Håller med Anders i Budum: Om Kerman kommer tillbaka - vilket skulle vara väldigt trevligt - så skulle även jag gärna se en återförening med Bogg och Eric J.
Och med tanke på att Bastiansen och Brendl verkar trivas rätt bra ihop precis som Nilsson-Jansson-Simons också gör så kanske vi då kan få ihop tre rätt stabila formationer. :)
Ny match nya möjligheter. Denna match är fan, usch...super viktig för oss. Vi måste vinna för att inte halka ner för långt under strecket. Bra försvar samt vara täta i mittzon är två viktiga aspekter som måste fungera. Sen ska ju trissan i mål också! Kämpa på, MIK!
Jag var på plats i Lördags på anfield när Pool förlorade med 1 - 3 i FA Cupen. men som du skriver så sjunger de oavbrutet. Såg också matchen idag och pool blev minst sagt avklädda. Hoppas de gör sig av med den där Polacken i målet han är bedrövlig.
Läste i Dagens Aftonblad att Liverpools fans blivit framröstade som de mest mentalt stablila och lyckligaste fansen i england !
Efter kvällens sura resultat i hockey så varvade man ner med lite fotboll. Såg Liverpool-Arsenal i en match där Arsenal klär av Liverpool, skjuter 7 skott på mål under hela matchen och av dessa sju så gör man sex mål och vinner matchen med 6-3. Med 5 min kvar av matchen det är då det händer. Liverpools fans håller upp sina halsdukar och sjunger för sitt lag resterande tid. Visar att dom stöder sitt lag även i motgång. Precis som publiken gjorde i FMMA när vi fick stryk av mif.
Forever MIK: Jag lyssnade på webbradion medans jag satt och jobbade , de sa att färjestad verkade ha tankarna på annat håll stundtals under matchen, man slängde sig inte direkt för att täcka osv
Skulle snarare tippa på andra substanser. Hur ska man annars förklara att Orsa som genom ett trollslag växer från en by, förbi en köping och landar vid stad?
Jag är inte förvånad. Alla medelmåttor som kommer till oss lyckas vi få fart på, sen sticker de. Titta bara på Horcoff, Cleary, Kerman etc. Det är dags att Simons börjar skriva längre kontrakt än dessa urlöjliga 1 års kontrakt.
Vad gäller Bredl, är nog han en spelare med en del divalater. Han kan inte spela i en klubb där bara pengar räknas. Då tror inte jag på honom. Nä, kollekitvet måste funka, då producerar han. Det finns inte några kollektiv i Europa, där spelar man för slanten..endast!
Stigsson: Ja, och själv så var jag mer förvånad att det inte gällde en omedelbar eventuell flytt till Schweiz. Att han kan vara på väg bort efter denna säsong var ju ett riktigt scoop som absolut ingen hade kunnat räkna ut... :-)
sold: Detta kommer säkert som en överraskning för många av oss, men jag är övertygad om att det är MÅNGA spelare i ALLA klubbar, som kommer flytta på sig.
Jag kan ju säga att jag såg direkt att det var en klockren tackling, utan minsta tillstymmelse till utvisning. Ändå stod jag högst uppe på ståplats. Jag blev följdaktligen fullkomligt vansinnig när domaren blåste för "checking to the head". Detta utan att behöva en enda repris. Det tror jag inte den där sorgliga ursäkten till domare hade behövt heller.
Det som däremot upprörde mig mer var att publikreaktionerna uteblev nästan helt. Ofattbart! Så mycket har jag lärt mig genom åren att jag vet att man kan påverka en domare.
sold: min poäng var att argument av typen "jag såg tydligt när jag kollade reprisen att..." inte riktigt funkar. Domarna ser garanterat också missar när de kollar på repriser, men det får de ju inte använda sig av. Domaren har en enda chans att fatta sitt beslut och blir det fel så blir det. Ja, utom vid de situationer där de får ta målkameran till hjälp förstås.
Om domaren sedan var bra eller inte har jag som tidigare påpekat ingen uppfattning om.
LL: Vi kollade detta eftersom vi ville vara säkra på att han inte gjorde något efter själva tacklingen som skulle rendera i en utvisning! Så var inte fallet och det var en domartabbe utan dess like! I mina ögon så var det denna utvisning som gjorde att Mora missade 3 pinnar!
Stigsson: ja, men det är en annan femma :-) (kan väl passa på att säga att jag inte påstår att domaren var bra, det kan jag ju inte veta eftersom jag inte såg matchen)
sold: "Detta sedan vi kollat på reprisen i datorn som sköter mediakuben ett antal gånger!!!"
Wow! Efter att ha kört bilderna "ett antal gånger" lyckas du komma fram till att det inte ska vara utvisning. Då kommer vi till enmiljonkronorsfrågan: Hur många repriser får domaren se innan han tar sitt beslut?
Fundera noga på den frågan innan du svarar, du får bara en chans att vinna miljonen. Om du vill kan du använda en livlina och skicka ett internmess till Metal Guru och fråga om han vill hjälpa dig med svaret!
Huge: Det var väl på slutet då det verkade som pajasen hade lagt in en tia eller två på luleseger. Oförklarlig utvisning på #78, bortdömd straff/utvisning etc. Han var en katastrof!