Mora IK

45277 inlägg · 1669 ämnen

MAtchen igang!

« · 625469 · » Till forumet

Sv: MAtchen igang!
MRMILAN: Vad är det som de/vi aldrig gör? Vinner eller tar upp en domardebatt efter en vinst?
Om Mora aldrig vinner..så undrar jag varit i helsike poängen kommer ifrån? *fundersam*
Och jag vill då minnas att man varit kritisk mot domarnivån härinne...trots att laget plockat med sig full pott i matchen.
Kommentera

Stigsson& Knogen: olyckligt att ditt namn kom med i inlägget, tröck på besvara och raderade ditt namn men verkade komma med ändå! Jag menar inte dig direkt Knogen!! Ber om ursäkt!! Ta upp den debatten nån gång när ni vinner det gör ni aldrig!!
Kommentera

Stigsson:
Oups. Inte ett inlägg på ljusårs tid, sen dundrar du in ett preeeecis före mig :-)
Kommentera

MRMILAN:
Och om du hade ägnat lite mer tid att läsa inläggen så hade du kanske sett att jag inte skyller förlusten på domaren. Även om vi hade vunnit igår hade jag varit kritisk till nivån.
Kommentera

MRMILAN: Om du läser lite nogrannare så upptäcker du snart att Knogen är en av oss som INTE skyller förlusten på domaren.
Kommentera

Knogen:

ja ja det är lätt att skylla på domaren!!
Kommentera

Step:
Han kanske var konsekvent så tillvida att båda lagen drabbades lika hårt (även om jag i min enögdhet kanske tycker att vi fick ett par väldigt billiga emot oss i sista perioden). Annars är det inte särskilt konsekvent att ta utvisning för en förseelse som han släpper 9 ggr av 10. Hur ska spelarna veta vart ribban ligger då?

Men återigen så är det inte Lärkings fel. Det är den här noll-toleransen som gjort att domarna omöjligen kan vara konsekventa.

Dessutom har vi redan kunnat konstatera en till nackdel med noll-toleransen; Precis som i fjol när noll-tolerans infördes blev det plötsligt väääldigt populärt att rasa omkull så fort en klubba fanns i närheten.

Varför kan man inte hitta den gyllene medelvägen? Bort med spelförstörande moment, men med förnuft!
Kommentera

Stigsson:
Så var det ja. Jag minns nu. Vi klappade händerna i förtjusning över att ha fått en utvisning med oss, men fann samtidigt att resten av hallen också applåderade.
Kommentera

Knogen: Klart att det finns moment att diskutera. Lärking var kass, men konsekvent kass. Det var utvisningar som inte var utvisningar och vise versa, åt båda håll, . Det var bara otur att sista felaktiga utvisningen blev avgörande.
Men vid det laget borde MIK redan ha avgjort matchen. Vi förlorade inte p.g.a. Lärking, det var laget som inte verkade engagerade nog, och som verkade trötta och slitna i sista perioden.
Kommentera

Knogen: Tyvärr var inte den "avgörande" utvisningen korrekt på något sätt. Man kunde tydligt se att Leksands spelare höll ett stadigt tag om Atvars klubba och ville att den skulle sitta kvar en stund extra runt midjan. Min första reaktion var "bra han såg att det var en holding the stick" men sedan när Atvars fick åka mot båset insåg jag hur det låg till.
Ska man ha en chans att klara av nolltoleransen så är det nog ett krav att man inför tvådomarsystem.
Kommentera

Step:
Mja, jag kan inte riktigt hålla med om att Lärking inte gjorde några större misstag. Tycker han var väldigt inkonsekvent matchen igenom. Situationer som ena stunden gav utvisning kunde man se en handfull av i ett och samma byte i ett annat skede av matchen.

Däremot kan man inte direkt lasta Lärking för detta. Jag anser att domarkåren ställt till det för sig genom den här s.k. noll-toleransen. Det blir helt enkelt omöjligt att hålla en konsekvent nivå en hel match. Dessutom blir det gärna så att man silar mygg och sväljer elefanter.

