Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 748444 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongen 06/07
MIK 7-1:
Det räcker inte för att han ska kunna uttala sig om vinterMora,
se Lex Mattias -74 i wikipedia.

Metal Guru: Pitkämäki har inte varit här en vinter,
men en vinterdag eller två.
Han var båsöppnare här den 22 februari i år.

Sv: Mora Cupen
mattias - 74:
Du menar DalaChark - eller Korven, som vi så passande brukar kalla honom då vi är lite casual på fredagseftermiddagen?

Sv: Mora Cupen
Db_04:

Ser att knogen är med i Emils blogg =)

Sv: Truppen 06/07

Db_04:
Anders Bastiansens moderklubb är IF Frisk Asker från strax utanför Oslo. Det betyder att han har närmare hem - alternativt är uppvuxen närmare Mora - än om han kommit från Jönköping eller Önsköldsvik.

Varför skulle han räknas som 'sämre' än exempelvis den nye Leksingen Gabriel Karlsson, ursprungligen från HV71?

mattias - 74:
Har du checkat om Pitkämäki varit här någon vinter än?
Om inte, kanske han inte heller ska uttala sig om vinterMora. Däremot är det väl belagt att han varit här en sommar, varför sommarMora går utmärkt att referera till.
Rekommenderar att du återkommer i frågan i april.

mattias - 74: Det trodde jag med, men jag håller med honom;)

Citerar från DD

Tips från Vehanen
Innan han skrev på för Mora fick han en del information om klubben från Petri Vehanen.
- Han berättade allt jag behövde veta, det var bara att slå till.
- Mora är en liten ort som jag gillar, speciellt sommartid.

MIK 7-1:

Läste i DD idag en artikel om era 2 finska målvakter, Pitkämäki fick frågan om vad han tycker om Mora! Det är en fin liten stad speciellt ppå sommaren svarade han haha! Trodde man spelade hockey på vintern ja !!

Ser att antalet biljetter till MIK-FBK, hemmapremieren, krymper ganska snabbt.
Både tror och hoppas på fullsatt.

Db_04: Det jag reagerade på var att du drog upp Lavins som spelmässigt var en av våra tre bästa backar förra säsongen.
Nej förlåt vad dum jag är det står ju inte i Swehockeys databas.

Stirra dej inte blind på statistiken.

mattias - 74: mjo antar du har rätt där

Db_04:

Han blir putt oavsett vem man sågar, fråga mig! =) hehe

Bissett19: men vi säger L-E Spets då om du blir putt när man klagar på lettländarn

Bissett19: ja har sett han ett antal matcher på tv .... ett par gånger live både hos er och när han lirade i gnaget

Db_04: Ursäkta Statsnissen, vad vet du om Lavins egentligen??

mattias - 74: ja gnäller inte på spelare som kallio och pirnes....

däremot på sånna här dussinlirare som Pentikäinen , Lavins , Bruun med fler...

Ola & Gurun: ja tyckte de va fel me 12 och jag tycker de är fel med 8 också men vad ska man göra? inte jag som är sportchef och värvar dit dom

Sivasn: det har inget med Mora å göra de där.... de spelar ingen roll vilket lag som gör de

Ola:

personligen så tror jag DB innerst inne tycker att det är åt helvete med alla dessa utlänningar i ES och det gör även jag men så länge de är bra så spelar det mindre roll om de hjälper klubben man håller på! Minns ju ryder och Hossa b.la

Ola: Ja trodde Db_04 hadde blivit Moring vid det här laget de känns som de e på gång ialla fall men kommihåg Db_04 att det är en lång resa att bli avprogramerad

Db_04:
Förmodar att du tycker att Leksands senaste värvning är helt felaktig. Ni är ju uppe i åtta utlänningar nu.

MIK 7-1: Vissa verkar ju ha hjärta för klubben redan första året som TUOKKO.Men annars håller jag med

Db_04: För min del är "riktiga" MIK-spelare från orten, MIK som moderklubb eller från MIK:s J20.

Resten är utfyllnad men kan godtas efter många säsonger,
och kan då nästan räknas in i gruppen "riktiga".

Det är dessa "riktiga" som jag går för att få se.

De andra spelara har det ingen som helst betydelse var de kommer ifrån.
Men det är lättare att komma ihåg utländska namn,
poblemet är att det inte alltid går att uttala dem.

Med andra ord, spelar antalert utlänningar ingen roll,
det är antalet egna, "riktiga" MIK-spelare; som spelar roll.

Db_04:
Så på vilket sätt försökte du påverka Leksand under förra året att behärska sig i sina värvarorgier utomlands?

Metal Guru: nej ja gnällde ganska friskt på leksands alla också......

