Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 634534 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchstart Mora-Timra!
Puppe: sitter pa jobbet och tillats inte kolla pa matchen av nagon mystisk anledning :-)
forklara garna hur malet gick till om de visar det i repris!

haha och som vanligt ar det stiff upper lip som spelas i periodpausen

Är inne och kollar på matchen på canalplus-webben, cmore online.
Ingen höjdarkvalitet precis (på bilden alltså), men bättre än webradion....
Angående matchen så har jag inga kommentarer ännu för jag kom in sent.

ops, 1-2 till Sodertalje nu...

Brynäs IF - Södertälje SK 1 - 1 (1 - 1)
Färjestads BK - Luleå HF 0 - 1 (0 - 1)
Mora IK - Timrå IK 1 - 0 (1 - 0)
Leksands IF - Linköpings HC 0 - 1 (0 - 1)
HV 71 - MODO Hockey 0 - 1 (0 - 1)
Frölunda HC - Djurgårdens IF 1 - 0 (1 - 0)

robin: Hehe...och lämnade lite plats för mig att göra ett försök *S*
Skottstatistik 10-9.

robin: Schlut pa perioden, 10-9 i skott

robin: 1-1 i Gavle Dragan malskytt

Nalia: haha jag tankte att jag skulle dra ett styf(t) skamt men jag holl fan pa mig ;-)

nagon som horde hur mycket folk som ar pa plats?

robin: Jupps...lite mindre Styft i Timrå under ett par min nu :P

Nalia: PP igen...

Metal Guru: Uppenbarligen

well well vi leder iaf

Nalia:
PP efter 13:01. Är det för mycket begärt att be om 2-0?

Metal Guru: PP Mora.... hmm intressanta resultat sa langt.

...och Martin Jansson lägger in den!

Andra resultat:
Brynäs IF - Södertälje SK 1-0
Leksands IF - Linköpings HC 0-1
Frölunda HC - Djurgårdens IF 1-0

so far, so good!

robin:
Målvaktstavla av Oksa, Smrek lyfter den mot mål - och 1-0!!

Härligt....1-0 Smrek?

kenny, kenny, kenny, jag fattade ingenting av det dar men 1-0 till Mora efter en malvaktstavla?

Metal Guru: problem har i hockeysnack?

well well matchen verkar vara lite avslagen sahar langt. Ingen chockinledning som ar sa signifikativt for Mora hemmamatcher.

robin:
Jag har ett påloggningsproblem att lösa innan jag till fullo kan koncentrera mig på kvällens match. Jag förväntar mig att inget händer förrän jag är klar.

just ja: kolla lank

Metal Guru: prata med mig, nagon, snalla, nu PRAAATA MEEED MIG!!

haha, nej jag ar val van lite mer livade diskussioner har ock ikvall kanner jag hur tvangstrojan kommer allt narmare nar jag for diskussioner med mig sjalv har pa hockeysnack ;-)

dött, robin:
vad har du för krav för att det inte ska vara dött?

Tjohoooo va det var livat har inne....

robin: ojoj va dott det var har inne idag. Bra med folk pa matchen eller?

Matchstart Mora-Timra!
nedslapp och matchen igang

Sv: Mora - Timrå
PixelZorba: Hoppas det blir bra stämning, mycket folk och krossande seger ikväll. Själv ska jag bänka mig framför tv'n med hockey-middag och några folkisar. Vi ses väl här senare.

Här va det lite dött.. inte ett inlägg på ca. en och en halvtimme.. nä nu ska jag ialla fall göra mig i ordning, innan jag drar till hallen och få se, förhoppningsvis, när mora vinner..

MonkeyBoyF:

ja tror de blir 5 - 0 till mik

Dino: Hörde att ni frågade efter mig under förra matchen, gjorde precis som ni alltså lyssnade på radion - konstiga var bara att på hockeykväll lade man all krut på Salos skada men ändå att Mora spelade bra. Kommentatorn i radio däremot klankade ner på det mesta, målvaktstabbarna var tydligen hur många som helst och Sperrle var absolut inte skymd enligt honom. Konstigt, han måste ha sett en annan match än den jag såg sen på hockeykväll för Sperrle var ju helskymd.

