Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 635504 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bästa back i mora så här långt....
marshall: "som inte backar" var väl just rätt uttryckt. Han är en jävel framåt men känns till och från som ett orosmoment i egen zon. Har dock kommit bättre in i det svenska sättet att spela nu under den senaste månaden.

Jarno är vår bäste back med kvaliteer både framåt och bakåt!

Bästa back i mora så här långt....
finns bara en... en riktid kämpe som inte backar för något eller någon...
Ross Lupaschuk

Sv: Matchstart Mora-Timra!
Knogen / Mattias -74:
Jo, frågan gällde Wikegård. Och jag är en av dem som INTE skulle vilja ha honom i MIKs organisation (trots att jag stödjer filosofin att man ska knyta fienden nära sig).

Sv: Bastiansen kvar till 2008
Knogen: det tycker jag oxå =)

marshall:

Fantastiskt bra nyheter tycker jag :-)

Stigsson: det var så lite så......

marshall: Tack. Hittade inget på AB, Expr, MT eller morahockey.se

Stigsson: tv4.se

marshall: Källa?

Knogen: haha, jag har nog tappat mig hjärna någon stanns idag., jag blandade ihop allt jag hade läst :P

marshall: dock så värvades bastiansen från almtuna och inte arboga

PixelZorba:

En marknadsundersökning bland moringar beträffande Horcoffs vara eller inte vara i klubben skulle nog vara ganska bortkastade pengar. Svaret vet vi ju redan.

Men frågan gällde väl inte Horcoff, utan Wikegård va? :-)

mattias - 74:
Frågan är vem som håller på Mora som INTE skulle jubla över det. Alla skulle bli överlyckliga, själv vågar jag inte hoppas på Horcoff någon mer säsong, det skulle vara för bra för att vara sant.

insu:

Jag tror majoriteten av er här som håller på MORA skulle jubla om han bestämde sig för MIK till nästa år :-)

insu:
Själv tippade jag att HV vinner, Mora kommer sjua och Leksand hamnar sist innan serien började (se länk).

mattias - 74:
"Alla" var väl att ta i. Själv skulle jag inte vilja ha honom i MIKs organisation - inte i första hand för alla hans korkande hyllningar av våldshockey, utan för att hans hockeykunnande inte matchar hans passion för sporten.
Men jag ger dig ett halvt rätt - jag tror att många som inte vill erkänna det gärna skulle ha honom som ledare eller tränare.

Bastiansen kvar till 2008
Mora behåller Bastiansen Bastiansen har nämligen skrivit på för ytterligare två säsonger i Mora, till och med säsongen 2007/2008.
- Vi har varit mycket nöjda med honom, en spelare som verkligen ger allt i alla läge, säger Moras klubbdirektör Jan Simons.

Även JVM-aktuelle Jonathan Granström har förlängt sitt kontrakt, lika länge som Bastiansen.

Det var en chansning från Moras sida, värvningen av Anders Bastiansen från Arboga. Men norrmannen har imponerat på Moras klubbledning och kommer att stanna i klubben.

Sv: Mora - Timrå
mattias - 74: Per Bjurman nämner inte ett ord om svensk hockey längre. Ibland talar tystheten mera än....

Dino: "Men det är klart blir vi inte fullvärdiga som ett elitserielag i år, så blir vi väl det nästa år......"

....så blir vi det INTE nästa år heller. Att bli accepterad är minst en femårsprocess och vi är bara på år två ännu.

insu:

HUr vida wikegård kan tippa skiter jag i men jag hävdar fortfarande att han är enligt mig en sådan som alla vill ha i sitt lag dock att dom kanske ogärna erkänner det.

mattias - 74:
Det visar förstås ännu mer vilken vindflöjel han är... (Se länken för hans tips i SvT).

Dino:

Undrar vad Per Bjurman säger om eran framfart i Elitserien, det måste svida oerhört för honom :-)

Stigsson: Nu börjar Wennerholm att vända kappan....... Undrar om inte konspirationen börja lätta lite....? Men fortfarande så känns det som att det slås av lite konstiga icingar osv..... Media kanske lättar på konspirationen snabbare än domarna. Nu har ju både Wikegård, Wennerholm och Carl- Johan Bergman insett att det faktiskt finns hockeyspelare i Mora IK också...
Men det är klart blir vi inte fullvärdiga som ett elitserielag i år, så blir vi väl det nästa år......

insu:

Wikegård tipade Leksand tvärsist i S tidningen där han fullkomigen sågade lagets chanser så att han har tippat dom både 5:a och sist låter konstigt...

