Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 884215 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
mattias - 74:
Vet du väl att allt som retar er är apkul;-)

Knogen:

haha Fan vad roligt :)

insu:

"Siljans framstjärt ska det väl vara?"

Nähä du! Jag levererar en favorit i repris från PeO:

Det finns fan ingen stake i Leksand! (se länk)

Sold:
Nu har du allt blandat ihop begreppen. Siljans framstjärt ska det väl vara?

sold:

Förklara vad du menar med siljans avkrok ??

Sv: Truppen 07/08
horcoff: Du hör så mycket?? Va fan?

horcoff: I dagens pappersupplaga av MT säger Simons att man inte pratat med Lill-Eric på länge men att han fortfarande inte är helt avskriven. Dessutom bekräftas att man har/har haft intresse för Juha Lind.

Eller snarare blev kvar i Kärpät.

Anders i Budum: Du hör så mycket, Hyvönen gick väl till Kärpät.

Hörde ett rykte igår att Hannes Hyvönen är på g. Det låter intressant!

Oj,oj,oj..nu är det krig på Luleås hemsida bland fansen!

maztro: Det finns nog gränser för vilka även dom lånar ut till okey om man inte har fast arbete men läxan stars hur osäkert tror du dom tillåter?

mattias - 74: hedberg jaajaa
ska tipsa lundström om smsa låna om det e slut i kistan

Seabiscuit:

Just nu så har Leksand 7 spelare med dalaanknytning så det är ganska bra med tanke på att Leksand inte haft så många spelare med lokal tillhörighet tidigare. kommer tex Hedberg och en back till Lasse Jonsson så har vi 9 :)

Db_04:

Ja sen är det ju faktiskt så att leksand satsar sten hårt på att värva spelare med klubbhjärta ju ;)

+ - någon under säsong om det går dåligt:)

detta är dock inte simons kommentar.

Stigsson:

det har sagts olika. i en tidning har jag läst en forward och 2 backar ien annan 2 forw. å 2 Backar.
+ - någon under säsong om det går dåligt:)

Seabiscuit: Så 2-3 man har helt plötsligt blivit 3-5 nu när det har gått några veckor? :-)

Slinger:

inget att vara orolig över. Mora ska enligt simons bara ha mellen tre och fem spelare till. och ska vi få riktiga klassspelare som vi hoppas att det ska bli får vi nog vänta ett tag.
Den som väntar på något gott!!!!!!!!

Db_04: Det måste ju nån gång ta slut som Leksand har värvat spelare som har kostat mycket pengar,blir nog att ligga aningen lågt skulle jag tro framöver

Seabiscuit:
No worries! :-)

wille:

"Allt som skrivs här är att förknippa med lag!"

Jepp, du har så rätt och våran lag, förlåt VÅRAT lag heter Mora IK :-)

horcoff:
Du menar såklart Renberg gick till Skellefteå. :) Konstig mening annars.

"Och Renberg gick till Luleå. Det trodde jag inte, vad glada de ska bli i Luleå."

Slinger: ja antingen vet de vad de gör eller så håller de på att göra en allsvensk sattsning i all tyshet

Jag tycker att det värvas friskt i alla lag utom i Mora, detta gör mig orolig!
Det är väl ändå inte så att Simons/Arvedsson sitter nöjda?

Äntligen skall man få se hockey i vinter då det är dags att börja jobba i Mora igen!!

sold:
Grabbarna i Lyxfällan skulle inte bli glada...

horcoff: mjo men ja skulle gärna vilja veta hela sanningen kring den övergången.

Db_04: Och Renberg gick till Luleå. Det trodde jag inte, vad glada de ska bli i Luleå.

sold: sen får man ju tänka på att media skriver som dom gör...

Håkan Åman svarar via chatten på just det nu

Det är tre kontrakt det handlar om, sunt ekonomiskt. Media intresserar sig för vår verksamhet, helst om det dyker upp sådan här uppgifter. Man får lov att ha en viss distans till det. Vi gör en elitseriemässig satsning det tycker jag både känns och syns!

