Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 584307 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 2005.09.29 Frölunda-Mora
Steff: Finsk, Slovakisk, Lettisk, Kanadensisk sisu menar du eller? :)

zeb: de håller jag inte med dig om

Db_04: Inte bara det ett bättre lag också

mok: Vi gör alla lag dåliga=)Finsk sisu....

mok: Ja det heter ju alltd så, i tidningar och försvarstal. Aldrig att Mora IK var bra, laget som MIK möter gör alltid sin sämsta match för säsongen, eller så var domaren under all kritik, eller isen dålig etc. Tur att poängen räknas ändå, annars låg vi pyrt till ;-)

mok:
Okej, kanske en liten överdrift, men mora gjorde ju att frölunda inte fick till några vidare uppspel iaf. Ända tills tredje perioden kom och frölunda vaknade rejält...

rbn: Vet i 17 om Mora direkt stressade sönder Frölunda... Frölunda var bara dåliga :)

Sv: Adam Andersson
Stigsson:
Förringa inte Adams skott! Han skjuter inte hårdast i världen, men väldigt ofta på mål och välplacerat. Det brukar räcka så, om man bara har lite spelare framför kassen som gör ett uppoffrande jobb. Hans målfarlighet har vi redan fått erfara, och den går inte att förklara bort. Han kommer att fortsätta producera den här säsongen, det är jag tämligen övertygad om.

Och jag vidhåller att Adam har potential att bli en riktig storback vad det lider. Och jag tycker fortfarande att det är synd att han gick från Mora.

Frågan är dock om han utvecklas så vidare värst mycket mer i årets upplaga av DIF? Kanske kan han få lite mer istid och större ansvar? Men annars vete sjutton.

Adam Andersson
Det här är humor det. Läs om Adams "omtalade bössa" i aftonbladet. Dragskottens mästare, ni måste skämta!

"Adam Andersson, 22 år, back.
Talangfull back som lämnat Mora för Djurgården för att utvecklas som hockeyspelare. Har en omtalad bössa som han laddade och avfyrade i går. Resultat: två mål mot SSK."

Jag var ju på plats och blev imponerad av Mora återigen med det respektlösa spelet. Mora stressade ju sönder Frölunda i 2 perioder och hade en del chanser.
Tredje perioden var ju ingen höjdare, kändes som att Mora slappnade av och Frölunda tände till och fick ju in två mål.
Men jag är ändå klart nöjd med 1 poäng mot regerande mästarna..

Metal Guru: Får väl lov att grattuera till försra poängen av dalalagen .
Mycket bra gjort att ta en pinne nere i Göteborg , fast hade det lite på känn .
Tippade 3-3 i Frölundas GB.

Metal Guru: ok ok :) ni måste gjort en bra taktiskt insats i år.....

Där har ni en fördel ...ni har en hyfsat bra tränare

Metal Guru:
Både Vehanen och Salo utsedda till matchens lirare.......lät som båda gjorde en stormatch

Db_04:
Webradiokillen presenterade Sandberg både i mål och på bänken, men när matchen drog igång blev det snart uppenbart att Salo stod.

Bonuz: Nej de är Salo :) om inte frölundas stats kille ha vart full :)

00.00 GK in Mora 35. VEHANEN, Petri
00.00 GK in Frölunda 31. SALO, Tommy

Metal Guru:
Helt enig.........duktig kommentator helt klart.
Helt klart godkänt referat tycker ja.

Db_04: Näe du det är Sampan.

Metal Guru: Salo står ja.

Metal Guru: Hoppas Lillis prövar våra juniorer ordentligt.

...måste hört i kors. Visst står Salo..?

Metal Guru:
Ingen Salo, men väl en Ronnie Sundin.
Och herr J.Odoya. Kul att höra hur han funkar när inte Wikegård rycker i snörena...

Direkt måste jag säga att sr.se regerar!

2005.09.29 Frölunda-Mora
Nu är det strax inte 'inför', så vi byter till en åffisiel tråa

Sv: INFÖR VÄSTRA FRÖLUNDA - MORA IK
OK, nu gäller det!
Håll tummarna.

Sv: MIK-FBK
MrAce: de bästa är nog å skriva en veckas kontrakt i taget med den där karln så han har lite press på sig :)

zeb: jävligt synd måste jag säga, han hade verkligen behövts här

Anders i Budum: Släppte ,han vill väl inte spela här så enkelt är det

mok:
Kan väl kalla hockey****, men är väl snällare att skriva handelsresande i hockey.......säljer sig till högstbjudande.
Men inget snack om att det är en kanonspelare som tar en plats i vilket lag som helst.

MrAce: Vad tycker du 13 lag på 9 säsonger säger då?

Anders i Budum:

13 lag på 9 säsonger tycker jag säger det mesta om hockeyspelaren Ratislav Pavlikovsky..