JiPpY
Mora vann mot timrå härligt grabbarna ni är ju bäst så är det bara heja MIK

horcoff
hoppas han kommer till nästa år....

Sv: Oilers inatt
Projta:
Nu börjar det........

Tubest: Bara Larouq blir me ikväll så äre bra =)

Tubest:
Slant lite här nu.............ska ju vara 4:e center i Oilers naturligtvis.

henrikj:
Det var nog en nyttig säsong för honom här i fjol, var väl inte mer än 4:e center i laget då.

mattias - 74:
Wikegård är en vindflöjel. Inför serien tippade han Leksand som femma och Mora sist. När sedan Leksand tidigt sladdade i tabellen var det väl inte särskilt vågat att tippa dem där nere, även om de sakta närmar sig lagen ovanför strecket. Själv tippar jag att HV vinner, Mora kommer sjua och Leksand hamnar sist. Den här veckan. Nästa vecka kanske jag tippar något annat :-)

65selander:
Men vi har ju stasrtat klättertåget nu och siktar in oss på 6 platsen som endast är 6p bort.....lite kass målskillnad just nu bara, annars bara 5p

mattias - 74: Japp!
Har alltid gillat Mora IK, samma sort som vi, full fart framåt, och ett klassiskt svenskt hockeylag.

Gratulationsnivån hade kanske varit snäppet lägre om vi legat sist,
men varje gång jag slipper ryggsäck och hugg och slå blir jag glad och stolt och nöjd!

Tvivlar du på min sympati, eller?

orion:

Hade du sagt lika om ni legat sist ist för Leksand ??

mattias - 74: Ja att LIF är sist är väl ingen som tvivlar på, fast att MIK ligger där dom gör är det nog många som har fel på.

Jag har tippat dom sämre. Fast det är många matcher kvar.

mattias - 74: experterna är fortfarande lika dumma som dom var när vi var nya i finrummet!

Strunta glatt i dumskallarna!

horcoff: de flesta " experter " hade ju mora i de nedre regionerna men vad beträffar Wikegård så har han Leksand sist och han ser ut att få rätt.. Eller ??

Tubest: Inte alls dumt. Man får hoppas på lite skön Horcoff-show också som grädde på moset.

Såg att han hade 4+23 på 26 matcher hittils. Inte så pjåkigt.

orion:
Tack för det.......satt fint med 1 och smaka lite mer ju.
Vi var inte bra ida, TIK väldigt tama.
Två okoncentrerade lag verkade det som, mycket missuppfattningar och felpass.

Tubest: ta två du!
Grattis Mora, ni var inte jättebra, men vi var jättesämst!
Jag håller alltid på er, fast inte mot oss!!!

Det fina ikväll var att det var få utvisningar, två lag som åker skridsko!
Det fula var att ni knep sex poäng ; )

Dream Team: Vilka då "experter" ? Wikegård ?

henrikj:
laddar med en kall en nu, inte helt fel med en segeröl ikväll

Äntligen får man se Shawn på TV, inte en dag försent även om man hellre sett honom i Moradressen. :)

Skoj ska det bli, 1 h 20 min kvar...

robin: Men är det inte kul att man gör det då, ja, överraskar, alltså? För med tanke på hur dyngsist man tippades av alla "experter" så får väl säsongen såhär långt ses som mer än godkänd, eller?

trott pa alla kommentarer om att Mora overaskar igen. Nagon som kommr ihag min kronika pa svenska fans: "Morasjukan"?

SE LANK

Dream Team:
Starkt att vinna när man gör en av säsongens sämsta hemmamatcher.
Mycket slarv och dåligt passningsspel.

Ola: Ankor Kan!!!!

insu:
Ankan tycker det är kul att se Mora. Frågan är dock hur mycket han sett av dagens match. Han har ju sex matcher att se samtidigt.

Dream Team:
Dessvärre var det väl så många fler som såg den på teve...
Men med tanke på att så många lag gör sin sämsta match mot just Mora så kan det finnas anledning att misstänka att Mora bidrar till detta genom att göra sina motståndare dåliga. Bara en tanke.

« · 635504 · »