Men jag har ju iaf rätt i att Vehanen alltid får stå mot lag som slåss i den undre halvan av tabellen och Sperrle står mot lag som slåss i den högre delen av tabellen. Oavsett hur det går idag kan jag slå vad om att Sperrle kommer att stå mot Linköping borta i helgen.

MonkeyBoyF: Ja, fast i omvänd ordning.

Birger: Aftonblaskan tror på 4-2. Hoppas de får rätt.

Dino: Inge tjafs bara. Spel som mot HV etc. Ingen underskattning, Timrå ligger ändå före i tabellen. 3-1 låter som ett rättvist resultat.

Från hockeyligans skaderapport inför matchen idag:

"I Timrå är det rena rama sjukstugan. Kalle Koskinen är axelskadad, Magnus Nilsson är inte tillbaka efter en hjärnskakning, Per Hallin är knäskadad, Johan Asplund är sjuk och Peter Regin spelar B VM med danska juniorlandslaget."

Roligt att spela för Danmark ses som en sjukdom ;)

Sv: Kvällens domare
Skellefteå blev tack vare sin vinst ny tabelletta.
Malmö hade det svårt på bortaisen mot Växjö. Det första målet för hemmalaget kom efter sex minuter på en straff av Ville Hirvonen. Malmö kvitterade genom Johan Norgren, men Västerås hann få till två mål till innan den första periodens slut, båda i spel fem mot fem. I den andra perioden utökade Johan Ejdepalm smålänningarnas ledning till 3-1 i power play, fem mot fyra.
Och först efter två ytterligare Växjömål i tredje perioden, med båda lagen fulltaliga, lyckades Malmö göra sitt andra mål för kvällen genom Mikael Wahlberg.

Expressen som tykte det var tre lag på isen. :D

Stigsson:
Å fan! Anders Karlberg tar steget från Fryshuset till ishallen! :-)

Man frestas att säga ur askan i elden, men på något vis känns det jävligt fel :-)

Stigsson: Det känns skönt att vi har två stabila och pålitliga målvakter....Det verkar inte spela någon större roll vem som vaktar kassen..... Och så tror jag att de sporrar varandra till stordåd.
Idag vinner vi med 3-1!

Sv: Oilers inatt
MonkeyBoyF:
Ja.......har då inte sett nån förut, men kan ha missat med pga arbete

MonkeyBoyF: Dom har ju knappt visat någon match med lag från Western Conference över huvud taget.

Tubest: Jag har inte riktigt hållit koll, men visst är det den första Oilers-matchen som sänds den här säsongen?

MonkeyBoyF:
Blir helt klart bänkad där, missar inte en match med Horcoff.
Synd bara att Foppa inte spelar ännu.
Shawn verkar ha lyft sig ett pinnhål till efter 1 år i MIK med mycket stort ansvar.

MonkeyBoyF: Är det nattmatch så blir det i alla fall att banda Oilersmatchen (heter det banda nuförtiden?).

Oilers inatt
Vilken TV-kväll det blir! Först Mora mot Timrå. Och sen Philadelphia mot Edmonton. Någon mer som ska den matchen? Ska bli kul att se Horcoff på isen igen.

Chief: Nu är jag lite mera påläst så att jag kan ge dig ett vettigare svar än vad du fick igår kväll. Vi får tillbaka Calle Bergström efter sjukdom så att vi i alla fall kan gå med tre fulla backpar. Thomas Skogs kan kanske spela men vilar troligtvis för att inte riskera att axelskadan slås upp igen. Peter Nolander har brutit ett finger och spelar definitivt inte.

Framåt så vilar fortfarande Håkan Bogg (axelskada) och Kenneth Bergqvist (sjuk) istället får vi tillbaka Marcus Eriksson (långtidsskadad, diskbråck)

Efter en match med Sperrle i buren så ställer vi åter Petri Vehanen som fungerat bra mot er tidigare denna säsongen ;-)

zeb: Mot Timrå blir det Ulrik (B)Lindh i randigt assisterad av Anders Karlberg och Leo Takula.

Sv: Frölunda - Mora IK
robin: På länken finns kvällens hockeysnack av Bergman i programmet Re:agera. Det intressanta börjar ca 24:40 in i sändningen.
Rejäla sågningar av både Leksand och Brynäs.

Stigsson: Det gör förhoppningsvis våra också. Även om vissa förmodligen talar i sömnen med ljusare stämma än andra...

« · 634534 · »