Citerar Tomas Ros från Aftonbladet
"Rastislav Pavlikovsky
Visst var han bäst på isen i går.
Jag har väl aldrig sagt att han är en dålig hockeyspelare.
Men jag påpekade att han är en medgångslirare.
Och jag är övertygad om att han gör fler poäng de första 25 omgångarna än i de sista 25 omgångarna.
Någon som sätter emot?
Pavlis handleder i går när han frispelade Jan Pardavy i tredje perioden höll Foppa-klass."

Med den lönen ska man inte vara bra 25 matcher utan man ska vara på top 50 matcher.

Sv: Hemsidan
Anders i Budum:

Mitt enda tips är att du mailar dina åsikter till [email protected] och sen även ber att mailet bifogas över till Jan Simons.

Skriv ett seriöst mail och inte vara bara att den är värdelös, så får vi hoppas att högsta hönset även förstår vad som är modernt 2005.

Sv: INFÖR VÄSTRA FRÖLUNDA - MORA IK
Anders i Budum:

Ett brandskattat Mora mot svenska mästarna:
"Mora reste ner till Göteborg redan under onsdagen men tyvärr saknades två av de ordinarie centrarna i bussen. Håkan Bogg eller Magnus Sandberg kan på grund av skador inte ställa upp till spel.
In i laget från start går i stället Mikael Simons och Jonathan Granström"

Kul att Mora äntligen släpper fram en junior - synd bara att det är på grund av skador på viktiga spelare.

Sv: Hemsidan
Anders i Budum: Böjd att hålla med. som officiell MIK-sida så är den inte i klass med övriga Elitserielags dito. Varken till innehåll eller form. Men det beror nog på att ingen inom organisationen tar denna fråga på allvar.

Anders i Budum: Han e nog snart skadad

INFÖR VÄSTRA FRÖLUNDA - MORA IK
Lägger ut en tråd att diskutera matchen på.

Hemsidan
..snälla:

Kan inte någon som har befogenhet göra om våran hemsida? Jag vet att jag nog sagt detta förr, men det behövs verkligen för den är den absolut tråkigaste av alla. Den suger purjo. Till och med de allsvenska lagen har bättre webbsidor. GÖR NÅT NU! VI LIRAR FAKTISKT I ELITEN! ..Men när det gäller hemsidan harvar vi i Division 5. AGERA!

Varför släppte Simons Pavlikovsky? Han är ju super när han är på humör. Tror att han hade passat ypperligt brevid Fabus..

Sv: J. Westerling
Liam Lindström gör mål för Hammarby också..

Det är väl ingen panik att börja värva målskyttar ännu heller???
Det kommer att släppa mot ett darrigt Frölunda med Tommy Sållo i mål, så det är lugnt.

Sv: J. Westerling
Step:

Genidrag av Bobo Simensen att placera Wesslan framför mål i PP, har det hänt på seniornivå?

J. Westerling
Westerling fortsätter att näta för AIK. gör 0-2 mot Bajen PP.

MrAce: Målskyttar behöver vi, Cleary var inge vidare med att sätta puckarna

En länk till ang. Daniel Cleary på Detroit campen

"Dan Cleary has had a good camp and is in the hunt for one of the remaining forward spots in Detroit.
Cleary, who is in camp on a tryout basis is battling Rem Murray, Johan Franzen, Dan Lacouture and Valterri Filppula for the final two or three available spots. Cleary, 26, has not had a good NHL career after so much promise as a teenager, where he had as much hype as Sidney Crosby has had the past couple of years."

MrAce:
Osäkra spelare brukar bli inbjudna eller skriva tryout kontrakt under ett lags traning camp borta där , är nog därför som han står som unsigned ännu .. vet inte om han var med på detroits camp heller har bara läst han vart inbjuden dit har inte sett nå om spelat nå på deras camp dock

WarhawK:

På spelarnas egna hemsida så står han fortfarande som "Unsigned" så möjligt att han vart på camp med Detroit men han har alltså inte skrivit något kontrakt ännu. Egentligen inget av intresse då han ändå inte kommer spela i MIK i vinter i alla fall så..

AH:
Tror det Yahoos länk som inte helt uppdaterad .. jag vet han vart inbjuden tills Detroits camp , men han har inte tagit en plats där än

För på den rostern du länkade till finns även hudler med som blivit skickad till farmen redan

Massebros:

Kolla den här länken. Han står med i Red Wings uppställning med nr 73. Han kanske har ett try-out eller så har det hänt precis nyligen så NHLPA inte hunnit uppdatera. Egentligen är det skit samma för han ser då inte ut att hamna i Sverige i alla fall.

AH:
Ser ut som det men han finns inte i laguppställningar och han är enligt NHLPA inget kontrakt men å andra sidan är ju inte alla trupper spikade heller så det ser väl ut som han får plats där om han producerar.

Dalmas1:

Här är det svart på vitt. Cleary kör tydligen med Detroit.

« · 584307 · »