Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 692073 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV i Kvarten!!!

sold:

Dags att skriva om den regeln kanske, väldigt motsägelsefull.

eltifoso: Kan någon kolla om denna regel finns.Är mycket tveksam till det eftersom returen även den kan vara ett stenhårt slagskott!!!!!!

eltifoso: Det målet blev precis när jag skrev inlägget.

Mattias: Har hört om den där regeln förr, så den kan nog stämma.

Portello: Tungt på sista målet, hade han räddat den pucken hade han åkt ut för att han spelade utan hjälm.

Portello:

Senaste målet var han skitförbannad på Vinnerborg eftersom dom sköt av masken på honom och dom slog in returen,, Calle Johannson hävdar dock att det finns en regel som säger att du får slå in returen efter att nån skjutit bort masekn på målvakten.. Låter inte riktigt va ??

Stigsson: Verkar som att Sperrle inte är riktigt på tå idag.Två av målen har inte sett otagbara ut.

Stigsson:

Självklart men du och gurun nalia m.fl skriver juiaf vettiga inlägg till skillnad från andra :)

Stigsson: Snyggt mål där av Andreas

mattias - 74: Du vet hur det är. Du retar dig ibland också på vissa personer i er GB bara för att dom har Morasympatier. ;-)

Stigsson:

0 - 1 Calle :) poweplaymål dessutom!

Stigsson:

Man tackar och bugar. Tur man är leksing. Retar många :)

RQT: Han får visst vara här och sprida sina åsikter och tankar. Vore inte ett forum väldigt trist om alla bara höll med varandra och dunkade varandra i ryggen. Han må ha en sjuk syn på hockey och hur det ska spelas men kommer alltid att vara välkommen hit.

mattias - 74: Vad gör du på MIKs forum egentligen. Du har ju aldrig något vettigt att komma med...

Db_04: Smyg Moring där

mattias - 74: sånna siffror blir det inte.... OM hv71 vinner blir det nog med uddamål

Fan kan inte matchen börja snart!!

SIVASN:

Det står 3 - 1 efter ikväll.. Hv vinner med 6 - 2

mattias - 74: Nä du de står 2-2 ikväll!!!

SIVASN:

Har du hängt med i matchserien så vet du att hv leder med 2 - 1 i matcher...

mattias - 74: Faan ja som börja intala mig att det va sant :(

SIVASN:

Tryckfelsnisse :)

mattias - 74: Där står det även att Mora leder med 2-1 i matcher har jag missat nåt tro?

Stigsson:

Även enligt denna som är färsk :)

Missa inte att vi har samling på Bowlaget i Uppsala i kväll där vi kollar matchen, se länk för mer info.

Vi får verkligen hoppas att "dandyn" står. En klok och säker målis! Jag orkar inte med en match nu med rerurer rätt ut i banan, Inte med två backar sjuka.

PixelZorba: Sperrle står. I alla fall enligt denna tidningsartikel.

Hoppas verkligen att Sperrle får stå i kväll igen, han är ju kanon varje match han står. Han känns lite mer stabil än Vehanen..

Stigsson: Enkelt, för att HV 71 skall kunna vinna!!!!!!! : )

Sv: J-20
Stigsson: Jag skulle nog tro att Lasse Johansson ligger bättre till ....

Ernlunds facit i Tierp har vart väldigt upp och ner....en matchen spikat igen nästa släppt in 6 mål...

mattias - 74: Men det är ju lugnt. Vi har ju en småländsk tränare som kan fungera som tolk ^^

Stigsson:

Kanske för att dom pratar så otydligt så inte spelarna skall höra vad de säger..

sold: Varför envisas man med att ha smålänska domare? Första Alvesta och nu Ljungby.

Kvällens Pajasar:
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Henrik Jansson, Göteborg
LM Per Svensson, Mjölby

Stigsson: Okey, det är nog möjligt. Kikade igenom lite J20 matcher och blev impad av Lasses statistik. Men jag skulle gärna vilja se en junior i laget till nästa år. Alltid roligare med egna produkter.

RQT: Ernlund står väl på kö före?

Stigsson: Appropå J20. Tror ni keepern Johansson kan vara något för A-laget till nästa säsong? Jag är grymt imponerad av honom iaf. Som kanske 2:a målis.

Tyvärr så blev det torsk för juniorerna mot Löven, 1-2 slutade matchen.

Nalia:

Här kommer det Nalia lilla :)

Sv: Lottningen i Slutspelet

Dream Team:

Kommer met ett mottips....

Hv - Mora 4 - 1 i matcher

Frölunda - Brynäs 4 - 0 i matcher

Luleå - Linköping 4 - 3 i matcher

Moda - Färjestad 4 - 2 i matcher
mattias - 74 @ Borlänge 2006-03-07 08:03

Nalia:

Jodu maria det skall jag tala om för dig att jag sa visserligen 4 - +0 till matcher men jag har för mig att jag tippade 4 - 1 på den här sidan i nån gästbok men har inte hittat på det än. men 4 - 0 eller 4 - 1 spelar ju mindre roll nu :)

insu: Mja....det kan man aldrig vara för säker på^^
Förnekelse som det heter.....

Stigsson:

Ok...då har vi rett ut det, bara att hoppas de kan vända borta till helgen nu.

Stigsson: är det något taktiskt mora kör med `?....har flera år på raken sett att ni i stort sett inte har nån sistaårs junior i truppen ...tror ni har 2 st nu i slutspelet....

I fjol hade ni ett par 85or... inte spec många tror ja då heller...

* i år har iof seniorerna Alexander Hult och Lillebror Westerling spelat ett par matcher var med Moras J20

Tubest: 1986 är det som gäller för J20 den här säsongen.

Db_04:

Hörde någonstans att det bara var för 87: or och yngre men kan som sagt ha fel.

Ja, de har ju spelat klart med sitt A-lag så det klart de plockar in vad de har.

Tubest: 86or lär väll få vara med? för dom är sista års juniorer...

Dom gör inget som dom inte får göra....mena bara att dom fick lite extra kraft tackvare Nevalainen och dom...

Tubest:

kollade upp honom, han var född 87 så då kanske det var rätt det med spelare födda 87 och senare.

Db_04:

Vad är det för årgång på honom då?......läste någonstans att du bara fick ha spelare födda 87 eller senare, eller har ja fel där tro?

Tubest: Björklöven har lite alagsförstärkningar i sitt lag i dagens match...bland annat Patrik Nevalainen

Stigsson:

1-2 nu efter 2:a perren.

Skotten nu 19-20 totalt.

Kom igen nu MIK.....vänd på detta!

Halvvägs in i "åttondelsfinalen" så har våra juniorer 1-1 mot Björklöven i match 1 av 3. Skotten 10-5 till Mora i första perioden.

« · 692073 · »