Mike Skinner: Såg ut att kunna bli överraskningarnas afton, men nu har favoriterna tag ledningen. Kul att Leinonon har assist (!!) till Luleås första och Skrbek gort det andra.
Kunde inte hålla mig, kan inte gå på matchen imorgon (inte hans vara med på matchchatten), så kan väl iallafall starta matchtråden istället. Min vana trogen har jag spelat på Expekt-com, 3.00 vid Mora-seger. Hoppas Moras är sin vana trogen också och vinner över Djurgården.
Alltså, man ska ignorera idioter. Låt Tomas ha sin blogg, vi har motbevisat honom förr och vi gör det igen.
Läste för övrigt en intervju med Ross Lupaschuk idag i gratistidnigen "City Malmö Lund", där han bland annat fick lista de tre spelarna i elitserien som gjorde ondast att möta: 1. Marco Tuokko, Mora IK. 2. Martin Jansson, Mora IK. 3. Jonathan Granström, Mora IK.
Slinger, Massebros: Nu gör det det. Efter lite påtrycknignar så har gästböckerna på Hockeysnack och Svenska Fans kommit in under länkar på nya hemsidan.
MIK 7-1: Skulle gissa på att den gamla statistiken kommer efterhand, är ju ändå ganska mycket information som ska in.
Hade varit jävligt bra om de kunde låna in lite material från mik.se, eller börja publicera historiska artiklar på egen hand. Det är väldigt intressant läsning.
Bonäs norra: Varför brukar MIK få tung start på ES? Förra säsongen fick de möta lagen upp ifrån och ner i året föres tabell. Börja med den bästa och sluta med den sämsta, tills de hade betat av alla lagen, sen var det mer slumpmässigt. Enda undantaget var LIF och FBK första matchen.
Varför alltid få starta med det värsta motståndet hemma? Det blir FBK för tredje gången nu. Å andra sidan så brukar Färjestad få problem i Smidjegrav.
Iår har Mora bara en hemmamatch i de fem förstaomgångarna. Förra året hade LIF tre raka bortamatcher för att de byggde om hallen. Bygger de om i FMM-Arena? LIF gick kanske under på den tunga starten. Gör MIK det samma?
Förra säsongen fick Linköping den lättaste starten av alla, bakvänt MIK:s. De tog sig högt upp i seriesystemet och stannade där, omvänt LIF. Var LHC:s lätta start ett plåster på såren, efter det att två av deras viktigaste spelare blev avstängda i sexskandalen? LHC misste kanske sitt första SM-guld i det ögonblicket. Var Moras belöning att Lilja var med, det motsatta? Mora IK misste troligen sitt första slutspel då, SSK gick om på +4 mål.
Som jag skrev tidigare MIK har 1 av 5 borta, var av hemmamatchen är mot FBK. Många spekulationer blev det, kankse är det bara ödetsnyck, men jag håller med Rindell, "det känns underligt".
Bissett19 & Kenny: Vill inte riktigt hålla med mattias - 74, men jag tycker att dalatidningarna, åtminstånne de senaste åren, har varit opartiska, Senaste säsongen så vägde de över till Moras fördel, med sågning av LIF. Samtidigt som Sexpressen hyllade LIF och pratade om slutspel,
Det är ganska förståligt att så var fallet. Sexpressen tror att det bara finns LIF-fans i hela landet, de skriver för att öka intekterna. Dalatidningarna vet att de har båda grupper i sin kundkretts, och måste vara opartiska och realistiska.
Du är också dum eller också gör du det dummare än vad du är ? Varför skulle de trycka opp en hel tidning bara för att leksand spelar i elitserien! De kommer garanterat göra det om leksand och Mora spelar i Es nästa år men bara av den enkla anledningen att de kommer stå lika mycket om Båda lagen! Nu har ni haft 2 helsidor på Sporten 2 dagar i rad i DD och mer kommer det säkert stå ju längre serien går. Ta vara på de spaltmetrar ni får i Tidningarna ist för att gnälla på Leksand! Men ni är väl avundsjuka en del av er för att en liten by som leksand har mest fans i hela Sverige trots de senaste årens hissåkande som en del av er kallar det och dessutom har ju Leksand spelat 50 år i högsta serien!
Det var 2 sidor igår om MIK samt i dag i DD ! Du menar alltså om Leksand hade spelat i ES så hade Dalatidningarna tryckt opp en extra bilaga om Leksand! Du är dummare än jag trodde i så fall!!
Rolig läsning på HockeyCentralen: "Färjestad tog relativt lätt på sitt genrep mot Mora, och lät tre av sina ordinarie spelare vila, till förmån för en trio inlånade spelare med FBK-anknytning." Det står inget om att Mora Hade 3 ordinarie spelare borta samt att tredjemålvakten stod. Som förövrigt gjorde en god insats.....
horcoff: Alltid roligt med positiva rapporter , hur ser brendl ut i matchsituation? Har bara sett honom träna uti smidjegrav! Köpte expressens bilaga , det enda som var bra med en var lag bilden resten får förpassas till värmeverket på örjanstäppan.
Såg ut att kunna bli överraskningarnas afton, men nu har favoriterna tag ledningen. Kul att Leinonon har assist (!!) till Luleås första och Skrbek gort det andra.
Skellefteå AIK - Brynäs IF 2 - 3 (1 - 0, 1 - 2, 0 - 1)
Färjestads BK - Luleå HF 3 - 2 (0 - 1, 2 - 1, 1 - 0)
Linköpings HC - Frölunda HC 5 - 2 (2 - 0, 2 - 0, 1 - 2)