Jag tycker en gräns på 5 är lagomt men det tycker inte ni moringar punkt slut.

Db_04:
Ni hade tretton ytlänningar i er slutrooster förra året.
Det var väl helt o.k, förmodar jag - det är ju någon känslig gräns där mellan 13.2 och 13.6 där allt tippar över till "förstör för juniorerna/förstör för svensk hockey/förstör i största allmänhet"?

Db_04:

Vad tyckte Leksingarna om förra året?
Alltså innan man på allvar parkerade sig på rock bottom.

Db_04: Väldigt snack om det där med utlänning , Vad är en utlänning? Att definiera detta torde då vara på sin plats. Ta exemplet Åland, en ö som sedan 1918 tillhör Finland men är med sitt svenska språk och traditioner mera svenskt en Sverige. . Definierar man språk och kultur som svenskhet så är Stockholm snart inte svenskt eller rättare sagt bara delvis svenskt , man kan bara titta sig omkring minareter och hucklen vart man än vänder sig.

horcoff: finns många fler som tycker så :) tillåme en och annan moring

horcoff:

du såg ju hur det gick för den gode Ulf Samuelsson i Nagano =)

Db_04: Låt det vara ditt eget problem.

Stigsson: hehe jo, sen hur seriös man varit där är väll en annan sak :) inte bara metalgurun som kan va ironisk :)

Men ja tycker de är helt åt h*lvete med 14 utlänska spelare i truppen vilket ja står för.... sen att Eric J är svensk och lirat för Tre Kronor är ju bara fakta :)

Db_04: Tänkte närmast på din tidigare inställning i frågan. Du har ju varit benhård på din linje i tidigare diskussioner.

Stigsson: nja frågade så jag inte kunde ha några argument :) ....hörde att en annan kille med dubbla pass kunde vara aktuell för svensk hockey... Jonathan Hobson (Can/Swe) men vilken klubb lr nivå fick ja ej veta....

Db_04: Dubbelt från födseln. Sorry, jag vet att det inte passar in i dina argument. ;-)

Stigsson: en fråga....har Eric J alltid haft dessa dubbla pass eller sökte han svenskt medborgarskap i fjol?

mok: Diskussionen har uppstått eftersom systrarna är lika svenska/osvenska som vår Eric Johansson men i deras fall så tror jag inte det är nån som är tveksam eller skulle tvivla.

Dino: Så dom är amerikanskor trots svenska föräldrar och svenskt medborgareskap?

Stigsson: Var det på SF som det ökade på andra lag samtidigt ?

Yetman ledig.

Stigsson: Finns det någon i detta avlånga land som klassar systrarna Kallur som utlänningar? De är ju lika utländska som Eric Johansson..... Födda i Nordamerika av svenska föräldrar, med dubbla medborgarskap som följd. De hade ju rösträtt i det senaste Amerikanska presidentvalet.... En amerikanska som vann 100m häck vid Friidrotts- EM häromsistens.....Coolt!

Stigsson: Frågan är väl också hur de ska lösa de tekniska problemen.... Vem ska få rösterna?

Stigsson:

Jag undrar om dom är smarta nog att inse att dom har något fel på omröstningen... :)

MIK 7-1: Undrar hur länge dom ska låta omröstningen ligga ute innan dom upptäcker att dom har tekniska problem :-)

sold: Trevligt:)
Svenskafolket tycker att Mora IK har chans att hem SM-guldet;)

Omröstning på svt.se
Vilka vinner SM-guld i ishockey?

Färjestad 12% (311)
Luleå 12% (305)
Malmö 12% (305)
Modo 12% (305)
Mora 12% (305)
Frölunda 11% (287)
Brynäs 9% (215)
HV71 7% (173)
Djurgårdens IF 4% (104)
Linköping 4% (100)
Skellefteå 2% (60)
Timrå 2% (52)
Totalt antal röster: 2522

GävleLasse: Tycker mig hitta en dold negativ underton i ditt inlägg,
med tanke på att jag vet vart du tippar MIK.
Låt oss säga så här;
Kerman mot Brendel, Lupaschuk mot Jardine och Smrek mot Blatak.

Det är väl nu det är läge att dömma ut något lag.
Senare syns det ju att man har fel.

Anders i Budum: han kanske tänkte ´´nu jävlar tippar ja dom bra så dom inte kan knäppa mig på näsan´´

Tänk att Lasse Anrell inte tippade Mora sist! Undra om han var full när han skrev krönikan eller om han äntligen har fattat att vi inte är ett skräp lag..

Jag är chockad!

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
mok:
Då är vi två. Skönt att vi är överrens.

« · 748444 · »