idioteri med straffar. Varför har det införts då det inte har något med spelet att göra. Vem fan har hittat på detta? 1 poäng kan ha betydelse i slutet av serien.
Bonäs norra: Som jag nämnde efter matchen mot Almtuna var Elomo hyffsad, men inte Dahlman. I kväll ser det bättre ut även för Dahlman. Jag hoppas att vi kan göra ett mål nu då vi dominerar. Skoj att se. Synd att att Eriksson missade straffen.
Stigsson: Håller med får vi poäng i kväll får vi vara nöjda. Som omständigheterna ser ut med nytt lag och mot rutinerade Malmö borde det bli svårt nu Speciellt då de också förlorade senaste matchen, men osvuret är bäst det är bara att hoppas.
Tänkte bara höra med er som varit på de senaste matcherna. Hur har Dahlman sett ut? Jag såg honom mot aik ,då snurrade han runt lite fint men det blev inte så mycket mer.
Anders i Budum: Kul att se att Liza Marklund tar med Håkan Bogg och Mora IK i sin senaste bok. För kvällspressen är väl den hittepåtidning som Annika Bengtsson arbeter på i Lizas romaner?
ante08: Det är inte nu vi ska vara på topp utan bygga upp spelet och öka tempot ett snäpp i varje match för att om vi skulle gå till en ev kvalserie ska vi ha maxfart under rören samtidigt som allt ska stämma med lite flyt o rutin.
ante08: Å andra sidan är det nog inte många som tror eller förväntar sig att vi ska spela i elitserien nästa år. Harald Lückner lär inte göra det i alla fall.
Har varit på matchen. Spelet går på kryckor och Kristan räddade oss. Jag blev rätt imponerad av Almtunas spel. Efter två perioder var skotten 22 mot 16 till Almtunas favör. Den enda förutom Kristan som utmärkte sig något var Elomo även om Simons fick pris som bästa MIK-spelare. Samtliga övriga var slätstrukna och inget struktur i spelet. Det var allt för slarviga passningar och spelet i egen zon fungera inte speciellt bra. För få resoluta tacklingar. Det var en väldigt snäll match med fyra utvisningar för MIK och två för Almtuna. Skönt att det blev 3 p i alla fall.
Vi får hoppas det ser bättre ut på fredag mot Malmö och Kristan fortsätter storspela, annars kan det bli en storförlust.
horcoff: Hehe, ja jo, försökte hålla mig borta från allt hockeysnack en period, blev bara så deprimerad. Tycker inte man behöver sprida dynga runt sig:)
Stog uppe vid den gamla stolpen mot Bofors. Höll på att hamna på helt fel läktare til att börja med, man går ju bara på runtin du vet. Vi syns helt säkert bakom nån stolpe;)
Man är lite ovan HS3 men det går bättre och bättre.
Jag tror vi kan få det tufft i kväll men jag hoppas jag har fel. Almtuna har skrällt förr hemma och för dom skulle en skalp på Mora sitta fint. Dom kommer nog att starta hårt så det gäller att vara med i början så fixar det nog sig.
Alisandali: Det tycker jag också men hittills har det varit fult att tycka att tysken är bra för att han just är tysk och dom kan ju inte spela alls enligt många.
Ja Dahlman visade en helt annan gnista i dag även Elomo var klart mycket piggare. Jag tycker bitarna börjar falla på plats. det börjar synas att det kan bli riktigt bra det här.
Hur fungerar straffarna nu egentligen detverkar ju lite annorlunda mot tidigare ?