Sen vet inte jag om jag är hopplöst enögd, men nog tycker jag att Leksand utnyttjade situationen på ett mindre smickrande sätt. Speciellt i första perioden lade man sig pladask vid minsta beröring. Bästa exemplet på detta var Pajen, som likt en döende svan slängde sig raklång på isen när en moraskridsko råkade befinna sig i närheten. Hela hallen vrålade då. Leksingarna för att de ville ha utvisning, moringarna för att de tyckte att han filmade. I just det fallet genomskådade dock Lärking Pajens Glenn Strömberg-aktion. Men nog skulle han haft utvisning för filmning? Strax efteråt åkte en moring ut för cross-checking. Även där var det den döende svanen som gällde. Leksingen kände klubban, och gjorde ett praktfall á la Tjeckien ner på isen. Jag såg betydligt värre cross-checkingar senare under matchen som inte renderade i några utvisningar.

Lärking var kanske inte särskilt morafientlig i matchen, men tyvärr blev det en högst diskutabel utvisning som till slut fällde Mora. Kanske en korrekt utvisning sett till den noll-tolerans som nu införts, men ändå en situation man såg under hela matchen, t.o.m. i värre versioner, men som bara då och då renderade i utvisning.

De gör det svårt för sig, våra kära domare.
Kommentera

North Shore:
Ursäkta div. stavfel i föregående inlägg. Det gick lite för fort
Kommentera

Stigsson:
Det är lite det som är problemet. Man vet aldrig i vilka sittuationer han kommer att vara kass i!

Vad jag menar är att han är så j-a inkonsekvent med blåsandet så att spelarna aldrig vet var ribban ligger och därigenom blir det krampaktigt och spänt.
Det är nästan så att man, ör varje läge där spelarna är i närheten av varandra, fr man lov att titta på Lärking för att se om han höjt handen för en utvisning eller inte...och man vet aldrig vad det är som styr hans handlande.
Kommentera

mattias - 74: Visst är Lärking kass men han är i alla fall konsekvent och är kass åt bägge håll.
Kommentera

Metal Guru:
En gång är ingen gång. Två gånger... ja, du vet.
Kommentera

mattias - 74:
Tuokko kanske rent av är färjestading, sett med dina glasögon. Och i så fall hade ni vunnit ändå, eftersom vi då använt en icke spelklar spelare.

Gläd dig åt de tre poängen som vi nu skänkt åt er, så er tränartrojka får lite andrum - och kan få vara kvar ett tag till.
Kommentera

robin:

Asså allvarligt.... Lärking var bra igår....

Matchstraffet på Österby är solklart och ingenting och diskutera eftersom många leksingar tycker att det inte var ett skit...

Han missade mycket också men han missade åt båda håll..

b.la missade han hakning av Wallenberg och en slashing av eran gullegris Tuokko som jag anser är es fulaste spelare. Hur kan man spela hockey på det sättet.

Dessutom så var väl jimmie ericssons och vehanens interfernce utv ganska så onödiga :-)
Kommentera

Ääh dudes,
Jag ser det här som hjälp till sämre bemedlade, som ser bra ut i media (vi är storsinta, givmilda, och bryr oss om) men som inte har nån 'impact' överhuvudtaget.

Efterhandskonstruktion? Inte då.
Kommentera

Puppe: Nja, nog tycker jag att vi har kontakt med Timrå allt.........
Kommentera

Helt rätt, men Lärking gjorde inga större misstag. Och vi hade minst lika många lägen att avgöra i PP, utan att lyckas.
Kommentera

Step: Vi fick ju spela 3 mot fem när dom målade eftersom en moraspelare tappade klubban.Rena tillfälligheten.Jag är inte deppad ,det blir SS.
Kommentera

Det var inte Lärking som sänkte MIK denna afton, efter att ha varit på plats i EjEnDala Arena kan jag säga att Mora inte spelade bra i de två sista perioderna. Ängsligt och många felpass. LIF var lika kass, det var tillfälligheter som avgjorde
Mora skulle ha avgjort tidigare, men skärpa och kyla saknades, och när LIFtog över totalt i sista så hände ingenting från båset, timeot kom när det stod 2-1 redan.
Nu är det bara att ta nuya tag!!! spelar MIK som i första, men sätter chanserna så går det bra på lördag.
Kommentera

Blev väldigt lugnt här inne...
Kommentera

Chief:
Vi tänker inte jaga poäng.
Vi tänker rättmätigt inkassera poäng.
Kommentera

Chief: Vi är på gång, vi är laddade vi är tända;-)
Kommentera

Puppe: Äsch då, inte ska ni behöva jaga poäng för att ha kontakt med Timrå inte. Jag är timråit, du kan få ha kontakt med mig så glömmer vi det där med att ni ska jaga poäng va?
Kommentera

Dino: Ok, vi får slicka såren och ta nya tag på lördag :-)
Kommentera

Ingen större förändring i tabellen. Tyvärr tappade vi kontakten uppåt med Timrå.

