?

RQT: Mitt största minne av Jocke Cans var att han var en jävel på att skinna mig på fotbollsbilder vid VM i Argentina 78, och så vart han skitarg på mig i en fotbollsmatch mot ett rivaliserande gäng i Utmeland när jag som målvakt inte fattade skillnaden mellan en utspark och en inspark. :-)

Db_04: Haha! Nu längtar man ju ännu mer till första hemmamatchen. Kan bli mäktigt!

RQT: ni kan ju testa att använda dom som de ? ´´Hammerfall rockar skjortan av Brynäs´´

Db_04: Hehe trodde ett tag att Simons hittat en ny forward med namnet Hammerfall :P

RQT: ja va lite småhäftigt...kul när lag jobbar med sina intron

Db_04: Coolt! :D

Mora signar Hammerfall
saxat från Hockeyligan 
Mora meddelade på måndagen att man man slutit ett avtal med hårdrocksbandet Hammerfall. Avtalet innebär bland annat att Mora kommer göra entré till ett special komponerat stycke skrivet av Hammerfall.

Mora IK har skrivit avtal med hårdrockande Hammarfall den kommande säsongen. Dalalaget kommer att göra entrè till sina hemmamatcher till ett special komponerat stycke skrivet och spelat av Hammerfall samt att bandet kommer att profilera sig med reklam i FM Mattsson Arena.

Sångaren och en av grundarna till bandet Joacim Cans har sina rötter i Mora och är ett stort fan av Mora IK.

I Moras hemmapremiär mot Färjestad 21 september kommer bandet att finnas på plats i FM Mattsson Arena.

mattias - 74: tror ingen har missat de :) Slöddertälje ledde mot CSKA efter 2perioder

Db_04:

CSKA slog Bajen med 10 - 1 =)

RQT: Jag förstår precis hur du menar.
Jag gillar också deras sätt att spela, de har mycket att tillföra svenskhockey.

Men jag tror inte att chansen, just nu, är stor nog att vi kan få en med all den klass, som alla tycks önska.
Varför inte nöja sig med det man har, troligen så kommer det inget bättre, på ett tag iallafall.
Dessutom är laget, som vi nu har, mycket bättre än i fjol.
Det enda som vi möjligen kan sakna är hjärta för klubben,
den platsen vill jag att Backen ska fylla, det oroar mig.
Det är just den känslan som kan banaväg,
och få en brokig skara utlänningar att fungera som ett lag.

RQT: Ja Ross ville säkert ha bra betalt....

MIK 7-1: Jag underskattar absolut inte vårt lag :) Tror jag, men en transatlant skulle inte skada. Nu när det finns möjlighet att plocka över en sån.

Db_04 & RQT: Troligen blir det en trans till,
kanske en sista sekunden chansning som förra året.

Det låter fortfarande "ack, ack, ack, Daniel Back", från min sida.

Glöm nu inte bort att Brendl blir nästa års skyttekung;)

Underskatta inte det vi redan har...

Db_04: Precis, i vilket fall väntar vi på MIKs sista värvning. Jag hoppas lixom Horcoff, att det blir en spelare med Horcoff-stil :P

F.ö är det enorma summor Lupaschuk ska ha krävt, om det stämmer eller ej låter jag vara osagt, de summorna kommer varken Brendl eller Blatak i närheten av. Det är då ett som är säkert det.

RQT: ja tror ni får punga ut en del för Blatak, Brendl t.ex

Back har va ja vet bara tryout om han ens har de :)

Db_04: Tror inte Back får/har mer än ett try-out-kontrakt. Det sägs att det letas febrilt efter en toppspelare, en transatlant som kan gå på artistkontrakt. Man har ju spart inte bra mycket pengar när man tackade nej till Ross. Han blir nog en utav de bäst betalda spelarna i ES iår

RQT: ack ack ack Daniel Back ? eller hur var det de gick?

RQT: Ja det gör vi , jag hoppas på en
spelare som är lite horcoff typ!!

