Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 592308 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stars ställer in Moraresan!
Nu försvarar sig Tobbe Olsson

Tyvärr har vi blivit tvugna att ställa in resan till Mora. Av en anledning.
Och det är bara för att vi inte har fått tillräckligt med anmälningar. Vi behövde 200 anmälda och det var vi inte i närheten av.
Vi skulle aldrig ställa in en resa bara för att vi skulle vara rädda för att förlora eller bli förnedrade. Vilket framgår av Falukurirens artikel och framför allt deras löpsedel i Leksandsområdet.
Vi framstår som någon form av fega medgångssupportar vilklet vi alla vet att vi inte är. Är det några supportrar som backat upp sin förening så är det vi Leksingar. Ingen annan klubb har jobbat så mycket i motvind som Leksand gjort sista tiden (inte ens Skellefteå).
Men vi supportrar har alltid funnits där och ställt upp. Det kommer vi givetvis att göra även fortsättningsvis.
men det är klart att efter alla dessa motgångar är det extra svårt att ladda om att känna sig motiverad. Det är inte många som just nu, med de senaste mtcherna färskt i minnet, tror på vinst och då framför allt mot Mora och Frölunda.
Självklart får vi hoppas att dessa personer har fel, och att Leksand vinner mot Mora.

peo m: hmm ja skulle mer hoppas att Tobbe Olsson sa ´´ Vi ska gö allt vi kan för att hjälpa laget att ändra det här´´

Det är nu Leksand verkligen behöver Superstars...

Sv: Souvenirer
Nån som vet om vita matchtröjor är på väg in till souvenirbutiken? Jag tror det skulle bli en succé, kanske sälja fler än dom röda.
En vit + en röd för 800 kr = storkovan för Mora IK.

Om Superstars ställer in resan till Mora är det bara ett bevis på deras äckliga högmod, dom anser sig verkligen vara för fina att vara jumbo. Alla lag går igenom fiaskoperioder. Bit i hop, låt er bli förnedrade och kom igen, men bete er inte som att ni är nåt märkvärdigt.

Sv: Mora IK - SSK
mr big: Nej för fan ta inte hitnån sån ,skicka Jordan och ta hit en riktig canadensare med rätt inställning

Dino:

Här skulle han troligt vis få ett mycket större ansvar, och han har producerat tidigare.
Dessutom så går det ju att ge honom ett tryout kontrakt med en bonus klausul i där han tjänar extra för varje mål han gör:)

Dino: Här finns ingen Taavola t ex.

Db_04:

Hoppas jag också....

annars blir jag less på Superstars..

mr big: Vad får dig att tro att han skulle lyckas här`?

Dino:

det finns en: Petr Leska från ssk som inte lyckades där, men med rätt omgivning så kanske...

mr big: det där lät jäkligt uselt......även om de inte blir någon arrangerad resa nu hoppas ja verkligen att många Leksandsfans åker upp dit ändå

Wengi: Ja det låter förstås ännu bättre....

Dino: 5-0 och en favorit i repris från förra året låter ännu bättre

Anders i Budum: Det kommer. Det finns ju inga tillgängliga på marknaden, så vi får hoppas att det lossnar i laget. Vi väntar ju på Fabus, Eric Johansson, Krestanivich osv. osv. Det kommer att lossna på Torsdag.... Då smular vi SSK!! 5-1 låter väl bra?

MonkeyBoyF: Haha Rongholm. Bongholm!

mr big: Va? "inte klarar av en eventuell förlust". Maken till medgångssupportrar får man ju leta efter. Det låter ju helt absurt att säga något likande i pressen. Fattar han inte konsekvenserna i form av hån från oss. Är det säkert att det inte är Bosse Rongholm de snackade med?

13/10 Mora-Södertälje 5 - 2
15/10 Brynäs-Mora 2 - 3
17/10 Mora-Leksand9 - 2

Bårlänge:
Jag är inte deras klack:)

mr big:

Ni ska vara es bästa klack men nu tvivlar jag på det ni är lite medgångs tycker jag alltså nu har jag sagt mitt

Stars ställer in Moraresan!
Tobbe Olsson,

ordförande i

Superstars:

- Vi i Superstars har till och med tvingats att ställa in supporterresan till Mora på måndag. Supportrarna har sagt att de inte klarar av en eventuell förlust och förnedring av Mora, säger Tobbe Olsson. Ulf Jansson, hockeyexpert:

Anders i Budum:

Nädå vi är bara på 10:de än. Djurgårn har 2 mål sämre målskillnad.
Men en seger mot SSk är tamejfan livsviktigt nu.
Vi måste börja producera mål.