Aktuell tabell
Pl. Lag Ma V O F GM IM MS P
1 HV 71 23 18 1 4 78 39 39 55
2 Frölunda Indians 24 17 1 6 89 58 31 51
3 Linköpings HC 22 15 3 4 64 44 20 47
4 Färjestads BK 23 12 3 8 59 46 13 40
5 Luleå HF 23 13 1 9 68 55 13 39
6 MODO Hockey 23 9 4 10 49 50 -1 31
7 Timrå IK 23 9 2 12 44 55 -11 29
8 Mora IK 23 8 0 15 47 65 -18 26

9 Brynäs IF 23 7 2 14 45 59 -14 25
10 Djurgårdens IF 23 8 1 14 50 71 -21 23

11 Södertälje SK 23 6 2 15 45 68 -23 21
12 Leksands IF 23 4 4 15 37 65 -28 15
Kommentera

Om Leksand legat under med minuten kvar att spela, hade de tagit ut Lärking och satt in en extra forward då tro?

Nä, det var nog inte Lärkings fel att vi förlorade ikväll. Hoppas verkligen att laget tar 2 segrar mot Djurgården nu. Det känns väldigt viktigt att ta ett kliv bort från strecken där nere.
Kommentera

Dalmas1: Lärking är en sopa!
Kommentera

Matti:
Vi får bjuda på det. Han har låtet lite arg och besviken på sistone, han kan behöva lite positiv energi om han ska orka hela säsongen ;-)
Kommentera

Skyll inte på Lärking - Mora drar på sig onödiga tvåor oavsett domare. Så har det varit hela säsongen...
Kommentera

Puppe: Vill inte höra Mattias-74 s kommentar idag iaf...
Kommentera

Tack för kvällens drabbning. Nu kör vi på.

Sedan har vi Lärking. Han är inte bra för något lag. Han plockar utv lite som han vill och känner för.

/En glad Leksing
Kommentera

williamthekid: Det var nog avgjort redan när Moraspelarna såg att det var han som skulle döma. Mora har ju för fan inte tagit poäng hittills när han dömt!!
Kommentera

Dino: Var de verkligen han som avgjorde matchen, nä tror inte de.
Kommentera

Puppe: Jo jag tror nog att han är på matchen ikväll
Kommentera

Puppe:
Det tror jag inte. Det är väl korppingis eller nåt sånt :0)
Kommentera

Puppe: En kommentar: Underligt att man inte använed Bacon på et bättre sätt i power-play!
Kommentera

Puppe: Vi får hoppas de håller i sig ;-) vi får ta nya tag.
Kommentera

Dino: 28-22 i skott till mora. Men vi vann ju tvåorna 12- 9. Jävla Lärking!! Nej, bannlys den pajasen från våra matcher....
Kommentera

Metal Guru:
Var är vår ständige vän Mattias74 ikväll. Det kan vål inte vara så att han ser en match på plats?????
Kommentera

Dino: De är hemskt att höra :-(
Kommentera

williamthekid:
Kört, dags att se framåt mot Djurgården. Målet är att ta fler poäng än dem.
4 poäng till Mora blir godkänt. Själv ska jag vara på plats på Hovet på måndag. Jag har ännu alrdig sett en bortamatch som Mora förlorat!!!
Kommentera

williamthekid: Lite!
Kommentera

freppe: Peter Åslin verkar lite partisk eller??
Kommentera

usch....usch.... USCH
Kommentera

freppe:
Nu hjälper inte all världens cigraretter.
Jaja. Poängen stannade i Dalarna i varje fall.
Kommentera

freppe: Gah..det känns som jag dragit i mig en hel jädrans limpa, men vad fasiken har det hjälpt då?! :/
Kommentera

williamthekid: Kommer nog inte hända nått mer :-(
Kommentera

« · 625469 · »