Mora IK

HockeyAllsvenskan · 45275 inlägg · 1668 ämnen
« · 693504 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tack Mora!
Stigsson: ok,det det får stå för dig......Håller med i övrigt HV 71 var bättre....Men jag är nöjd ändå,Tack MORA IK

Sv: HV i Kvarten!!!
Steff: Det var väl det nya tv avtalet som gav 15 miljoner?

Stigsson: Tack Mora!!!!
Det har varit ett nöje att jobba i hallen denna säsong!
Tack än en gång för en kanonsäsong!!!!!

Steff: Nej jag tycker inte att Janssons utvisning var riktig men att påstå att en sådan situation avgör hela matchen är fullkomligt absurt.

Bortsett från att domarna är kassa, magsjukan fel i tiden, mot-is, uppförsbacke, laget underpresterade, pucken var oval, sargen felstämd, för mycket ost på pizzan, för låg avbytarbänk, felvridet omklädningsrum, undermålig ljudanläggning, etc i all oändlighet - så...

Tack Mora för en suveränt genomförd säsong, som kröntes med tre suveräna insatser i kvartsfinal I, II och III.

samt
Tack Janne för att du bygger ett lag med mindre resurser än alla andra, men får ut så mycket mer...

Stigsson: Jasså,tycker du Janssons utv var riktig????Vad gjorde Grillfors efteråt då????Titta på hela sitationen innan du yttrar dig????

Tack Mora de finns många om ,men skit i dom nu de har varit en kanon sesång nästa år då j...ar

Steff: Snälla sluta! Han avgjorde inte dagens match, HV var klart bättre i de sista två matcherna.

Anders i Budum: Synd han ska avgöra när vi kämpar så bra...

Tack för en underbar säsong Mora!!

P.s

Jag vill ALDRIG mer se Lärking döma en elitseriematch.

D.s

Nr29: ok,men ingen risk ni får dom pengarna...=)

Steff: va tvungen å kolla när ni skrev ´´hockeyn´´ :)

Nr29: Förbundet,så nu vet ni vad ni har att vänta i läxand........*Ler*

Steff: från hockeyn? förbundet eller?

insu: En målis blir kvar,sen ska dom värva en helt ny förstafemma....Dom får ju 15 miljoner från hockeyn,jämfört med 6 milj denna säsong

peo m: Självklart Peo,håller med dig....Tack hela Mora IK för en toppensäsong...från Juniorerna till A-Laget..

Knogen:
Asch då. Svarta lördagen idag...

insu:

J20-matchen slutade desvärre i löven-favör, 7-2.

Ungdomskonsulenten, som jag fick lov att ringa eftersom swehockey inte fungerade som den skulle, var full av beundran för Lasse Johansson i Mora-kassen. Idag fick de i alla fall hål på honom, och sedan rann siffrorna iväg.

Tack Mora!
Kan vi inte köra de här grejerna under en mer positiv rubrik?

I dag var Mora kattskit men sett över hela säsongen ska vi fans givetvis hylla spelarna, tränarna, Janne, organisationen och alla som står bakom Mora IK.

Sv: Jaha,då var säsongen slut!
Stort grattis till en väl genomförd säsong.
Vad som imponerat mest på mig när det gäller Mora är att laget aldrig ger upp.Kämpar 60 minuter varje match.Dessutom har ju Simons lyckats med sina värvninga igen.Imponerande.Bara att lyfta på hatten.

Sv: Jaha,då var säsongen slut!
sold:

Det går emot mig, men grattis till en väl genomförd säsong. Nu hoppas jag att Leksand fixar Es platsen också så vi ses i es nästa säsong med massa roliga matcher lagen emellan :)

Jaha,då var säsongen slut!
Nu när säsongen tagit slut - vad kommer ni ihåg mest förutom slutspelet?
Vad var bra och vad var dåligt?
Mora IK har gjort en kanonsäsong och slagit varenda expert på fingrarna : )

Patrik24: Skyller inte på dommaren.
Tack Mora för en underbar säsong! Kommer aldrig att glömma den glädje jag och min fru upplevde den kväll ni spelade kvartsifinal nr 3! Vi satt där hemma, hon och jag, och skrek ut vår glädje för varje mål! Underbart, och den kvällen finns för evigt i våra hjärtan! Tack Mora. Vad som än händer inför nästa säsong, finns ni alltid i våra hjärtan. Lycka till 2006/2007!

Sv: Målvaktsfrågan ?
Bandykeepern:
Jag är beredd att hålla med. Vi har haft två bra målvakter i år, till skillnad från förra säsongen då vi inte hade någonting bakom Leinonen. Men varken Vehanen eller Sperrle är dock det äss vi behöver om vi ska ta oss ett snäpp till.

insu: haha säger du det så ;)

Patrik24:
Klart det är domarens fel. Med en rättvis domare hade vi vunnit den här matchen med tre-fyra mål ;-)

Någon som vet något om J20-matchen?

Det värsta (nästan) med Martins utvisning är att vi nu kommer tvingas stå ut med alla Lärkinghatare ska älta detta i några dagar.

Den som påstår att vi förlorar idag på grund av domaren är bara en pinsamt dålig förlorare. Visst var det en absurd utvisning, men tyvärr är det klasskillnad mellan lagen idag.

Det som avgjorde den här kvartsfinalserien var att vi förlorade de två första matcherna i sudden - två matcher vi faktiskt precis lika gärna kunde ha vunnit.