Mora IK - SSK
Jaha, då var det dags för ny match och tråd. SSK vann gårdagens match mot Luleå så nu är vi på kvalplats. I morgon krävs vinst så vi inte halkar efter i tabellen. Börjar sannerligen bli nervös nu. Hur länge kan man vänta på en målskytt?

Sv: Mora-Modo
MrAce:

Jag vet, men det jag ville få fram är att det börjar se lite smått oroligt ut med bara 4 poäng och tio gjorda mål, sedan är kanske wesslan inte den bästa spelaren.

Men Eric, Bogg, Elomo den trion köper jag. Jordan och Eric blir aldeles för duttiga ihop bra spel men det händer inget då.
Sätt ihop Tuokko, Fabus, Jansson istället.

Sedan skulle jag gärna se Sperrle i målet i morgonkväll.

Ps. jag har inget badkar.

Db_04: Jag hade ganska så höga förväntningar på han, men är inte ett dugg imponerad hitills...

MrAce: Den här Peter Fabus hur pass bra har han varit? jag har sett han väldigt lite å vill därför inte dömma han men ja tror att Mora hade ganska höga förväntningar på han liksom Leksand hade på Jiri Bicek

MrAce: Ja nånting måste hända så här dåligt har jag inte sett Mora ,Viktigt att man gör nånting mycket snart

mr big:

Hehe Westerling, ja det lär ju säkert göra saken mkt bättre.. 1.71cm Wesslan tillsammans med 1.75cm Jakobs, luktar succé du!

Säger som Db släg in Eric tillsammans med Håkan Bogg och Elomo.
Eric och Håkan hittade varandra väldigt bra på försäsongen sen lägg till Elomo på det så tycker jag vi har en bra kedja, lite synd med tre leftare men tror det funkar iaf :)

Plocka hem Westerling, men snälla nån.. kliv ur badkaret!

mr big: tror inte Jonas Westerling är lösningen för er....han har mäktat me 2 poäng på 4 matcher i AIK (1 + 1) målet kom i premiären mot Hammarby och passningen i omgång 2 mot VIK Hockey Ungdom.

Jag tror de är bättre för er att köra på med de ni har så lossnar de nog tillslut....om jag skulle vart mora tränare skulle jag nog försöka att sätta in en annan spelare än denna Kresetanovich med Erik Johansson..kanske Peter Fabus ?

Db_04:
ja, vi får väl vänta på att vi båda möts, så att vi kan dela broderligt på poängen, och skicka den tredje i frysboxen.

Nu är det kanske dags att få ett slut på den här måltorkan. ta hem wesslan och köp en målskytt nu innan det är för sent..

Dino: så enkelt är de nog inte.....frågan är om eller när SSK vaknar.....Brynäs är inte heller lätta. ....Modo blev de inga poäng mot

Db_04: dream on .....pu

Anders i Budum: Känns som att vi kan ta en hel del poäng den här veckan...MoDo, SSK hemma och Brynäs borta. Luktar det inte nio friska pinnar?

zeb: ja eller er :P

Db_04: ska leksand vinna så är det väl mot Timrå

Db_04: men det kommer inte att hända

zeb: jo visst men vinner vi och ni torskar är vi i samma sits

Db_04: Det är samma för leksand dom är nog mer piskade att vinna

Anders i Budum: håller med zeb där

Anders i Budum: Det är nog inte så enkelt

I morgon måste det vara vinst. Inget annat räknas. Vi har inte råd att missa poäng på hemma plan. För övrigt måste även målskyttet lossna inom snar framtid, annars är det dags för Mr Simons att öppna pluskan..

Sv: Linköping- MIK
sold: Vad tror du då?

Db_04: Tror inte det är någon svacka

zeb: alla lag hamnar i svackor....de är nog ingen fara bar den inte blir för lång

Larionov: Verkar som MIK har tappat både fart och sting, ser inte bra ut

Larionov: Jag såg matchen på plats, du gör en klockren sammanfattning. Utvisningarna som det blir mål på är något tveksamma, men det är väl sånt man får räkna med som bortalag.
Jag tror MIK har bra chans att ta Modo. Hoppas Sperrle får fler chanser.

Go natt alla mora fans. Ner nu på måndag och hjälp vårt kära MIK.
"Är det ett plan, är det en komet, NEJ, det är John Blund"

Natti natti

va fan, har alla supit ikull här?

Steff: Jajamensan, hade inte räknat med poäng,bara hoppats, mot LHC
Nu ska vi se till att ta de viktiga pointsen mot modo och sötelje i stället.

Mora-Modo
Nu tar vi sex poäng till veckan så är allt som det ska.......Hemma ska vi vinna,Forza MORA

« · 592308 · »