Bengt: Han kanske vill vinna ett sm-guld? För den chansen är inte det inte för många lag i Uppsalas närhet som har. Nog för att han säkert har ett sm-guld stående hemma i prisskåpet. Men av sin egen statistiken att döma så betvivlar jag på att han personligen är nöjd.
Är dock tveksam till hans äregireghet som spelare, när han tackar nej till reservplats till OS..
Forever MIK: du har rätt i att DIFs vinst är mer att hetsa upp sig över än att Leksand lyckas gneta åt sig poäng mot ett plånbokslag utan hjärta.
En vis Rättvikare påtalde under periodpausen Mora-DIF nu senast att vi inte ska fira förrän vi både praktiskt och teoretiskt är fredade från kvalseriespel. Kan vi sedan ta en slutspelsplats också så öppnar vi Champagneflaska nummer två. Skulle dessutom Leksand dratta ner i kvalet får vi väl gå till ICA och köpa en Champis som vi korkar upp under jubel.
Alltså, håll drickat på kylning tills vi är på säker mark, men då jävlar ska vi fira, för klarar vi nytt kontrakt har vi gjort en succésäsong och får vi dessutom slutspel räcker inte ens succé för att beskriva hur jäkla bra gjort det är.
65selander: Mja, det målet kan man nog definitivt inte lasta Norrena för, även om han i övrigt såg lite oengagerad ut. Efter att ha gjort en smått omöjlig räddning på Pajens (?) friläge så stöts returen i av en LHC-back.
Värre då, som Gusten var inne på, med SSK:s mål i tidigare i veckan. För att inte tala om reaktionen efteråt, eller snarare avsaknaden av reaktion.
Stigsson: Det var ju faktiskt även så att Leksand faktiskt förtjänade att vinna. Efter att nästan totalt spelat ut LIF i två perioder, där Backlund var den som höll Leksand kvar, började LHC uppträda väldigt virrigt och håglöst. Vi satt hela sista perioden och var livrädda för att Leksand skulle göra mål igen.
Som du var inne på när det uppdagades; Så fullkomligt idiotiskt att gå ut med att Melin ska sluta efter säsongen. En reaktion, om än omedveten, var knappast helt oväntat. Tror inte LHC kommer att ha något att säga till om i SM-slutspelet faktiskt.
Att siljansnäs vann kan jag faktiskt ta, men hade hoppats att modo skulle klara av d-gårgen. Nu har vi dom flåsande i nacken samtidigt som vi ska få fan för deras nederlag. Vi behöver nog 9-12p för att klara sista strecket, jag känner mig inte trygg än. Tror faktiskt att vi får fullt upp med att klara strecket.
Om han inte kan tänka sig att pendla dryga sju mil pga familjen så har jag svårt att förstå varför han skulle vilja pendla nästan 30 mil, om så än för en månad.
Han har redan upplevt fem slutspel, så det har jag svårt att tro skulle locka honom till detta.
Jag kan tillägga att detta skulle röra sig om en bytesaffär och det behöver inte innebära övertagande av kontrakt det kan även vara ett bytes lån som räker över hela säsongen, eller kanske kortare.
mattias - 74 och Bengt: Kan ju vara så att Ragnarsson kan tänka sig pendla emellan Uppsala och Mora i någon månad för att få uppleva ett SM-Slutspel. Något som Djurgården har sämre möjligheter till, och i, än Mora.
Sedan så är Almtuna 2poäng ifrån, med två mer spelade matcher, ifrån en kvalserieplats och kanske inte vill avsluta sin säsong så tidigt som en missade kvalserieplats skulle innebära..
att det gick ryckten om eric lindros är väll inget konstigt. det räkte ju med att ni vann mästarcupen så gick masken ut i media och sa att ni skulle vara med och slåss om guldet.
Dyngtorsk och förnedring mot bottenkonkurrenter. Mot "de fyras gäng" vinner man och plockar poäng! Bilhandlare Fagerlund kanske har skickat otillbörliga gåvor västerut? Hur som helst tror jag SSK är predestinerade för KS....
Nej tycker inte det känns något vidare genomtänkt, men men. Vet dock att Drakarna gick ut med sin resa tidigt i höstas och Segertåget verkar vara planerat nu. Men men, kul med en resa som det troligtvis kommer bli mkt rött på läktaren med. Åker nog också hellre med Drakarna och ser Mora ta sig nämre sluspelet!
MrAce: Åh fan, anordnas det konkurrerande resor, det är väl inte så lyckat. Då åker man nog hellre med Drakarna och plats på ståplats om det blir av att åka.
MrAce: Aha då har Drakarna som jag antar är er supporterklubb säkerligen ståplats. Det finns jyu gott om platser i AXA så att boka sittplats e liksom lugnt :)
Forever MIK: Håller med fullständigt. LHC ska skämmas som en rakksate! Ingen, absolut ingen, i laget var villig att offra ens en lillfingernagel, kändes det som. Reaktionen hos Norrena efter 3-2-målet (som väl f.ö. var SSK:s första skott på mål den perioden?) säger allt. Ett skott från dålig vinkel med fri sikt som glider in bakom Norrena. Vilken annan målvakt som helst, och i synnerhet en hetlevrad dito som Norrena, hade väl trasat sönder målvaktsspaden till flisor. Men Norrena petade bara bak hjälmen i nacken och ställde sig och hängde slött mot målburen.
Annars huserade ju LHC i SSK:s zon mest hela tiden. Man lekte bort SSK, ute i hörnen, utan att för den sakens skull se engagerade ut. Men målområdet verkade vara smått tabu.
Jag lider måhända av hockeyparanoja, men är det bara jag som tycker att det ligger en hund begraven någonstans?
MonkeyBoyF: Nej, jag vet inte vad du menade med ett målvaktsbyte efter första perioden. Färjestad äger matchen i första perioden ( skott 14-6 ), vi skapar ingenting framåt. Sperrle gör trots baklängesmålen en bra insats. Den typen av "korkade" inlägg tycker jag är meningslösa. Men, jag kanske har missuppfattat dig, Var det så att Vehanen också skulle stå i mäl, i så fall, sickan, var det ett lysande förslag med två målvakter.
Efter försöket att ordna tågresa mitt julruschen tidigare blev inställd så gör vi nu ett nytt försök. Lördagen den 21/1 bär det av till Södertälje och Axa Sports Center för match mot SSK.
Avresa från Mora 10.00 och beräknad hemkomst ca 22.00 Resa inkl. entré till matchen 575:- Anmäl dig på 0250-380 40 eller 070-625 99 00 senast 17/1.