Bissett19:

Skitkul

Bissett19:
Haha, ja. Det är väl det enda som kan förklara saken...

Mike Skinner: Leksandslogik vettu;)

sold:
Hm, det där klingar konstigt. Ska Huokko och Karlberg sänka lönen för att Leksand har dålig ekonomi eller för att Petrovicky ska få högre lön? Konstigt.

Först kris sen ytterligare värvningar ner i "kroken"!

Siljans avkrok verkar ha dåligt med pengar!

Knogen:

jag såg smilysen för sent, jag kan inte ändra då jag inte är moderator.

sorry;)

Seabiscuit:

Ironi är inte riktigt din starka sida va? ;-)

Seabiscuit: Hörru du! Här är inget på skoj. Allt som skrivs här är att förknippa med lag!

Knogen:

Ett nytt känsligt ämne märker jag, men du! ta det inte så hårt det är bara skoj.
nu will jag att simons wärvar.

Mike Skinner:

"Är det inte lite dalmål att använda W istället för V också? Weijen, Wåmhus och så vidare? Warför inte wärlden?"

Men vad säger ni människa!!!! :-)

"Världen" och "varför" ska ju inte stavas med w av den enkla anledningen att det uttalas som enkelt v.

Wejön, (weijen, Wäjän etc.) och Wamus ska skrivas med w eftersom det - precis som den engelska motsvarigheten - uttalas med dubbelt w. Fonetiskt skrivet skulle det väl bli ung. [oejön] och [oamus].

Nu skiljer det väl sig lite med vokalerna från by till by, men ungefär så.

Därför inte wärlden! ;-)

Mike Skinner:

japp, tror som du.
Simons kommer med nån wärvning i wärldsklass. kanske någon wm spelare:)

För att återgå till Truppen 07/08 kom jag att tänka på en sak. Vi har just nu 13 forwards under kontrakt, och vi hoppas väl på en förlängning med Lill-Eric, alltså 14. Jag tycker det verkar som att det lutar åt en riktigt bra forwardsvärvning, alltså en i klassen jättebra. Då Brendl försvunnit antar jag att det finns både transferpengar och lönepengar, och vi behöver ju egentligen inte mer än en forward till. Dahlman lär väl inte ligga i samma löneklass som Brendl? Eller? Vi har ju även 8 backar i dagsläget vilket är bra, men även där kanske det kommer en rejäl förstärkning? Blatak kan man väl tro var den bäst betalda backen?

Nej även om det är lugnt nu tror jag att vi har några riktigt bra värvningar att se fram emot.

insu: Det är väl så att Tre kronor har sjunkit något i wärde...... :)

wille:
Förlåt, jag menade hockeywärlden.

wille:
Det beror på att hockeyvärlden (förutom Stanley Cup) har tagit semester i några veckor. Några lag har spelat en träningsturnering i Moskva, andra har satt igång barmarksträningen. Men nu lär Silly Season dra igång igen!

asch, Mike Skinner:
war det så enkelt!

Mike Skinner:

Känns verkligen som att det är dött på hockeyfronten just nu. Jeg menar, hur ofta diskuterar man bokstävers betydelse här på HS? =)

Metal Guru:
Är det inte lite dalmål att använda W istället för V också? Weijen, Wåmhus och så vidare? Warför inte wärlden?

Metal Guru:

ha ha, jag förstår. men så är jag lite till ären också:)

Seabiscuit:
jag var iofs mest förundrad över den kreativa förkortningen 'wm', och försökte klura ut vad den skulle tänkas betyda.

Wärldsmästerskap.

Lite 1700-tal, tycker jag mig förnimma.

Db_04:
Men är det ett världsmästerskap när inte världens bästa lags spelare är med? Jag förstår ingenting.

« · 884215 · »