MIK har gjort en fantastisk säsong och ännu en gång trotsat tyngdlagen. Nu laddar vi för nästa år - då ska vi ta oss ytterligare ett steg upp!

Målvaktsfrågan ?
Jag tycker inte Mora ska förlänga med Vehanen , och jag är faktiskt även tveksam om att förlänge med Sperrle.
Sperrle tycker jag har stora brister som målvakt ...

*Han är verkligen inte tät

*Han har inte visat upp något jämt spel , han sprattlar till o gör en kanonmatch o sen matchen efter så går allt in.

*Han "överspelar" de flesta situationerna som att ligga o simma onödigt mycket.

*Jag får intrycket att han är så liten i målet , som att han kryper ihop ist för o göra sej så stor som möjligt när han inte ser pucken.

iofs så har han mest stått vid båsdörren denna säsong men kan inte tänka mej han som förstamålis om Vehanen drar.

Lasse har gjort det super i J20 och tycker han kan vara andremålis nästa säsong.

Varför inte prova o värva Stana från SSK ? , han har underpresterat som hela laget gjort , men han får säkert en nytändning i en ny klubb o alla vet hur bra han egentligen är.

Goal: Alltid dommarens fel när mora förlorar eller???

var inte mycke gnäll när ni vann med 7 - 1

Goal: Vi ska väl int skylla på domherren. Men visst blev det ett matchavgörande mål efter en felaktig utvisning. Hoppas Lärking får assisten till det målet. MIK har hur som helst gjort en sjukt bra säsong, jag är stolt :)

Falahk: Vem kunde ha trott att det skulle bli så här med Lärking som dommare?

sold: ser ut som att sesongen är slut för er del hv leder med 5-1

Kvällen laguppställning:
1.
Smrek-Lupaschuck
Kerman-Simons-Tuokko
2.
Kultanen-Skogs
Jansson-Bogg-Johansson
3.
Johnsson-Bergström
Bergqvist-Bastiansen-Elomo
4.
Sandberg-Nolander
Nilsson-Granström-Eriksson

sold:

Vadå pajaser de gör sitt jobb? Och de är alltid bra alla matcher. :)

mora1:Taget från hockeyligan.se:

-Mora kommer med nästan fullt manskap till eftermiddagens måste-vinna-match.

- Det är bara Eric Beaudoin som inte spelar, meddelar Moratränaren Pär Djoos som också avslöjar att Daniel Sperrle vaktar kassen.

Spelar ingen roll vilka som dömer, idag ska MIK ta sin andra seger i detta kvartsfinal spel. Om det mot all förmodan är så att HV vinner så har föreningen gjort en bra säsong.
Tanka glasen och ladda innan nersläpp nu.

sold: Lärking...suck..

Dagens Pajasar:(Nu blir Step överlycklig)
HD Christer Lärking
LD Mikael Ljungqvist
LD Fredrik Carlman

Taget från hockeyligan.se:
-Kultanen är nu feberfri och reste ner till Jönköping under fredagen för att förena sig med truppen. Hur det blir med Smrek är ovisst.. Han kunde inte vara med på fredagens träning.
- Mikael Simons, crosscheckad av Andreas Jämtin, har en näsa som är dubbelt så stor som normalt men Mikael har lämnat klartecken för spel.
- Kraften och energin har vi fortfarande, säger Pär Djoos. Frågan är om vi kan ladda om mentalt ? Vi har i alla fall tagit varandra i hand på att vi ska krama ur precis allt i lördagsmatchen.

Bara att hoppas att Smrek kan spela ikväll!

Sv: J-20
Då måsste Lasse med andra ord spelat riktigt bra. Lasse till A-laget nästa säsong!!! :D

PS Fel tråd, jag vet.

Jag visste att jag skulle sätta bollen i rullning! Det är alltid lika kul att se kalenderbitarna gå loss i sina arkiv - inläggen ger många aha-upplevelser (eller kanske jag ska skriva ja-visst-ja-upplevelser). Och då har vi fortfarande inte nämnt Christer Abrahamsson - mannen som var känd för sina träskor till och med före Jan Simons.

Tubest: 3-1 i öppen bur. Avgörande match imorgon.

Löven-MIK 1-3.....slut.

Avgörande match i morgon i sky com arena Umeå.

Sv: Truppen 06/07
Det ska sannerligen blir skoj att se hur vår trupp ser ut till hösten. Längtar redan!!

Stigsson:

Har du kollat in lagets PP+BP stats, tänk om A-laget vart i närheten av det resultat de har.

Tror de kan vända på matchserien och åka hem med en seger i morrn med, hade vart väldigt kul för MIK som förening att vara med och slåss i topp med både A och J20 lag

Tubest: I första perioden vann Löven skotten med 15-1 så snacka om att det är bra att ha lyckats göra två mål nu i andra perioden. Hoppas att detta håller så att dom får lira en tredje och avgörande match imorgon.

Börjar hända saker nu mot Löven.

36.240 - 2 EQMora27. TRONDSEN, Joakim 
 (26. KAPLA, Jonas)
34.242 minLöven20. RAHIMI, DanielINTRF
33.300 - 1 EQMora20. KERÄNEN, Markus 
 (13. SPÅNGMYR, Rikard
 26. KAPLA, Jonas)

Anders i Budum: Glöm detta nu.DÖMT ÄR DÖMT!!!
Går inte att ändra.

« · 693504 · »