Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Killarna i randigt ikväll är
HD Alexey Ravodin, Ryssland
LM Fredrik Carlman, Stockholm
LM Tony Carlsson, Västerås
Ryska domare brukar ju vara himmel eller helvete så vi ser fram emot en underhållande tillställning i FMMA. :-)
Elomo - Bogg - Jansson i en kjedja.
Nilssson - Bastiansen - Brendl fortsätter nog.
Tuokko - Simons? - Beaudoin.
Wessner - Huml - Bergqvist ?
Granström
Jardine
Tuokkko - Huml - Bergqvist, skulle ju kunna vara en tänkbar lina.
"Jag vet att hockeyfolk brukar försöka tona ner såna tankar men jag skulle vilja påstå att den matchen avgör vilket av de två lagen som spelar kvalserie i vår. Malmö är självskrivna om inte Percy Nilsson gör ännu mera drastiska panikköp.
Djurgården och Frölunda gör upp om den andra platsen och den tveksamma glädjen i att möta Rögle och Leksand i avgörande matcher."
Fast göra mål på Leksand kan väl vem som helst?
(Sorry, alla leksingar, kunde inte låta bli.)
Vilket avstånd är o.k. för ett normalt genomsnittligt hockeyfan att åka enkel resa för att få se elitseriehockey? 70km?
freppe:
tanken är intressant, men statistiken är felaktig.
det är avstånd och inte kommungränser som gör att folk inte åker på hockey.
Tror exempelvis att en orsabo är mer välvilligt inställt till att besöka FMMA än någon boende i Ulvsjön, även om Ulvsjöbon bor i 'rätt' kommun.
Fast det är kanske svårt att veta var man ska dra gränsen mellan t.ex. Timrå och Modo?
Han har rätt den där stigsson, statistikens mästare. Brendl är en bra skytt helt klart och där skall man utnyttja honom, men att lägga en straff när han har ruschat två ggr 50 meter på 40 sekunder det klarar han nog inte så det där tjänstefelet får nog stå för Rindell det.....
men själv så tycker jag att Rindells "Mittzonsgegga" stinker.
Det värkar inte finnas någon riktig spelide bakom anfallen, jag upplever det mer som kämpa och slit så får vi se vad som händer.
Hur många spelvändningar har vi inte fått emot oss pga. att pucken går upp till stillastående anfallare, som får börja dribbla för att dom inte har nån att slå pucken till?
lite mer taktik och finess hade inte skadat.
Dessutom är det ganska bra att vara vaken vid inledningen av matcherna...
att han var ishockeyintresserad, visste ni?
Lyssnade på Radio Siljan på skogarn till Mora när Spolander sade att det var att begå ett tjänstefel att inte låta Brendl lägga straffen mot Frölunda, snarare tycker jag att de har begått två tjänstefel nu.
med andra ord, tur att det är upp ibland i alla fall då,
Man får vara glad över att Simons faktiskt hittat två stabila målvakter. Det var mycket tack vare Rämö som det blev en pinne. I förlängningen är det däremot en gåta för mig hur Cechmanek lyckades hålla pucken borta från nätet. Där borde MIK knipit bonusen.
Rämö måste vara den största positiva överraskningen!?
Några sekvenser på hockeykväll säger inte mycket.
Ja, nu "brändle" han ett par chanser.
Dagens två mitt-i-magen skott var ingen höjdare. Dock ska han ha heder av att det var just han som kom fri två gånger, att skjuta mål från blå och att sniffa blå är han oslagbar på.
För frilägen och straffar är troligen Bastiansen bättre än Brendl.
Forever MIK: Brendl är en utpräglad målskytt, leder skytteligan i ES med nio mål och har gjort 13 mål mer än näst bäste Moring.
Jo, hur faan kan han välja Brendl?!
HUR ÄNDA IN I H-VETE KAN BRENDL FÅ TA STRAFFEN. Han missade i förra matchen och någon annan borde fått chansen.
Niklas Persson spelade 1-1, jepp självmål.
Förresten var det väl han som inte ville vara kvar eller?
Bonäs norra:
Förmodligen för att han tappat bort alla vokaler hans föräldrar bett honom ta hand om..?
Inte mycket till värme i den bastun...
ps Varför begick Ernst Udet självmord ?
Om du har problem med fiskmåsar, köp dig lite explorer och gårdagens skogaholms och låt dem roa dig istället för att irritera.