Db_04: Möjligt, men vi väntar fortfarande på vårt bästa nyförvärv :)

RQT: vi få se i vår :) ja lovar Tero kommer va bäst :) finsk sisu  och ingen slö tjeck

Db_04: Blatak! :O

MIK 7-1: ah den länken va bättre :)  Kronwall skulle nog vara betydligt högre om han inte vart skadad men whatever....

Nog platsar han kanske........men hade ja vart Bengt-Åke G. och haft tillgång till alla svenska backar så skulle ja ej ta ut lilja... men men

Ska bli kul å se Tero Määttä ....de är nog er bästa värvning hitills i år

Db_04: Intressant hur mycket Lilja klättrade på listan.
Som du kanske vet är Liljas styrka inte att göra poäng.
Han är en mycket defensiv back, om han gör poäng så har någon gjort ett fatalt misstag.

Med andra ord, han låg på en 132:e plats i backarnas poängliga.
Men eftersom han har helt andra kvalitéer, skuttade han upp på en 33:e plats i rankingen.
Alltså, han rusade förbi 100 backar som gör mer poäng.

Rätta mig om jag har fel, men nog platsar han i 3kr:)

Db_04: Du har helt rätt, fel av mig:(

Håller med om Kultanen, men tycker att Skogs ligger strax efter.
Kultanen lyckades bättre offensft än Skogs.

Nu ska vi rätta till en sak...
Lilja är rankad 33:a i NHL! Av ca. 300 backar.
Det innebär att han är 3:e bästa svenska back i NHL!

Detroits 4:e bästa back, Sämre än Chelios (27:e),
men bättre än Markov (83:e) och Kronwall (204:e).

Han är bättre rankad än t.ex.
Sami Salo, Rob Blake, Steve Staios, Henrik Tallinder, Mattias Ohlund,
Marc-Andre Bergeron, Kimmo Timonen, Mattias Norstrom,
Darius Kasparaitis, Sheldon Souray, Pavel Kubina, Brian Leetch,
Adam Foote, Aki-Petteri Berg, Daniel Tjarnqvist, Dick Tarnstrom,
Kim Johnsson, Christian Backman, Niclas Wallin, och Tommy Albelin.

Db_04: Rykten rykten!!!!!det är mycket surr

immelmann: ne de var nog Rindell eller Atvars som var tvungen att gå ... klubben ville ha Rindell kvar så då var Atvars tvungen att lämna... ja hörde nå rykte om att Atvars tyckte att Kultanen var favoriserad.

Vet inte om det stämmer men Kultanen var er bästa back i fjol enligt mig....

RQT: jo men det Mik 7-1 länkade till var statistik

Brendan Shanahan sa väl att den enda han skulle gå ut i krig med var Andreas Lilja, det är väl ett bra betyg om något!

Db_04:
tribuntovs och rindell kom inte överens. han blev "sparkad" redan innan OS så att han skulle spela i mora 06-07 var aldrig ett alternativ.

Db_04: Hmm, ranking har väl inget med poängskörd att göra. Är Lilja RANKAD före Markov och Kronwall så är han bättre än dem. Det är just det ranking är till för, om det nu går att särskilja jämnbra hockeyspelare med olika roller åt.

MIK 7-1: rankad? du menar att han gjorde mer poäng än dom du nämnde?

Jag är ingen stor Liljasupporter varken då han spelade för MIF , Sverige eller Mora...men kan hålla med om att han vart bra i Detroit säsongen som gick... men bättre än Kronwall , Markov  är han inte.....

MIK 7-1: Nog platsar han i 3 kr, ingen tvekan om det. Frågan är väl hur det går för Detroit.

Db_04: Tja, kanske lite:)
Han är Detroits 4:e bäst rankade back, och rankad 132:a
Före t.ex. Chris Chelios, Danny (Daniil) Markov (157:e) och Niclas Kronwall (174:e).

Lilja har bättre ranking än t.ex.
Dick Tärnström, Niclas Wallin, Aki-Pettri Berg, Tommy Albelin och Darius Kasparaitis.

Lilja gick in på en 16:e plats i backarnas plus/minus-liga.
Med Lidström (rankad 1:a) före sig, som enda svensk, på en 12:e plats.

« · 734616 · »