Knogen: Halvorsing and I'm proud of it! ...med en mor som såg dagens ljus i sängkammaren i grannhuset. Min Morsa är född i Orsa. Eller, som jag brukar säga till utlänningar som hälsar på, "My mother was born in Born". Det sistnämnda är visserligen en vit lögn eftersom vår del av berget ligger några hundra meter från Born. Men medge att det låter tufft.
Db_04: Nja, jag tror nog att rätt många utom du finner humorn i insus orddribbling. Och oavsett vad man tycker om humorn kommer jag aldrig att begripa vitsen med torra följdinlägg av den typen du ofta står för.
insu: :-D Jahaa, speluppehåll i elitserien, då börjar genast insu sitt sökande efter kopplingar till denna vår samtids kanske största kulturyttring :-)
Det måste ligga i generna hos en del moringar. Jag är likadan :-)
Anders i Budum: Vad snackar du om? Jag tror inte på någon på det här forumet om jag inte känner den irl(vilket jag inte tror att jag gör) och jag har inte någon anledning att göra det om de inte backar upp med något info...
Jag tycker också att rykten är roliga, men man får väl skriva om man tror att de är sanna eller inte? Det enda jag försökt skriva är att jag har större anledning att tro på det Jan Simons sagt än att tro på någon filur på ett forum...
Jag undrar bara varifrån du fått att jag litar på någon här? Jag kan inte se vad i "om jag hade trott alla" som får mig att lita på okända människor!?
Slitwargen: Du skriver "om jag hade trott alla".. Det innebär att några litar du på. Varför skulle då inte det kunna vara Dino? Hur kommer det sig att du litar på vissa, medans du ratar andra?
Å föresten... Detta är ett forum för tankar och spekulationer. Rykten är roliga, och det kanske finns en gnutta sans i de rykten som tagits upp här. Vem vet? Men jag tvivlar på att du är rätt person att avgöra det.
Dino: DU kanske har stor anledning att tro det, men du förstår säkert att jag inte har särskilt stor anledning att tro det!? Om jag skulle trott alla som skriver här på forumen så skulle Mora haft en ruggigt bra förstakedja med Hossa-bröderna och Horcoff i laget. Dessutom en Ragnarsson på backen...
Slitwargen: Jo, jag har ett par lag. "Mora IK mot SMguld" heter det bästa, ligger bland topp1000 just nu. Gå med i min kompisliga MORA-CUP! Tyvärr startade jag den nyss så den är ganska öde... inga kompisar ;-)
Halvorsing and I'm proud of it!
...med en mor som såg dagens ljus i sängkammaren i grannhuset. Min Morsa är född i Orsa. Eller, som jag brukar säga till utlänningar som hälsar på, "My mother was born in Born". Det sistnämnda är visserligen en vit lögn eftersom vår del av berget ligger några hundra meter från Born. Men medge att det låter tufft.