Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 574756 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SCA - Cupen
Metal Guru: Håkan petad, eller? Ser att #78 är förstecenter. Det måste väl vara så att han spelar där så länge, på den vakanta platsen. Men å andra sidan så skötte han visst sig hyfsat igår enligt rapporterna...

Sv: Mora IK - Timrå IK
Metal Guru: ja kommer inte in på swehockey, är den överbelastad må hända??

mora1:
Räknas mål under avvaktande utvisning som PP? Det kanske det gör, jag har aldrig funderat på det.

Metal Guru: Aj fan...Det var synd. Han kommer säkert att bli en attraktion i vinter.

Dino:
Eric är skadad, och kanske missar ES-premiären.

Varför är inte Håkan och Eric med i SCA- cupen?

insu: Kan ha varit en avvaktande utvisning på g.
Annars stämmer det inte nåt vidare.

insu:
Tripping, the extended version.
2:15.

Metal Guru:
Jag undrar var de hittade PP någonstans.

insu:
en puck i mål istället:

27.36 0 - 1 PP1 Timrå 38. AALTO, Teemu (24. LAAKKONEN, Janne)

Metal Guru:
...men inte en enda för puck-över-sarg. Har domaren inte läst på?

Timrås utvisningar står nu som spön i backen. Nu Johan Svedberg ut för holding, vilket blir TIK's TREDJE utvisning för ikväll. Tid 21.44

kungsbacka: Inbördes möten nu, uppenbarligen.

Mora IK - Timrå IK
Två klassiska lag, båda från Strimma fame.

0-0 efter första perioden, 14-4 i skott. Till Mora.
Snäll match eller släpphänt domare, Österrikaren Aatvars utvisad hör hooking, medan Timrå fått två tvåminutare - och MIK inleder andra med en minuts PP.

Sv: Irriterat efter Jubileumscupen
Använder höger OCH vänster hjärnhalva, Anders i Budum:

Metal Guru: Hur gör man när man tänker på en sak samtidigt?

Ola: ja det undrar jag ochså normalt gäller väl målskillnad men i en cup kan det ju vara inbördes möten vad vet jag?

Vad är det som gäller om två lag hamnar på samma poäng?

Dino:
Jag gissar att du är urtypen på en man,
och därför bara kan tänka på en sak samtidigt.

Jag är muterad, och klarar av att tugga tuggummi och cykla samtidigt.
Utan att trilla omkull.

Det blir en intressant avslutning på cupen imorgon. Alla lag står på en seger inför avslutningen.

Metal Guru: Vi är väl ändå inne i SCA- cupen nu ändå?

Dino:
Ja, egentligen spelar ju försäsongen ingen som helst roll, så man borde kanske logga ut och skaffa sig ett liv - eller så vill man helt enkelt veta vad som hänt, även om rollen inte spelar någon som helst.

loggar du ut, så gräver jag. ok?

Metal Guru: Men det där känns väl ändå som att det kvittar nu, väl?

För att förtydliga min ståndpunkt i regeländringsfrågan snattar jag från mig själv vad jag sagt i en bubbla i ämnet:

Regler ska bara ändras under resans gång, om SAMTLIGA berörda godkänner det. Och om man ändrar, så ska man ha goda skäl till det.

Berörda = tävlande lag.
Inte medföljande fans. Även om de borde underrättas om förändrade förutsättningar...

Sedan är jag inte riktigt hundra på att någon regel alls ändrats under cupens gång - det är inte alltid man som åskådare får 100% korrekt information. Ibland då information saknas, kan det vara nån som 'tror' något, och efter ett par muntliga led har det blivit 'sanning'. Och sedan visar sig 'sanningen' vara fel.

Sv: Brynäs IF - Mora IK
Metal Guru: Läste fel - tyskte att det stod utvisningsligan : )

sold:
I utvikningsligan?

Metal Guru: Elomo först på en 5:e plats

sold:
vi lär ligga bra till i utvikningsligan också, genom Sandberg.

Skytteligan leder vi också.
1 Fabus
2 Jansson

Mora verkar spela bra i boxplay tagetfrån swehocky.se:
Penalty Killing

--------------------------------------------------------------------------------

Sorted by higher Penalty Killing % and lower Powerplay Goal Against
--------------------------------------------------------------------------------

Rk Team GP PPGA OPP. TSH PK% SHGF
1 Mora IK 2 0 16 26:41 100,00 0
2 IF Sundsvall Hockey 2 1 9 15:18 88,89 0
3 Timrå IK 2 2 11 18:08 81,82 0
4 Brynäs IF 2 3 10 13:34 70,00 1

Db_04: Och när blev Boorkens mittsonsgegga trevligt?

Sv: Ljus eller inte???
peo m: Det råder delade åsikter om att strobba vid mål.För att det skall bli effektfullt så skall man släcka ner i ishallen och det går ju inte i FMM Arena pga att det sitter kvicksilverlampor i tacket och de behöver ca 5 min på sig att svalna och ytterligare 5 min att tändas då de tänds stegvis och ej går upp på full effekt på en gång.Man diskuterade detta under förra säsongen inom leningen och som det lät då så skulle man byta ut belysningen under sommaren 05 eller när man skulle höja taket på arenan.Om du åker till Linköping eller någon annan arena i sverige så kommer du att märka att de släcker ner arenan när det blir mål på de flesta ställen och strobbar på målburen eller så är det någon slags ljusshow på isen.

Huge & Alisandali:
Var det verkligen så att reglerna ändrades under cupens gång?

Det enda vi har är Blogg-mannens lilla intetsägande text.

Samt att Alisandali & co hörde först *MELLAN* MIK-LukkoRauma och Leksand-Brynäs - allstå efter MIK-förlusten - att det var 'inbördes möte' som gällde. Men hade Leksandsskocken verkligen rätt info från början?

Att 'inbördes möte'-regeln gällde var känt på Internet redan på lördagskvällen:
mik.se/guestbook - sign: Insu - 19:39 - lör 03 sep 2005
denna GB - undertecknad - 2005-09-04 07:15

Jag gissar att MrAce kan reda ut vad som stod i inbjudan, och ev. turer under turneringens gång.

Huge: Det var sagt från början att om det var 2 lag som hade lika mycket poäng så skulle inbördes möte avgöra.Men personligen så skulle målskillnad vara avgörande men det är ju den inbjudande föreningen som bestämmer det.Hade det varit det så hade nog gävle-dala derbyt varit mycket tuffare och inte så tråkig och tempolös.

Alisandali: Jo, men man vill ju gärna veta INNAN turneringen startar vad som gäller. Här har man tydligen ändrat reglerna mitt under cupen.
Som jag fattat det.
Och då kan man ju inte försvara sig med att det ändå inte spelade ngn roll i slutändan.
That´s my point.
Men är det bara några sura Brynäsare som uttalat sig mot bättre vetande, då är det inte ngt att bry sig om.
Bara att gratulera Mora till segern...

Huge: Det var väl sagt att Elitserieregler skulle gälla , och går målskillnad före inbördes möte .
Men efter att Mora förlorade mot finnarna på Söndagen , fick vi hör på puben att Mora ändå vann turneringen .
Vi försökte få tag på någon som visste hur det låg till , men hittade ingen.
Fast Brynäs visste om att dom inte kunde vinna även om dom skulle spöa Leksand med 11 -1 eller nått , så därför blev den matchen ganska avslgen .

Nån som vet vad som hänt med Eric? Han var väl skadad eller? Vad har hänt och när?

Metal Guru:
Det beror ju på vad man menar med att "fixa till reglerna under cupens gång".
Vad hände egentligen?
Var det sagt från början att målskillnad skulle gälla?

Irriterat efter Jubileumscupen
Det var nån som tidigare drog fram den här länken för att visa vilka fuskisar vi var.

"...Mora "fixade till" reglerna under cupens gång. Kom två lag lika i sammanfattningen var det inbördes möte som avgjorde - inte målskillnad som brukligt. Surt, sa Brynäs."

Som om det skulle gjort nån skillnad i sluttabellen.
Både Mora och Brynäs i topp på sex poäng, men 9-7 i målskillnad för Mora, och 6-4 för Brynäs.

Hockeybloggare Tomas Ros matematiskt inkompetent?
Och vilken statistik oskuld sa egentligen 'surt' i Brynäs?

Db_04: Ja verkar som det blir betydligare offensivare i år lite mer fysik inte så mycket väntan som det var förra året

Sv: Ljus eller inte???
Det här med ljus är inte viktigt för min egen del, det vore faktiskt kul att gå tillbaks till old school där spelarna glider ut helt odramatiskt. Men jag är övertygad om att en stor majoritet i FMMA vill ha ljud och ljus vid entrén, det förväntas nog när man pyntar motsvarande en förstklassig brakmiddag för att se en match.

Det där med stroboskopljus vid mål tycker jag är en töntig och konstlad grej. Folk blir väl för fasen glada ändå, varför förstöra den naturliga kicken ett mål ger med en Hollywood-gimmick? Nja, passar nog publiken i Halmstad eller Växjö men inte i Mora.

Ja - till ljud/ljus/rök vid entré
Nej - till stroboskopljus vid mål

Seger till slut med mäktiga 3-2.

hmm, såg ut som pardans ett tag på online.
men har SKOGS och ALMTORP först blivit utvisade för HOLDING 2 minuter, och sedan, innan tvåminutarna har gåt, nya 2mins för ROUGH på samma killar, plus en tia på ALMTORP för ABUSE.

har ALMTORP irrar sig in i fel syndabås..?

Så är tredje igång då!
Dags för ett förlösande 4-2, om man fick välja...

zeb: va tycker du om moras spel då?

13, 8 = 21 skott för Brynäs,
10, 6 = 16 skott för Mora.

och en stark övervikt på 20-18 i utvisningar för Brynäs.

Db_04:
8-18 i utv.minuter hittills i andra.
Stämmer dina teorier så kommer inga poäng alls delas ut i matchen.

Db_04: Det är riktigt men väldigt tråkigt att titta på gammla Leksand hockeyn är då helt bårtblåst, har sett leksand spela i många år nu såg det väldigt knackigt ut, men man spelar väl med dom resurser man har

Ser ju bra ut.
3-2-ledning i mitten på andra. Och Sandberg både målskytt och pinuppa.

zeb: men man vinner fler matcher i defensiven än i utvisningsbåset

« · 574756 · »